UA
RU

За кермом: тест-драйв електрокара BMW i3

Редагувати переклад
Під шепіт коліс.


Ми живемо у світі забобонів та стереотипів. Один із них — про те, що електрокари доречні лише у мегаполісах та подорожі їм протипоказані. Що ж, до знайомства з BMW i3 я так само помилявся, але тепер знаю — «ай» довезе вас без шуму та диму з Києва до будь-якої курортної точки на карті України. Причому так, що ви знову відкриєте для себе і задоволення від водіння, і краси нашої країни, попутно внісши внесок у їх збереження.

 

 

З народженням дітей ми починаємо дедалі частіше замислюватися над тим, у якому стані залишимо їм цю планету. Один з найефективніших способів прожити життя більш відповідально – переглянути свої автомобільні уподобання та пересісти на електрокар. Адже саме шкідливі викиди та безконтрольний видобуток надр перетворюють Землю та її озоновий шар на маасдамське решето. В результаті зараз не те що вирощувати, а й заводити нащадків краще в екологічно благополучних районах. Де? На сьогоднішній день питань немає лише до Карпат. Тим більше, що екологія там, після появи необхідної для електромобілів інфраструктури, лише покращуватиметься.

 

 

За кермом: тест-драйв електрокара BMW i3-Фото 1

 

 

Наслідуючи еко-тренди, керівництво Radisson Blu Resort Bukovel прийняло рішення встановити біля підніжжя готелю відразу кілька зарядних станцій. Отже тепер свідомим громадянам можна сміливо вирушати в гори: відстань за 230 км від Львова до Буковеля подужає будь-який сучасний електрокар.

 

 

За кермом: тест-драйв електрокара BMW i3-Фото 2

 

 

Чим гарний Буковель? По-перше, це один з лижних курортів світу, що найбільш швидко розвиваються. 2012-го був взагалі най-най. По-друге, це цілорічний рекреаційний комплекс в оточенні вічнозеленого гірського масиву. Так що тут є чим активно чи пасивно, розмірено чи екстенсивно оздоровитись у будь-яку пору року. Сноуборд і лижі (у «редісону» є і власна школа, і навіть виїзд на трасу), сани, снігоходи та собачі упряжки можна замінити кінними та пішими прогулянками, квадроциклами, позашляховиками, гірськими велосипедами тощо. Або у перервах між відвідуваннями спа-центру, влаштовується на балконі і насолоджуватися видами на Говерлу в обрамленні пасторалів прикарпатських.

 

 

За кермом: тест-драйв електрокара BMW i3-Фото 3

 

 

У полоні умиротворення

 

 

І лише «меню» процедур Anne Semonin Wellness & SPA Сenter замінити нічим - настільки воно унікальне. Заради нього одного до Буковеля приїжджають бьюті-страждаючі з усіх куточків України та з ближнього зарубіжжя. Чи жарт, комплекс займає площу в 2000 км. м і включає все необхідне для апгрейду: дюжину процедурних кабінетів (таласотерапія, флоатинг, звичайний і гідромасаж, салон краси, солярій, TechnoGym-зал тощо), чотири типи сауни, два критих басейни і єдиний в Україні кабінет AlphaSphere. Наскільки автор далекий від усіх цих детоксиків, лімфодренажів, зволожуючих сироваток та інших менокор-занять, але сеанс релаксації — щось. Незалежно від статі, віку, релігійних та сексуальних уподобань.

 

 

За кермом: тест-драйв електрокара BMW i3-Фото 4

 

 

Уявіть собі звуко- та світлонепроникну кімнату без вікон, у якій є лише пара оттоманок дизайну віденського художника Ша. Синергія комфортного оку напівтемряви, м'якого синього підсвічування, медитативної музики і вібруючих їй у такт ложам — і вже за п'ять хвилин у мозок стукає дзен, а непідготовлених ще раніше захоплює за собою Морфей. Час зникає, простір спотворюється, умиротворення набуває кольору. Але найбільше захоплення від AlphaSphere відчувають майбутні мами - мовляв, діти в животі заспокоюються.

 

 

Музична доріжка

 

 

Альфа-ефект виявився ще й довгограючим - протягом усього зворотного шляху я дивувався власним умиротворення. Виявляється, можна все життя подорожувати за кермом, чи не напам'ять пам'ятати основні траси, з'їздити всі куточки країни і відкрити їх знову під час спокійної їзди на i3. Справа в тому, що інші ноутбуки працюють гучніше за електромобілі — для останніх навіть довелося заново розробляти склоочисник, бо автомобільні двірники своїм шумом домінували над усіма іншими звуками. Так ось, безшумний «ай» дарує цілу симфонію супутніх поїздці мелодій: скрип під колесами свіжого снігу, підвивання вітру в придорожніх смереках, «піскоструминка» колісних арок гравієм з узбіччя, що вистукується дощем послання морзянкою. Будь я закоханим у Кіру Найтлі аранжувальником з к/ф Begin Again, легко б скомпонував з цього саундтреку дорожній альбом і продавав за біткоїни. Тож не за горами ті часи, коли композитори визнаватимуть, що натхнення черпали саме під час «подорожів на електротязі».

