Закрити
UA
Мода

Як знайти роботу в кризу: каже експерт

Поділись:

Автор статті Олена Іванчикова, кар’єрний консультант та експерт Happy Monday
, розповіла Marie Claire про всі підводні камені пошуку роботи в турбулентний час. 

posts-to-db-Фото 1

Олена Іванчикова

Пошук роботи під час кризи

Пошук роботи під час кризи має свої особливості, адже ринок праці змінився. Багато компаній змушено скорочують штат, а отже, на ринок виходить багато спеціалістів. І якщо за оптимізації, як правило, звільняють слабких співробітників, то при повній ліквідації підприємства розпускається весь штат. Іншими словами, на ринок праці виходить безліч фахівців високого рівня та кваліфікації. І цю високу конкуренцію потрібно обов’язково враховувати під час пошуку роботи. 

Отже, на що потрібно звернути увагу та як діяти, якщо ви вирішили шукати роботу під час кризи?

1. Не робити різких рухів. Якщо ви все ще знаходитесь на поточному місці роботи, але вже вирішили шукати нові кар’єрні можливості, нехай пошук просувається паралельно до вашої діяльності. 

Наразі ринок праці знаходиться на боці роботодавця, а не кандидата. Це означає, що роботодавець ретельніше відбирає кандидатів і часом навіть перебирає. Процес пошуку роботи та підбір персоналу затягується. Тому важко спрогнозувати, як швидко вдасться знайти нове місце роботи. Звідси висновок – тихіше їдемо, далі будемо. Виконуйте роботу також якісно, ​​але поступово у вільний час вивчайте вакансії на сайтах з працевлаштування, відгукуйтесь на цікаві вакансії. Промацайте ринок, щоби розуміти поточну ситуацію.

Читайте також: 5 НЕБАНАЛЬНИХ ПРИНЦИПІВ РОЗВИТКУ КАР’ЄРИ

posts-to-db-Фото 2

2. Проаналізуйте свій досвід та зробіть кар’єрний SWOT-аналіз. Це буде ваше письмове завдання. Розкресліть аркуш паперу на 4 частини та докладно опишіть:

  • всі навички та компетенції, якими володієте. Подумайте, яку безперечну перевагу ви маєте перед іншими кандидатами. Що є у вас і чого не може бути в інших фахівців? Обов’язково запишіть це сюди;
  • які можливості вам дають так звані плюси, що ви розписали вище. Які проекти та компанії перед вами відриваються через наявні навички та досвід, на які позиції ви можете претендувати? Детально все розпишіть;
  • чого не вистачає та що є зоною розвитку? Щоб правильно позначити цей блок, я рекомендую вивчити ринок праці та проаналізувати відкриті цільові вакансії. Які вимоги висуваються до кандидатів, які функціональні обов’язки планує роботодавець покладати на фахівців вашого рівня та кваліфікації? Все, чим поки що не маєте і чого поки що немає в досвіді та кваліфікації, сюди варто виписати;
  • які ризики може спричинити відсутність того чи іншого досвіду і компетенцій? Що стає недосяжним у пошуку – які компанії, вакансії буде отримати вкрай складно? Опишіть тут.

До речі, якщо ви думаєте про профорієнтацію, потрібно відміряти 70 разів, перш ніж приймати рішення про зміну сфери діяльності. Профорієнтацію я швидше віднесла б до ризиків, тому що змінювати сферу в період перенасичення на ринку кандидатів досить екстремально. Але знову ж таки – кожен випадок індивідуальний. Хтось закінчує курси за новим напрямом, складає сильний мотиваційний лист і знаходить роботу через той самий Фейсбук. А хтось шукає роботу місяцями та безрезультатно. Тому у разі профорієнтації важливо бути більш обережним. 

Цей пункт важливий, щоб розуміти дві речі – сильні сторони, на які потрібно наголошувати, і слабкі сторони, які варто розвивати. 

