UA
RU

Girl Power: Людмила Небожак, засновниця Cluise

Редагувати переклад

Ми поговорили із засновницею та керівником успішного fashion-додатка Cluise – Людмилою Небожак, і дізналися про те, як це – бути дівчиною-стартапером.

Про стартап Cluise вперше заговорили на початку цього року з подачі авторитетного американського видання The Washington Post. Ця програма виконує всі функції фешн-стиліста: з його допомогою можна не тільки навести лад у власній шафі, але й підкоригувати стиль. Крім того, в ньому є і опція «шопінг-асистент», яка на основі аналізу вмісту гардеробу пропонує список речей, що бракують.

Girl Power: Людмила Небожак, засновниця Cluise-Фото 1

Автор проекту Людмила Небожак розповіла нам все про Cluise, його популярність за кордоном та плани на майбутнє.

− Людо, розкажіть, як до Вас прийшла ідея Cluise?

Cluise був винайдений як інструмент, що дозволяє знайти нові ідеї та натхнення для комбінування речей, які вже є в гардеробі. Якщо уважно подивитися на вміст власної шафи, можна виявити величезну кількість можливих поєднань. А ще одяг, про який ви просто забули, або не носили цілу вічність. Тим не менш, вона може допомогти вдало доповнити будь-які образи або по-новому обіграти, наприклад, улюблені джинси.

Спочатку ідея «розумного» стиліста та органайзера для речей була ініційована моїм колегою Антоном Картавцевим, з яким ми тривалий час розробляли спільний проект. Ми були здивовані, що ніхто ще не реалізував подібний продукт. Глибоке вивчення потреб ринку та статистики показали, що проблеми “що вдягнути” і “навіщо я це купив” дуже масштабні: у шафі середнього європейця є одяг, вартістю не менше €550, який він жодного разу не одягає після покупки. Водночас, американці витрачають на гардероб близько $2 тисяч на рік і при цьому викидають щороку до 29 кг речей.

− А скільки часу середньостатистична дівчина витрачає на наведення ладу в гардеробі? Як у цьому може допомогти програма Cluise?

Не знаю, скільки часу йде на наведення порядку в шафі, але можу сказати, скільки доводиться витрачати часу, щоб упорядкувати думки, вибираючи вбрання перед виходом з будинку. Опитування торгового гіганта Matalan показало, що у чоловіків на це йде до 13 хвилин, а у жінок – до 15. І це тільки у будні – для особливих подій ми підбираємо вбрання ще довше. Виходить, що це просте питання забирає понад рік нашого життя. Звичайно, вибирати та вигадувати образи цікаво, але іноді це стає цілою проблемою.

Cluise допомагає знаходити натхнення для нових образів та економити час. Програма оцифровує та організовує одяг, вивчає ваші уподобання та створює готові ідеї образів з наявних речей, враховуючи ваш смак, погоду за вікном та подію, на яку ви плануєте піти.

Замість того щоб стояти перед шафою і ламати голову над питанням "що надіти?", Ви можете переглянути весь гардероб у смартфоні або натисканням кнопки "Одягни мене" отримати 10 готових нарядів, які створені саме для вас.

− Чому саме Cluise? Як Ви вигадували назву для проекту?

Спочатку проект мав іншу назву. Але, як це буває у багатьох стартапів, наш продукт було перейменовано. Це сталося вже після запуску і навіть після появи кількох десятків тисяч користувачів. Причина тривіальна: виявилося, що для обраної назви ми не можемо зареєструвати торгову марку – вона була зайнята іншою компанією. На той момент ми отримали багато відгуків від наших користувачів і навіть журналістів, що додаток – це втілення розумного стиліста з культового американського фільму Clueless, де для головної героїні вбрання складав комп'ютер. Аналогія припала нам до смаку, і ми обіграли назву цього фільму. Виявилося, що багато наших користувачів із США асоціюють Cluise зі своєю підлітковою мрією – цифровим стилістом стильної героїні Шер.

− Ви орієнтувалися на зарубіжні програми-аналоги зі схожим функціоналом? Читали найпопулярніші книги для стартаперів?

Ми досліджували, які проекти є в цій ніші і чи є продукти зі схожим функціоналом. У App Store і Google Play були програми, що допомагають оцифрувати гардероб, і кілька великих платформ, такі як Polyvore, які дозволяють користувачеві самостійно створювати образи, але не з власного одягу, а товарів онлайн-магазинів.