 

 

Аудіофіли так само, напевно, залишаться в захваті від акустичного комфорту сітікара, недоступного навіть у Roll-Royce. У моєму випадку, здавалося б, заслухані до дірок сингли Лаури Перголіцці (LP) здивували глибиною струнних партій та багатством вокальних кунштюків.

 

 

За кермом: тест-драйв електрокара BMW i3-Фото 5

 

 

Main inside

 

 

Тема «відновити» справедлива і для давно бачених дорожніх пейзажів. Оскільки електромобілі люблять спокійну їзду, в дорозі ви встигнете у всіх деталях розглянути картини, що пропливають за вікном. І запам'ятати — щоб потім відобразити всю цю нерукотворну красу. Навіщо це я? Настільки простим в управлінні та передбачуваним виявився найменший BMW. Він їде немов човен, що ковзає по водній гладі. З одного боку чуйний і точний, як і будь-який інший «баварець», з іншого — крутий і спритний. Зі світлофора ситикар вистрілює з спритністю переляканої ящірки (0-100 км/год за 7,3 с), але ще ефектніше він зупиняється. Варто ледве відпустити акселератор, і 170-сильний електромотор відразу починає брати в облогу машинку, заряджаючи батарею. Тобто педаль гальма потрібна тільки для зовсім екстреного гальмування, коли водій задивиться, як деякі, на хмари дивовижної форми через панорамний дах, і проскочив з'їзд з траси.

 

 

Але, підозрюю, що на хмари ви почнете звертати увагу далеко не відразу - настільки феєричний сам салон, що більше нагадує хол дизайнерського готелю. Абсолютно бездоганне відчуття простору: всередині значно просторіше, ніж може здатися зовні. Тут немає звичної для міських авто затисненості панеллю приладів, а відсутність центрального тунелю дозволило зробити підлогу абсолютно плоскою. Передні двері широкі, як у купе Aston Martin, а задні відчиняються проти ходу, що в купе з відсутністю середньої стійки дозволяє забиратися на гальорку з грацією Карли Бруні.

 

 

Стилістам незрозумілим поки що способом вдалося об'єднати в такому замкнутому просторі прості форми і природні кольори з екзотичними матеріалами. В результаті вийшло яскраво, самобутньо і максимально екологічно, оскільки виконаний інтер'єр виключно з матеріалів, що переробляються. Але навіть, якщо вас бентежать шорстка фанера і повсть, і ви замовите звичнішу шкіряну оббивку, то будьте впевнені - вона вироблена і пофарбована за останніми екотехнологіями. Наприклад, замість штучних барвників використовується, як і тисячу років тому, оливкова олія.

 

 

За кермом: тест-драйв електрокара BMW i3-Фото 6

 

 

Очікування з користю

 

 

Головний недолік більшості електрокарів - повільна зарядка, що передбачає як мінімум пару-трійку зупинок години. Добре, якщо, як у даному випадку, на шляху з Києва до Буковеля були великі міста, на огляд яких не шкода витратити дорогоцінний час. Як, питається, не пообідати в Івано-Франківську грибним крем-супом та печеними яблуками в концептуальному до останнього шпинделя ресторані-музеї з аналогічною назвою? Як проігнорувати Львів, який не втомлюється дивувати новими атмосферними закладами? Тим більше, що на Староєврейській напередодні різдвяних свят можна і потрібно запастись і нетривіальними сувенірами, і солодощами, що виглядають як прикраси.

 

 

Якщо ж потрібно прибути з точки «А» в точку «Б» за максимально коротким за часом та відстанню шляху – то й тут є два виходи. По-перше, підживлюватися на мережевих АЗС. По-друге, у придорожніх ресторанах, які моментально зрозуміли вигоду від установки зарядних станцій. Прокласти маршрут найпростіше за допомогою мобільних додатків, які у форматі навігаційної системи підкажуть і локації колонок, та їх стандарти, завантаженість та розцінки.

 

 

Для тих, хто вічно поспішає, існує модифікація range extender з додатковим 2-циліндровим двигуном від BMW C650, з яким вибіг i3 збільшується з 200 км до 330 км. Тобто, до Буковеля можна доїхати з однією зупинкою. Але тоді ви все пропустите. Адже, як казав класик, «суть не в тому, щоб якнайшвидше знайти заповітну дорогу, а в тому, щоб якнайбільше побачити цією дорогою». І нехай весь світ зачекає — нові шляхи відкриваються тим, хто інакше мислить.

 

 

Сергій Суховський

Статті на тему