3. Виходячи з SWOT-аналізу, визначте для себе цільові позиції та компанії – ту комбінацію, яка буде для вас максимально виграшною та продаючою. На неї і наголошуйте в пошуку. 

Читайте також: ЯК ПОБУТИСЯ ВІД СТРАХУ ПОЧАТИ СВОЮ СПРАВИ. КАЖЕ ПСИХОЛОГ

posts-to-db-Фото 3

4. Зверніться до нетворкінгу та підключіть усі контакти з адресної книги. Правило п’яти рукостискань працює дуже ефективно, і кожне звернення може призвести до дуже цікавих кар’єрних варіантів і викликів. Тут головне — правильно сформулювати короткий меседж, який ви адресуватимете знайомим: яку позицію розглядаєте у пошуку, на які компанії орієнтовані (сфера, масштаби, специфіка) і що у вас є для цього. 

Почати варто з ближчого кола людей — тих, з ким ви спілкуєтесь щотижня і хто, швидше за все, знає про ваші наміри. Після цього перейти вже до тих контактів, з якими ви знайомі в реальному житті, але бачитеся рідко. Наприклад, колишні колеги чи однокласники. І вже після – переходити до контактів із соціальних мереж. Навіть якщо ви дружите лише віртуально, не соромтеся звернутися з проханням рекомендувати вас.

Як ви розумієте, всю цю роботу можна робити конфіденційно, без шкоди для поточного місця. 

Читайте також: ЯК ЗАПОВНИТИ ПРОФІЛЬ У LINKEDIN: ТАК І НІ

5. Стати активними в мережі LinkedIn. Ця соціальна мережа якнайкраще підходить для пошуку роботи. Ретельно заповніть профіль, додавайте цільові контакти – рекрутерів, HR-менеджерів, HR директорів – і вступайте з ними в комунікацію за тим самим принципом, що й зі своїми знайомими. Тут можна писати експертні пости, ділитися кейсами та робочими моментами. Одне слово, важливо бути видимим. Це значно збільшує шанси отримати цікаву роботу.

Тепер розглянемо, що робити, якщо вас скоротили або ви втратили роботу з іншої причини.

  • Пройти через алгоритм, описаний вище, але активніше і повністю відкрито. Так, наприклад, ви можете в мережі LinkedIn прописати в заголовку, що відкриті до нових пропозицій та вказати позицію, на яку орієнтуєтесь.
  • Розмістити пости у соціальних мережах про те, що ви знаходитесь у пошуку, попросити друзів поділитися публікацією. Тут важливо підготувати якісний текст, щоб було зрозуміло, який запит до ринку праці.
  • Не виключати часткової роботи. Повертаючись до того, про що ми говорили на самому початку — ви не можете знати наперед, як довго шукатимете роботу. Пошук роботи – теж робота, яка потребує часу та енергії. І якщо думки в голові будуть забиті необхідністю заробітку, то фокус уваги одразу зміщується у бік фінансів, а не пошуку та самопозиціонування. Тому оцініть ситуацію, і якщо потрібно підключити додатковий заробіток, подумайте, що це може бути. Іноді те, що ми робимо в штаті, легко можемо трансформувати у формат фрілансу. Наприклад, писати статті, підбирати персонал, займатися первинною бухгалтерією можна віддалено та проектно.
  • Прийняти той факт, що, можливо, доведеться поступитися кар’єрними сходами і погодитися на позицію нижче. Був у моїй практиці випадок, коли фінансовий директор шукав роботу кілька місяців. І коли він зрозумів, що фінансова подушка добігає кінця, погодився на позицію головного бухгалтера. Через час, зрозуміло, він вийде на посаду, яку обіймав раніше. Але, принаймні, у період кризи він буде з роботою. 

Керуючись таким алгоритмом, ви підійдете до пошуку нової роботи більш виважено і усвідомлено, а значить, підводного каміння на шляху зустрінеться на порядок менше.

Успіхів у кар’єрі та легкого пошуку нових кар’єрних можливостей!