Відсутність прямого аналога, як не дивно, стала складністю, оскільки розробка продукту, схожого на існуючі, спирається на досвід конкурентів. Це дозволяє прокладати більш гладкий шлях. Але коли ти будуєш щось нове, що не має прямих аналогів, доводиться набивати шишки самостійно і орієнтуватися не на конкурентів, а на професійні знання свої та команди.

Ми вирішили наголосити на реалізації максимально привабливого та зручного інтерфейсу – були впевнені, що уважні до свого стилю люди будуть уважні і до естетики продукту, який використовують. І не помилилися: користувачі дуже позитивно відгукуються про взаємодію з Cluise і говорять про те, що він найкрасивіший і найзручніший серед усіх органайзерів для гардеробу. Взаємодія з розпізнаванням речей та "розумним стилістом" навіть викликають захоплення. Особливо круто бачити таку реакцію, коли демонструєш продукт комусь живим, – ці емоції безцінні.

Я переконана, що привабливий дизайн, нативність у використанні, деталізація кожної іконки та привабливість елементів відіграють важливу роль. Як ми складаємо своє перше враження про людину на вигляд, так і користувач складає своє перше враження про продукт по його дизайну. Недбалість чи байдужість до виду продукту – помилка. Користувач ніколи не дізнається, який у вас класний і зручний функціонал, якщо піде через огидний або незрозумілий інтерфейс.

Функції Cluise

− Сьогодні Cluise – це органайзер, стиліст та персональний шоппер. Що далі?

Зараз наша головна мета – удосконалювати персональні рекомендації та продовжувати навчати Cluise аналізувати та розуміти уподобання користувачів. Це безперервне завдання, над яким ми працюватимемо завжди.

Найближчим часом ми плануємо інтегрувати в наш продукт величезну базу товарів таких марок, як Topshop та Max&Co. Це означає, що асортимент речей у багато разів збільшиться, додадуться найвідоміші бренди. Cluise зможе навчатися, яким з них користувач надає перевагу, а до яких залишається байдужим. У майбутньому це дозволить нам удосконалювати користувальницький досвід здійснення покупок та пошуку одягу, який максимально підходить кожному користувачеві.

− Чи надходили Вам пропозиції щодо продажу Cluise? Чи думали Ви про пошук інвестора чи інкубаційні програми?

Ми отримували пропозицію про купівлю під white label ще на ранніх етапах розвитку продукту, але для нас це було і залишається нецікавим, оскільки наша мета – не просто розробити проект і продати його, але побудувати крутий та корисний продукт, розвивати його так, як це бачимо ми.

На даному етапі ми шукаємо інвестиції для розвитку, масштабування та, звичайно, маркетингу. Зараз ведемо переговори з кількома венчурними фондами та seed-інвесторами. Сподіваємось підняти новий раунд інвестицій протягом півроку.

– Ви плануєте розвивати проект в Україні? Чи є у Cluise офіс, чи вся команда працює віддалено?

Наша команда повним складом знаходиться в Києві, ми працюємо в офісі – практика показала, що віддалена робота є менш ефективною і не дуже зручною для нас. Гнучкий графік дозволяє почуватися комфортно як совам, так і жайворонкам, але основні робочі години ми проводимо разом: багато спілкуємося та взаємодіємо з різних питань.

Наша аудиторія в Україні сьогодні не надто велика, але лояльна до продукту. А основна кількість користувачів — із США, Італії, Нідерландів та інших країн Європи. Cluise спочатку був випущений без обмежень локації, і ядро ​​клієнтів сформувалося органічно. Звичайно, ми плануємо нарощувати базу користувачів в Україні: тут проект уже має певну впізнаваність, що робить завдання трохи простіше. Крім того, ми взаємодіємо з кількома українськими брендами та плануємо розвивати цей напрямок у майбутньому.

Команда Cluise
Команда Cluise

− Про що мріє дівчина-стартапер?

Cluise − це потенційно “вибухова” суміш моди та AI (Від англ. Artificial Intellegence - "штучний інтелект". - MC). Кеннет Кук'єр, редактор і аналітик The Economist, писав у своїй книзі Big Data: “Жодна область життя чи бізнесу не буде ізольована від AI, так само як жодна частина суспільства не залишилася не зачепленою Інтернетом. Big Data – це революція, яка трансформує нашу роботу, життя та мислення”.

Я вірю, що Cluise може змінити фешн-індустрію, зробивши її краще як для виробників, так і для покупців. І я мрію, щоб час, старання та старанна робота моєї команди принесли свої плоди, а наш продукт був затребуваний та корисний.

Статті на тему
Найвідоміші українські стартапи
Своя річ: як запустити власний стартап
Високі технології: Еліс Бентінк та її стартап Code First: Girls

Статті на тему