UA
RU

Як брендам поводитися в Instagram, Facebook, YouTube, Telegram та TikTok

Редагувати переклад
Як позиціонувати свій бренд у найпопулярніших соціальних мережах?
Як брендам поводитися у Instagram, Facebook, YouTube, Telegram та TikTok-Фото 1

Ганна Тільняк

Незважаючи на свою новизну, ці соціальні мережі встигли прижитися в повсякденному житті користувачів. Влаштуватися на цій ниві встигли всі: від креативних індивідуальностей до комерційних компаній. Ці платформи стали окремим каналом комунікації, який також потребує регламентованого листування та правильних манерів поведінки. І бренди тут не є винятком. Про всі особливості та правила найпопулярніших соцмереж розповіла SMM-фахівець, засновниця платформи #rest_in_ukraine. Ганна Тільняк

Кожен бренд під час комунікації зобов'язаний враховувати особливості соціальної поведінки та норми у різних суспільствах. Безперечно, що у кожній компанії свої правила, однак, спробуємо виділити низку універсальних правил, на які не варто «забивати».

Пам'ятаєте про основні правила тесту Тюрінга? Так ось тут вони успішно працюють. Простими словами — що більше поведінка бренду у мережах схоже поведінка людини, то краще це сприймається користувачами. Залишилося лише розібратися, що ж таке ця загадкова «людська поведінка бренду» і в чому секрет секрету успіху?

Як брендам поводитися у Instagram, Facebook, YouTube, Telegram та TikTok-Фото 2

По-перше, це тексти. Саме тексти під постами, коментарі та ремарки, відповіді у директ – це те, що одушевлює бренд. На другому місці стоїть думка бренду. Цілком зрозумілі клієнтам моральні цінності, які пропагує бренд, а споживач їх поділяє. Це насамперед простежується в мережі через повідомлення: на які теми каже бренд, якої позиції дотримується в тому чи іншому гострому питанні, на які теми реагує, а про які замовчує; кого підтримує та з ким співпрацює. 

Тактовність чи самовпевненість, гнучкість чи різкість, підтримка чи ігнорування гострих та актуальних тем порядку денного – те, що допоможе вам відобразити свої цінності та моралі.

Читайте також: ЯК СТАТИ БЛОГЕРОМ У 2020: РОЗПОВІДАЄ SMM-КОНСУЛЬТАНТ АННА ТИЛЬНЯК

Хтось не помітив COVID-19 та репостив гороскопи, а хтось закликав до благодійності та закуповував ШВЛ. «Олюднювання» бренду проявляється і в особистостях, які миготять у профілях: лідери компанії, блогери, моделі та амбасадори. Будь-яка особа та голос бренду повинні підбиратися акуратно і з розумом, оскільки саме ці люди ототожнюватимуться з брендом та його репутацією.

І, звісно, ​​історії. Історії смішні, сумні чи повчальні. Життєві ситуації та факти, що розкажуть про життя бренду, які зможуть викликати емоції в інших. Те, що запам'ятається та сформує ставлення клієнта до бренду.

Розібралися з людським обличчям бренду, тепер пройдіть у різні мережі.

 
 
 
 
 
Переглянути цей пост в Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Публікацією, яку поділила К'яра Ферраньї ✨ (@chiaraferragni) on

Instagram

Портрет типового користувача - мила та стильна дівчина, яка багато подорожує, дає огляди різних продуктів. Вона одночасно може говорити про тренди в моді, косметичні новинки, нове суфле, рекомендує марафони або сама бере участь у створенні нових проектів для інших. Бренд, який дружитиме з такою дівчиною або «поводитиметься» як така дівчина, приречений на успіх.

Facebook

Тут світ балансує між політикою, гострими соціальними питаннями, бізнес-кейсами, локальними новинами та успіхами дітей. Тут можна цілодобово сперечатися на будь-яку тему, з сарказмом та критикою підійти до будь-якої події чи продукту. Інформаційним приводом може бути все те, що потенційно потрапить на перші шпальти газет.

Є там і інша частина аудиторії, яка привнесла моду на репости мемов, картинки, вітання у стрічці з будь-яким календарним днем.

Як поводитися бренду в таких умовах? 

Ситуативні пости з реакцією на події у світі – найкраще рішення. У Фейсбуці не вистачає креативного візуального контенту. Тому важливо, щоб бренди дали його публіці. Проте все це має супроводжуватися порцією «серйозних» текстів, наче діалог ведеться досвідченим журналістом.

YouTube

У YouTube люблять волю. Щирість - на вагу золота, а "нерушність" виглядають під мікроскопом. У цю мережу не варто йти з ідеально «причесаним» контентом. Швидше за все вас не приймуть. Не поводитися, як зірка телевізора або вечірніх шоу. Задавати питання аудиторії та уважно слухати критику. Чесність, світовий порядок денний і трохи хайпа на з'ясуванні стосунків не зашкодять. Дизлайк - ідеальний зворотний зв'язок.

Читайте також: ТРЕНДИ INSTAGRAM 2020: ДЛЯ НОВИЧКІВ, КОХАЧІВ І ПРОФІ 

Telegram 

Одна з моїх улюблених сіток. По суті, замінила складову новин Instagram і багатьох сайтів. Тут особливої ​​популярності користуються інсайти від лідерів думок та навчальні канали. З особливостей: менше емоцій, більше фактів та іронічне ставлення до світу. Пишіть ємно, у справі та цікаво. Тут брендам рекомендую транслювати новини із індустрії бренду у своїй інтерпретації.

@arod13

##LateNight Tik Toks 💯💯 @jlo ##чекай

♬ Nonstop - Drake

TikTok

Спочатку здавалося, що там лише 15-річні, а тепер уже місце під сонцем ледве знайдеш. Зірки танцюють. Експерти віщають. Все в русі, в наклейках, динаміка зміни картинки божевільна. І однозначно, що брендам туди варто йти. Проте не шукаєте там рекламного кабінету. Також не обов'язково писати сценарії до відео. Простий знімайте. Якщо немає ідей, підхоплюйте челенджі, їх там мільйони. Як бути "своїм" у TikTok? Відключитися від CRM, відправити внутрішнього цензора спати та стати дитиною.  

Важливо пам'ятати, що кожна соціальна мережа – це «монастир». Зі своїми традиціями, засадами та особливостями. Необхідно запастися знаннями про те, хто живе в цих мережах, їх звичаї та завоювати їх рази та серця. Так чи інакше, відкритість та гнучкість у комунікації – те, що допоможе вибудувати лояльні стосунки зі світом та своєю аудиторією.

Статті на тему