UA
RU

Small Talk: кінорежисер Олег Сенцов про свій новий фільм «Носоріг»

Онлайн-прем'єра кримінальної драми «Носоріг» Олега Сенцова відбудеться наприкінці весни – права придбала стрімінгова платформа Netflix. «Носоріг» стане одним із небагатьох українських фільмів, який потрапив до колекції стрімінгу. Прокат "Носорога" в українських кінотеатрах стартує вже 17 лютого. З режисером стрічки ми поговорили Maria Claire.

Олег Снігов
 

Олегу, в новинах вказувалося, що над фільмом «Носоріг» ви розпочали роботу ще 10 років тому. 10 років - досить довгий термін, щоб змінити власні погляди на світ. Це позначилося на роботі над фільмом?

Десять років — досить тривалий термін. Будь-яка людина за десять років якось зміниться, я теж змінився з огляду на мій тяжкий досвід. Але принципових змін до сценарію фільму «Носоріг» не було внесено. Хоча я звичайно працював над ним, особливо останній рік, перед зйомками. І коли готуєшся, більше приземляєш цей сценарій до локацій, героїв, ніж відображаєш свій десятирічний досвід, бо це фільм про 90-і і я про них багато знаю, бо жив тоді, цей досвід у мене вже якось зафіксований. Залишилося його лише якось розкрити, відрефлексувати та розповісти. Тому якихось нових даних я не ввів у цей фільм — я їх не отримав, можливо, лише трохи більше дізнався про людей, особливо з кримінального середовища, бо побував у в'язниці. Але можу сказати, що якби я зняв його десять років тому, я зняв би його набагато гірше, ніж зняв зараз. Можливо, якось внутрішньо я виріс, як режисер став краще розуміти, бачити, ну і плюс з'явилося більше можливостей зараз зняти цей фільм із потрібним для нього бюджетом, із найкращою командою, яка у мене була, та з дуже хорошим кастингом. Тому все в житті відбувається так, як це має відбуватися, і в цьому випадку ця перерва пішла лише на користь фільму.

Якою була реакція на фільм «Носоріг» на Венеціанському фестивалі? Дуже запам'яталася розповідь Сергія Лозниці про прем'єру «Щастя моє» у Каннах, коли у фіналі з кожним пострілом оплески стихали.

Венеція, звісно, ​​виявилася для нас радісною подією, бо не кожен фільм потрапляє на Венеціанський кінофестиваль. І для мене було великою честю, що мене сприймають як режисера, а не як просто політв'язня, або режисера, який був у в'язниці. Бо скільки б ти у в'язниці не відсидів, у конкурсі Венеціанського кінофестивалю не візьмуть тільки за це. Ще треба зняти фільм, і фільм у мене гідний, бо його взяли на другий конкурс, він був фільмом-закриттям, його виділили. Ми не отримали призів, але так буває це журі, їх вирішення. Фільм досить неоднозначний, жорсткий, можливо, він ближче для людей, які жили в пострадянському просторі, ніж для європейців. Рецензії були різні, я прочитав ті, які вийшли після фестивалю, було цікаво, як люди сприймають твоє кіно, водночас і добре, але й говорять про його недоліки, про які я знаю. І це приємно, що люди не пишуть якісь хвалебні речі, а пишуть реалістично. Вразило, що багатьом жінкам він сподобався, хоча мені здавалося, що мій фільм більш чоловічий, брутальний, жорсткий, іноді навіть жорстокий. Але жінки казали, що так, так воно і є, але він дуже правдивий. Мені важко його оцінювати, треба, щоб його подивилося якомога більше глядачів. А я сподіваюся, що це все буде, оскільки ми укладаємо контракти з різними світовими дистриб'юторами, з європейськими телеканалами, і, звісно, ​​чекаємо, коли він вийде в український прокат.

Носоріг фільм

Фільм має свої саундтреки. Яка композиція чи шум чого міг би стати вашим особистим саундтреком до життя у 90-х?

Так, у фільмі використовується дуже багато музики, яка була у 90-ті роки. Я брав світову музику, наприклад Доктора Албана, який звучить у трейлері, та інші треки, які були для того часу ключовими, у тому числі є кілька російських. Це було не дуже приємно, адже ми маємо просувати українську культуру, але це правда, і вплив тоді (та й зараз) російської культури був особливо сильний. І, звісно, ​​вибрав найкраще, що було в українській музиці тих часів. На жаль, у мене у фільмі початок дев'яностих, а це роки, коли ми мали все сумно з музикою. Але мені пощастило запросити на зйомки Олега Скрипку, який з'явився у невеликому камео — ролі музиканта на весіллі та зіграв одну зі своїх чудових пісень. Я зробив усе можливе, щоб усе це було максимально близько до спогадів людей, які жили в ті часи, і використав музику, яка запам'яталася у ключі XNUMX-х, яка дає дуже потужну атмосферу. Щось, а з атмосферою в «Носорозі» все гаразд.

Крім Netflix, стрічка також була куплена для показу у Великій Британії, Франції, Італії та інших країнах світу. Телевізійна прем'єра фільму Сенцова запланована на німецько-французькому телеканалі ZDF/ARTE. 

Фото надала прес-служба

Читайте також: SMALL TALK: КАТЕРИНА ГІРНИЦЯ, РЕЖИСЕРКА «СТОП-ЗЕМЛЯ» 

Статті на тему