Закрити
UA
Мода

Закони привабливості: як стати сексуальною?

Поділись:

За часів, коли чат у Facebook замінив живе спілкування, а питання самореалізації потіснило секс, що сталося з поняттям сексуальності? Розбиралася Наталія Денисюк.

315449-001

Сексуальність і успіх – цю спірну формулу багато років експлуатує індустрія розваг, заражаючи нею різні сфери нашого життя. Але зараз, здається, для піднесення сексуальності настали складні часи: коли працюєш двадцять чотири години на добу, сил залишається хіба що на флірт у Viber чи соціальних мережах, а напитися з друзями в єдиний за місяць вільний вечір здається набагато кращою ідеєю, ніж витратити час на ритуальні танці.

Намагатися знайти у глянці актуальну відповідь на запитання, що ж модно вважати сексуальним, марно: як казав один відомий класик, «все змішалося у будинку Облонських». Поки одні оголюють соски в Instagram, випускають на подіум oversize-моделей та іншими способами борються за відсутність рамок, стереотипів та стандартів у жіночій красі, інші ходять на сеанси уколів ботоксу і викладають у Мережі фото як із долини ляльок, складаючи губи «качкою» в «риб’ячий позіхання». Та й попа Нікі Мінаж не дає їм спокою. Незрозуміло, що залишається робити решті дівчат – так недовго і заблукати у пошуках власної сексуальності.

Читайте також: У моді дівчини plus size

У питанні сексуальності, як і моді, завжди були свої тренди. Візьмемо XX століття, де кожному десятиліттю відповідали свої уявлення про привабливість. На зміну волооким поетичним дівчатам з короткими стрижками початку століття прийшли pin-up girls з пишними формами, наївними поглядами та навмисною жіночністю. 50-ті та 60-ті подарували світові канонічних красунь – Мерилін Монро, Бріжит Бардо, Софі Лорен. На їхньому фоні особливо дивно виглядала британка Твіггі – перша ластівка ультрахудоби та андрогінності.

Читайте також: Алла Родигіна про моду на андрогінність

Цей тренд входив у моду довго, то відступаючи (наприклад, у 90-ті, золотий вік моделінгу з красунями Наомі Кемпбелл, Клаудією Шиффер, Ліндою Євангелистою та Сінді Кроуфорд), то повертаючись, поки в результаті не закріпився на подіумах, у глянці та в мрій більшості дівчат світу. Результат – маса комплексів з приводу зайвих грамів і сантиметрів у кращому випадку, у гіршому – маніакальне ставлення до дієт, анорексія, булімія, загалом, всі подібні супутники скул, що стирчать і виступають.

GettyImages-85745190

Худоба – не єдиний нав’язливий тренд щодо сексуальності за останні роки. Великі груди та повні губи – зовнішні ознаки чуттєвості, за якими жінки стають у чергу з тих пір, як пластичними хірургами з Х’юстона Томасом Кроніним та Френком Джероу були розроблені перші силіконові імплантати. У 90-х, коли ці методики стали відносно безпечними, почався пластичний бум: на силікон накинулися громадські особи, заробіток яких залежав від зовнішності.

Щоправда, зараз цей тренд видозмінився. «Надмірності у пластичній хірургії остаточно вийшли з моди, – підтверджує пластичний хірург Марія Левицька. – Ще двадцять років тому в моді були круглі імплантати об’ємом 500 мл і більше, а сьогодні жінки віддають перевагу грудям краплеподібної форми об’ємом 230-250 мл». Але ентузіастки все одно прагнуть перетворити себе на real life Барбі: українка Валерія Лук’янова завдяки доведеній до абсурдної досконалості зовнішності стала суперпопулярною в Інтернеті.

Наведемо й інший приклад: кілька місяців тому портал Kiev.Vgorode.Ua склав рейтинг українських користувачів Instagram з великою кількістю передплатників, і всі дівчата як одна виявилися наочною ілюстрацією загальноприйнятого чоловічого стереотипу про жіночу сексуальність. Щоб бути щасливою жінкою, потрібно вдало вийти заміж, а щоб тебе помітили, потрібно виставити напоказ одразу всі свої переваги – ця установка у наших краях все ще працює. А потім ми дивуємось, чому фемінізм в Україні непопулярний.

Відповідь цьому – природна краса та природна сексуальність, які виявляються, коли жінки перестають грати у чоловічі чи чиїсь чужі ігри. Бажати залишатися собою, лише трохи наголошуючи на природних даних, – позитивна тенденція, яка не відбулася б без впливу відомих особистостей та брендів. Мільйони переглядів та «лайків» набирають кампанії, героїнями яких стають звичайні жінки. У рекламі з’явилася різноманітність фігур та образів: як приклад – співачка Нікі Мінаж, з її пишним задом і дивовижним тверком. Худенькі та пишні, високі та низькі, з великими грудьми або маленькими – чим більше ми різні, тим цікавіше – з цією установкою нам доводиться вчитися жити. Подібні думки – найкращий спосіб навчити нове покоління приймати та любити своє тіло таким, яким воно є.

Сексолог Олександр Коломійчук каже: «Сексуальність – це насамперед внутрішній стан впевненості у собі. Коли людина приймає себе, вона внутрішньо розслаблюється, перестає думати про думку оточуючих і вивільняється енергія. Саме цей ресурс оточуючі відчувають за кілометр, він дозволяє бути чарівним, привабливим». Отже, відповідь на питання, що таке сексуальність, знаходиться зовсім не зовні, а всередині. І не вимагає капіталовкладень. Хіба що розумових.