В рамках проекту “5 суконь – 5 історій успіху» від бренду ділових суконь LETTER K Аліна Носенко, директор у Klitschko Foundation, поділилася своїми секретами успіху.
— З чого розпочиналася ваша бізнес-кар’єра?
— Змалку звикла бути зайнятою – уроки, бальні танці, музична школа, вивчення мов. В інституті на перших курсах навчання було достатньо, тому що обрала спеціальність, де програмування, і вища математика. З 3 курсу почала працювати в PR-агентстві, і вважаю це гарною «школою життя» – ти вмієш все і встигаєш робити це в найстисліші терміни з посмішкою на обличчі. До речі, навички піару корисні, в якій сфері ти потім не працював би. На 4 курсі здобула стипендію до університету Гумбольдта в Берліні, після магістратури – пройшла стажування у Бундестазі. Головне, що вона тобі дає – це знайомства, широкий світогляд та культурні компетенції, оскільки ти проходиш програму з представниками з 29 країн.
На прийомі у німецького посла, куди запрошують випускників програми Бундестагу після повернення додому, особисто познайомилася з Ганною Старостенко, директором Klitschko Foundation. Вона також була випускницею цієї програми. На стажуванні у Бундестазі я допомагала реалізувати проект для українських дітей зі слабким слухом та зором, який підтримував Володимир Кличко. Раніше ми з Анною вже спілкувалися у листуванні, оскільки фонд виступав локальним партнером. Фонд хотів реалізовувати цей проект далі, тож Ганна покликала мене допомагати волонтерам. Тоді я шукала роботу, і це було досить складно – ти молодий і не маєш ґрунтовного досвіду. Завдяки рекомендації колеги я продовжила свій шлях до PR у міжнародному агентстві. Через деякий час одного дня, за іронією долі, отримала 3 пропозиції, які були мені цікаві і змусили задуматися про свій подальший шлях. Одним із таких був дзвінок від Ані, яка запросила мене розвивати молодіжні проекти. Вирішальними факторами стали креативна робота та можливість активно використовувати німецьку мову. Вважаю, що нетворкінг зіграв важливу роль у моїй особистій історії та професійному шляху. Жінки більш проникливі та чуйні, схильні до підтримки одне одного. Фонд з минулого року навіть почав проводити гендерну літню школу для підлітків – для хлопчиків та для дівчаток. Саме у дівочій школі панує справжній дух сестринства.
— Як ви шикували свій шлях до успіху?
— У перший рік роботи у фонді я виконувала більшу асистентську роботу для братів Кличків – на боях, на презентації фільму. Найменше займалася проектами для молоді. Батьки казали: “Ми тебе бачимо частіше по телевізору, десь поруч із братами, ніж удома”. Наприкінці 2012 року Аня очолила бюро Віталія після виграних парламентських виборів, а мені брати запропонували керувати фондом. “Нам здається, на цю роль дуже добре підходиш ти”, – сказав Володимир. Перше почуття було: “Вау, тебе оцінили”. Круто. А з іншого боку: Що робити? Бюджет мільйонний, команда з 5 осіб, щороку понад 25 тисяч дітей бере участь у проектах. Це величезний виклик. Щороку починався так, ніби ми з командою та братами відкривали велику коробку з подарунками під ялинкою. Ми загадували бажання, планували, багато працювали, від чогось відмовлялися, щось покращували чи створювали зовсім нове. Віталій та Володимир повірили в мене у 000 роки і, гадаю, це дуже рідкісний випадок у нашій країні. Знаю мало історій, коли так багато змогли довірити молодій дівчині.
Читайте також: ДІЛОВИЙ РОЗМОВ: 8 ПИТАНЬ ДО ОЛЕНИ ІВАНОВОЇ
— Як сильно змінився ваш характер у бізнес-середовищі?
— Вірю, що народжуються з характером. Це комбінація, яка існує лише в єдиному екземплярі. А загартувала його з дитинства на творчих конкурсах, шкільних олімпіадах, у проектах, які організовувала в університеті з 2-го курсу. Це як тренування, тільки замість м’язів ти щодня нарощуєш навички, відшліфовуєш їх. Створюючи дедалі більше проектів, налагоджуючи партнерства, спочатку в Україні, потім і з міжнародними організаціями, залучаючи все більше коштів, розвиваючи команду – ти ставиш нові цілі та характер тобі в цьому допомагає. Це вимагає дисциплінованості та терпіння. Згодом швидше приймаєш рішення. Десь стаєш перфекціоністом, бо точно знаєш, чого хочеш. Стрижень – це внутрішній стан.
