UA
    RU

    Digital-етикет: правила поведінки

    Редагувати переклад
    Поняття digital-етикет з'явилося понад 20 років тому і означає правила поведінки в цифровій середовищі, які схвалюються обществом. 

    Digital-етикет: правила поведінки-Фото 1


    Якщо ми хочемо звернутися з проханням до людини або домовитись про зустріч, бажано спочатку написати їй у мессенджері. Останнім часом стало поганим тоном одразу ж телефонувати. Попередньо краще з'ясувати, чи буде їй зручно розмовляти і коли. Як правильно поводитися в режимі digital-спілкування розовіла Аліна Скібінська, експертка з міжкультурних комунікацій та сучасного етикету.

    Як правильно почати спілкування

    Важливо пам'ятати, що ваше перше повідомлення може стати єдиним. Якщо воно не сподобається співрозмовнику, він може вас заблокувати, перемістити у спам. Тому потрібно повідомити все для того, щоб людина ухвалила рішення, чи хоче вона з вами спілкуватися. Відповідно, перше повідомлення не може містити одне слово «привіт». Щоб людина зрозуміла, чи хоче вона з вами спілкуватися, вам потрібно представитися, розповісти, хто ви і чому їй пишете. Бажано одразу викласти суть свого прохання, пропозиції.


    Використовувати смайли та емодзі в листуванні

    Важливо пам'ятати, кому ви пишете повідомлення. Яскраві смайли та смішні гіфки мультперсонажів краще залишити для розмов із рідними та близькими людьми. При цьому потрібно розуміти, що навіть у спілкуванні з друзями краще використовувати лише ті смайлики, які трактуються однозначно. Незрозуміло, що означає смайлик зі складеними руками: вдячність чи прохання. Іноземець не зрозуміє, що права кругла дужка – це усмішка, бо смайлики у вигляді дужок застосовують тільки в нашій країні.

     Надсилання скріншотів у приватному листуванні

    Робити скріншоти приватного листування з друзями та пересилати їх іншим людям – вершина невихованості та демонстрація неуваження. Я наполегливо не рекомендую цього робити.

    Читайте також: Топ-3 м'яких навичок для жорсткої реальності від Наді Перевізник


     Надсилати аудіо- та відеоповідомлення

    Одна з особливостей діджитал-етикету: завжди думати, чи буде зручно людині прослухати повідомлення просто зараз. Тож не ображайтеся, якщо ваші аудіоповідомлення будуть прослухані не одразу і навіть не ввечері, коли у людини буде можливість залишитися наодинці. Пам'ятайте, що у етикеті ми завжди керуємося одним правилом: наскільки це буде доречно? Чи не поставити ваше повідомлення когось у незручному стані? І не варто забувати про оточуючих, яким ви можете мешати своїм голосом, записуючи повідомлення в кафе чи у транспорті.

    Digital-етикет: правила поведінки-Фото 2

     Додавання друзів у групові чати

    Дуже грубим порушенням цифрового етикету є додавання людини до різних груп за інтересами у Вайбері чи Телеграм без її відома. У такому разі приватний номер телефону людини можуть побачити всі учасники. Не забувайте, що не всі готові ділитися приватними даними з незнайомими людьми.



     Банальні гіфки як привітання з днем ​​народження чи розсилка картинок до 8 Березня

    Подібні привітання завжди вважалися виявом поганого тону. Важливо пам'ятати, що привітання (навіть на словах) – це не лише ознака уваги та поваги до людини, а й прояв характеру взаємовідносин. Ви не захотіли потратити дві хвилини на те, щоб написати кілька приємних слів із привітаннями своїй колезі – це демонстрація вашого ставлення до неї. Якою б яскравою та кумедною не була привітальна мерехтлива гіфка, вона не нестиме жодного змістового навантаження без особистого звернення до вашої колеги.

     Звук телефону у публічних місцях

    Якщо ми говоримо про сучасний этикет, то в останній годині заведено виключати звук телефону в громадських місцях – інакше він може комусь заважати. І навіть звук клавіш на вашому телефоні може дратувати людину, яка сидить поруч із вами.


     Куди класти телефон, коли ви перебуваєте в громадських місцях

    Якщо вас попросили до кафе, класти мобільний телефон на стіл не прийнято. По-перше, це негігієнічно. По-друге, створює про вас враження неспокійної людини, яка залежить від свого ґаджета. Більше того, на зустрічі в кафе гортати стрічку Інстаграм під столом та лайкати фото – поганий тон. Пам'ятайте, тим самим ви кажете своїй подрузі: «Розмова з тобою мені нецікава. У телефоні у мене важливіша справа».

    Digital-етикет: правила поведінки-Фото 3

     Скорочення слів у месенджерах

    Хочу звернути увагу, що у листуванні не можна скорочувати слова ввічливості «спс», «бдлск» тощо. Вони існують, щоб продемонструвати співрозмовнику наше позитивне ставлення, вдячність, вибачення. Коли ви використовуєте подібні скорочення, то ніби економите на позитивному ставленні, і це, звісно, ​​не викликає приємних емоцій.


    Важливо завжди пам'ятати, що сучасні норми та правила поведінки створюють атмосферу загального поваги, і якщо ви їх дотримуєтесь, ви тим самим демонструєте свою вихованість, а також ставлення до оточуючих. Будьте ввічливими та тактовними навіть в онлайн-спілкуванні!

    Фото: unsplash.com

    Статті на тему