UA
    RU

    5 навичок, які стануть у нагоді на будь-якому місці роботи

    Редагувати переклад
    Засновниця та СЕО кар'єрного порталу Happy Monday
     Ганна Мазур — про те, які навички варто розвивати, щоб залишатися затребуваним фахівцем у світі, що стрімко змінюється. 
    5 навичок, які стануть у нагоді на будь-якому місці роботи-Фото 1

    Ганна Мазур

    Ми живемо у світі, де інформація оновлюється з небувалою швидкістю. За одиницю часу ми створюємо інформації більше, ніж за все життя створювали наші предки 100 років тому. Також швидко з'являються нові професії та зникають старі. Останні дослідження свідчать, що сучасний підліток за своє життя може поміняти більше 10 професій. Чи не місць роботи, а саме професій. І деякі з них, можливо, ще навіть не існують.


    Така швидкість змін ставить під сумнів весь наш звичний підхід до кар'єри — 5 років навчання та повільний рух кар'єрними сходами сьогодні майже не актуальні. Але як тоді планувати свій кар'єрний розвиток? 

    Будь-яка професія — це набір навичок, якими добре володієте. Навички – це комбінація вашого професійного досвіду, талантів та сильних сторін. Саме набір унікальних навичок формуватиме ваш кар'єрний шлях і відкриватиме нові професійні двері.


    Погляньмо на навички, які будуть корисні майже в будь-якій професії.

    5 навичок, які стануть у нагоді на будь-якому місці роботи-Фото 2

    Обробка та аналіз інформації

    Варто вчитися навичці швидкого пошуку, обробки та аналізу великої кількості даних. Сьогодні можна знайти практично будь-яку інформацію, але знати, де шукати і як швидко отримати саме те, що потрібно, – ключова навичка нашого часу. 


    Як розвивати: 

    Будьте цікавими. Як у дитинстві, коли ми ставили мільйон запитань «чому?» - Повернення в цей стан дуже допоможе вам опанувати навичкою пошуку інформації і зберігати свій розум у живому включеному стані. Щойно зіткнулися з чимось новим і невідомим — гуглить, шукайте відповідь чи тих, хто може її знати. Якщо почули нове слово, то не залишаєте його поза увагою. Якщо немає можливості дізнатися його значення зараз, випишіть в блокнот, а потім поверніться до нього. Постійний пошук нової інформації, уміння швидко знаходити правильну та потрібну відповідь, вивчення різних сфер знань допоможе швидше освоїти цю навичку. 

    Читайте також: ЗАБУДЬТЕ ПРО ПОЗВАННЯ І ШУКАЄТЕ «СВОЮ СТАЮ»: 5 ПРАВИЛ, ЯК БУДУВАТИ КАР'ЄРУ В ЕПОХУ ЗМІН



    5 навичок, які стануть у нагоді на будь-якому місці роботи-Фото 3

    Комунікація 

    Звичайно, існує низка професій, де спілкування з іншими людьми зведено до мінімуму, але навіть у них буде присутня комунікація — у процесах працевлаштування, звітності, інформування про результати та досягнення у взаємодії з колегами по індустрії. Вміння якісно донести інформацію – дуже важлива навичка для кар'єрного зростання.


    Як розвивати:

    По-перше, спробуйте впровадити кілька важливих правил ефективної комунікації: 

    • своєчасність: будь-яке нерозуміння важливо усунути в той момент, коли воно виникло. А отже завжди уточнюйте, якщо вам щось не зрозуміло. Завжди прояснюйте ситуацію чи завдання, якщо нерозуміння виникло у вашого колеги чи підлеглого. 
    • Простота та однозначність: уникайте натяків та півтонів, пояснюйтеся ясно і без складної термінології. Також переконайтеся, що у вашій промові немає слів-паразитів. 

    Застосуйте ці правила спочатку у письмовій комунікації. Перед надсиланням листа або документа знайдіть час, щоб виправити всі неточності, прибрати зайве та прояснити деталі. Потім цей підхід ви зможете перенести на усне спілкування. 


    5 навичок, які стануть у нагоді на будь-якому місці роботи-Фото 4

    Емоційний інтелект

    Емоційний інтелект — це вміння розуміти та керувати своїми емоціями, а також усвідомлювати емоції інших людей та причини тієї чи іншої реакції. Ця навичка впливає на все, що ви кажете та робите. Згідно з дослідженнями TalentSmarts, емоційний інтелект забезпечує 58% виконання, а 90% чудових виконавців мають високий показник EQ. 

