UA
RU

Хвороба нашого століття: вчені назвали три типи любителів селфі

Редагувати переклад
Відколи була винайдена фронтальна камера, самостріли міцно увійшли до нашого життя. У 2013 році selfie було оголошено «словом року» та включено до Оксфордського онлайн-словника англійської мови. Селфі роблять все – від Папи Римського до астронавтів у відкритому космосі, а вчені намагаються розділити любителів автопортретів на психотипи.

Американські вчені з Університету імені Бригама Янга вирішили з'ясувати, які мотиви є основою любові до селфі. Опитавши 46 учасників, вони дійшли висновку, що існує три психологічні типи людей, які захоплюються самознімками: комунікатори, автобіографи та самопіарники.

комунікатори

Комунікатори діляться своїми знімками для того, щоб розпочати діалог із передплатниками. Вони орієнтовані двосторонній зв'язок. До такого типу відноситься, наприклад, Леонардо ДіКапріо, чий Instagram практично повністю присвячений питанням екології.

Читайте такожЧому варто подивитися документальний фільм Леонардо ДіКапріо

автобіографи

Для автобіографів селфі - спосіб задокументувати своє життя. Вони фотографують себе, аби зафіксувати важливі моменти. На відміну від комунікаторів, їм не потрібна реакція у відповідь і зацікавленість інших людей. Прикладом автобіографа є астронавт NASA Скотт Келлі, який зробив кілька селфі протягом року перебування в космосі.

Читайте також: Нарцисизм у Мережі: як «селфі» впливають на наші стосунки

Самопіарники

Незважаючи на поширену думку, що селфі - ознака нарцисизму, дана категорія людей найменша. Головне для самопіарників - показати себе та своє життя у позитивному світлі. До них відносяться такі зірки соціальних мереж, як сестри Джіджі та Белла Хадід, Тейлор Свіфт і, звичайно ж, сімейство Кардаш'ян. У 2015 році Кім Кардашьян навіть видала збірку власних селфі під нескромною назвою Selfish («Егоїстична»). Книга за ціною $60 за екземпляр була розкуплена в перший день продажу за лічені секунди (у прямому розумінні).

 

Статті на тему