— Хто став для вас прикладом для наслідування?
— Досі вважаю принцесу Діану одним із найяскравіших символів не лише стилю, а й філантропії 20 століття. Діана підтримувала організації, які допомагали хворим на СНІД, Королівський Фонд Мардсен, місію з прокази, дитячу лікарню «Грейт Ормоннд Стріт Хоспітал», центр допомоги бездомним Centerpoint, Англійський національний балет та багато інших. Вона часто їздила з місіонерськими поїздками по всьому світу, наприклад, була в лікарнях Індії, Зімбабве. Вона завжди випромінювала світло, виглядала природно, як у вечірній сукні на балу, так і у лижному костюмі, граючи з дітьми у сніжки. Її історії вчать, що в жодному разі не можна дистанціюватися від людей. Люди – найбільша цінність, і якщо ти щиро хочеш їм допомогти, то необхідно цікавитись ними, їхнім життям. Неможливо, сидячи в офісі, допомогти людині, яка живе у віддаленому містечку, якщо ти жодного разу туди не приїхав і не поспілкувався з місцевими жителями. Так само й у нашій роботі. Фонд спочатку креативіт, вигадує проекти, потім пілотує маленькі ініціативи і прислухається до думки локальних лідерів. Всі наші спортивні проекти побудовані на такій філософії, адже кожна громада особлива і зробити однаково успішний проект для всіх складно. Коли вперше збирали “Посилання успіху”, ми закупили інвентар для різних видів спорту. Відправили до спортивних секцій та отримали зворотний зв’язок. За рік проекту вже визначили універсальний 15-кілограмовий набір. Тому важливо потрапляти у середовище людей, яким хочеш допомогти, та постійно розвивати здатність до емпатії. Іноді тримати цю людину за руку і розмовляти з нею – найважливіша для неї допомога.
– Як створювали ідеальний для себе діловий образ?
— В одязі головне, щоб він був доречним. По роботі зустрічаюся з різними людьми, у різних форматах. Наразі рамки у діловому спілкуванні стираються. Як дипломатія ведеться в кулуарах, так і з дуже важливим партнером чи спонсором можна познайомитись на вечірці. Іноді робота триває і після 19.00, у разі керівної посади – ти завжди особа організації. Тому мій стиль універсальний та жіночний. Дуже люблю сукні. Вони створюють цілісний образ, а доповнивши його яскравими аксесуарами можна створити святковий настрій. Головне, завжди мати їх із собою, як план «Б», у дамській сумочці.
Читайте також: ДІЛОВИЙ РОЗМОВ: 8 ПИТАНЬ ДО СВІТЛАНИ МУСІЙ
— Чи зіткнулися з якимись проблемами під час підбору ділового гардеробу?
— Проблем немає, зараз виробники пропонують великий вибір одягу у різному стилі для різної фігури. Є улюблені бренди, до чиїх магазинів заходиш і обов’язково щось придбаєш. До того ж активно розвивається український ринок. Робота з частими відрядженнями за кордон мотивує дізнаватися про менталітет та культурні особливості країни, в яку їду, щоб підібрати правильний діловий гардероб. Наприклад, відкриттям для мене стало те, що в США жінки і вдень мають дуже багато прикрас. Неймовірно багато, що у нас недозволено та не вітається.
— На ваш погляд, чи існує стереотип, що візуальний образ та обрана ділова цибуля може впливати на бізнес-відносини з партнерами?
– Ніхто не скасовував візуальний образ і 3 секунди, за які наш мозок приймає рішення – сподобалося-не сподобалося. Найголовніше у візуальному образі –
почуття стилю та заходи. Адже якщо костюм привертає більше уваги, аніж сама людина, довгострокові ділові відносини навряд чи побудуєш. Вважаю, найважливіше бути одягненим у те, що тобі додає впевненості, і тоді успіх у твоїх руках. Але це можливо, якщо добре знаєш свої сильні сторони.
— Чи є щось, чого й досі не вистачає у діловій моді України?
— Я за інновації та технології, які щороку шукаю на нашому науковому проекті – Falling Walls Lab Kyiv. Дуже чекаю, що хтось розробить тканини, які зовсім не мнуться або непомітна міні-праска, яка вирівнює всі складки за 1 секунду. Знаєте, ось вийшла з літака і в цьому ж одязі хоч на прийом до президента (посміхається).
ЛІТА К — один із найкращих брендів в Україні, який представляє лише ділові сукні. Вироби бренду відрізняються високою якістю та широким асортиментом моделей. Адже кожна ділова жінка завжди хоче виглядати елегантно, стильно та презентабельно.