    Як розвивати:

    Найголовніша навичка у розвиток емоційного інтелекту — вміння відстежити свою емоцію у час. Просто почніть запитувати себе "Яку емоцію я зараз відчуваю?". Можна навіть вдатися до допомоги девайсів. Встановіть на телефоні нагадування із цим питанням, і нехай воно кілька разів на день допомагає вам відстежити поточну емоцію. 

    Якщо ви вже легко визначаєте свої емоції, то наступний крок – навчитися розуміти їхні причини. Наприклад, ви можете злитися на собаку, який розлив воду з миски. Але якщо замислитись, виявиться, що півгодини тому вам зробив зауваження керівник. Розуміючи, що причина насправді не в собаці, ви зможете перенаправити енергію роздратування більш конструктивне русло. 

    Читайте також: ЯК ЗНАЙТИ РОБОТУ В КРИЗУ: КАЖЕ ЕКСПЕРТ

    5 навичок, які стануть у нагоді на будь-якому місці роботи-Фото 5

    Навичка вирішення проблем

    Знайти рішення в нестандартній ситуації, виявити ініціативу та взяти на себе відповідальність за наслідки — навичка, яку можна зустріти не так часто. Але він багато в чому визначає швидкість вашого кар'єрного зростання, рівень проблем та завдань, з якими ви можете впоратися, та можливості, з якими до вас приходять інші. Крім додатково кар'єрного зростання, розвиток цієї навички сприяє збільшенню загального рівня щастя та задоволеності життям. Адже в результаті ви стаєте впевненішими в тому, що можете впоратися з труднощами, тому не засмучуєтеся через кожну невдачу або проблему.

    Як розвивати:

    Починайте з маленьких повсякденних завдань, а потім переходьте до складніших і комплексніших. Не бійтеся братися за завдання, які виходять за межі ваших компетенцій або вашої зони відповідальності. Якщо проблема існує і її ще ніхто не вирішив – це чудовий спосіб потренувати навичку. Наприклад, у вашому офісі дуже жарко влітку, і кондиціонери не справляються з охолодженням приміщення. Можна ходити та обурюватися, що в офісі спекотно. А можна виділити час і знайти варіант вирішення проблеми, прорахувати бюджет, дізнатися про підрядника і зі зрозумілим покроковим рішенням дійти керівника. 

    Виявляйте цікавість та ініціативу, запитуйте у колег, з якими проблемами їм важко впоратися. Навіть якщо на вашу допомогу ніхто не чекає або пропонувати свою участь недоречно, ви можете просто в голові або на листку прописати можливі варіанти рішення. Генерація ідеї та рішень, спроба поглянути на ситуацію під різними кутами, розкласти її на деталі і потім зібрати знову разом – кожна з цих умислів допоможе у розвитку навички вирішення проблем. 

    5 навичок, які стануть у нагоді на будь-якому місці роботи-Фото 6

    Креативність

    Креативність важлива як для тих, хто пише книжки чи працює у рекламному агентстві. Ця навичка у будь-якій справі допомагає приймати найякісніші рішення. Адже замість того, щоб піти стандартним шляхом, людина з розвиненим креативним мисленням здатна побачити альтернативні способи вирішення проблеми або завдання та вибрати з них найбільш ефективну. 

    Як розвивати:

    Найпростіший спосіб - змінювати свої звички, щоб не застрягти в рутині та одноманітності. Наприклад, вибирати нові маршрути, слухати іншу музику, куштувати незнайомі смаки.

    Коли думаєте над якимось завданням чи ситуацією, виділіть час, щоб поставити додаткові питання та подивитися на ситуацію під новим кутом. Наприклад:

    • можна зробити цю роботу по-іншому?
    • чи можна запозичити чи адаптувати підходи з інших областей?
    • чи можна від чогось відмовитись?
    • як можна змінити порядок чи структуру робочого процесу, щоб у результаті створити щось нове?

    Ви здивуєтеся, скільки нового ви можете придумати. Креативність це не вроджена здатність, це навик. Звичка виділяти час та використовувати нові інструменти та механіки для пошуку ідей допоможе вам його розвинути. 

    І останнє завжди варто вчитися і розвиватися в тому, що вам цікаво і запалює. У світі дуже високої конкуренції складно залишатися на плаву у тій сфері, якою ви готові віддавати не більше 8 годин робочого часу на день. Для того, щоб бути успішним, потрібно розвиватися, читати, цікавитися, шукати новинки, копати глибоко. Це неможливо у сфері, яку ви не любите та просто виконуєте роботу для галочки. Тому важлива навичка сучасності — рефлексія, самоаналіз та розуміння своїх сильних сторін та сфер інтересу.

    Статті на тему