Технологічні гіганти світу сьогодні старанно борються за першість на ринку та в умах споживачів. Газетні заголовки час від часу рясніють інноваціями від Facebook, Apple, Twitter або Instagram. Не відстає в цій гонці і Amazon, який зумів зайняти одну з найприбутковіших економічних ніш – онлайн-торгівлю. Адже трохи більше 10 років тому ніхто й подумати не міг, що почин молодого співробітника Уолл-стріт приведе до такого успіху.
Amazon: початок
Найбільший онлайн-рітейлер, практично за класичним сценарієм, починався в гаражі. Джефф Безос тоді вже встиг закінчити університет, стати програмістом та спробувати свої сили на легендарній Уолл-Стріт. У 1994 році майбутній учасник рейтингів Forbes прийняв рішення, що час найманої роботи для нього добіг кінця і настав час пробувати власні сили в бізнесі. Особливо привабливою Безосу здалася ідея відкрити онлайн-магазин.
Сьогодні електронна комерція вже досягла певних висот і з кожним роком тільки нарощує оберти, а під час старту Amazon все починалося. Інтернет-магазини вже існували, але про конкуренцію з офлайн-торгівлею не могло бути й мови. Одним словом, Джефф Безос став першовідкривачем на ринку продажів книг онлайн.
1995 року перша версія сайту Amazon побачила світ. Спочатку замовлень було трохи – близько 10 на день або навіть менше. Змінити ситуацію докорінно допоміг грамотний маркетинговий хід. Безос вирішив влаштувати грандіозний розпродаж і влучив у крапку. Книжки з 30-відсотковими знижками розліталися, як гарячі пиріжки, а трафік на сайт тим часом зростав.
Запуск та поступовий розвиток компанії співпали з її переїздом із гаража до офісу. Вся команда тоді ще стартапу розташувалася на 100 м.2 офісного простору та 40 м2 складу. Оснащення компанії залишало бажати кращого, але початок було покладено. Безос та його команда економили практично на всьому, проводили зустрічі у кафе неподалік і продовжували вірити в те, що Amazon чекає величезного успіху. Як показує практика, вони не помилилися.
Amazon: основні помилки та правильні рішення
Один із складів компанії Amazon у США
Хоча розробники і сподівалися на добрі показники та велику популярність, але явно не готувалися до подібного наперед. Це і стало причиною одного з найбільших провалів компанії ще на зорі своєї роботи. Після укладання партнерства з Yahoo! на сайт хлинули замовлення, обробляти які було складно як з технічного, так і з фізичного погляду. Результатом непродуманого підходу стала втрата деяких клієнтів.
Ще один недолік, у якому сам Безос зізнавався в одному з інтерв’ю, полягав у неправильній організації виробничого процесу. Компанія не найняла пакувальників для книг. У результаті цю роботу мали виконувати розробники, найчастіше вночі.
Проте всі ці недоліки з лишком окупалися правильною стратегією, якої дотримувався Безос. Найбільше він хотів переконати покупців у тому, що онлайн-магазини книг кращі за свої офлайнові аналоги. Щоб довести це, Amazon вирішив запустити коментування книг та функцію відгуків на сайті. Компанія практично віддала кермо влади в руки користувачів, надавши їм право самим вирішувати, що і як варто читати.
Ще одне епохальне рішення Безоса довелося розквіт роботи Amazon. Тоді у світі почали говорити про створення електронних книг, які зможуть упевнено закинути свій паперових братів на полиці шаф. Щоб не залишитися на узбіччі, один із провідних бізнесменів сучасності вирішив розробити свою електронну книгу. Зрештою світ отримав Kindle.
Amazon: хто такий Джефф Безос
До фігури Джеффа Безоса на світовому бізнес-олімпі багато хто ставиться неоднозначно. І це не дивно: переможців завжди трохи недолюблюють. Засновник Amazon – трудоголік. Він готовий проводити дні та ночі в офісі, чого вимагає і від інших. Горезвісного work-life балансу для нього, схоже, не існує.
Безоса вважають імпульсивним і наполегливим, а ще постійно говорять про його усмішку, з якою бізнесмен впевнено йде до своїх цілей.
Після успішного підкорення книжкового ринку компанія Amazon взялася за освоєння музичної індустрії та багатьох інших напрямів. Кілька днів тому стало відомо, що у найближчих планах корпорації – запуск доставки їжі та продуктів. І, звичайно, Безос не забуває про те, з чого починав свій шлях. Серед його короткострокових цілей – запуск офлайнових магазинів. Після того, як Amazon поглинув або витіснив практично всіх своїх конкурентів, це стало цілком можливо.
Статті на тему
Моє тіло – не ваша справа: Amazon бореться зі стереотипами
Amazon запустив безлімітний сервіс зберігання файлів
Найвідоміші українські стартапи