Закрити
UA
branding
Мода

Маркувати себе самому. 5 правил створення особистого бренду

Поділись:

Колумніст Marie Claire Світлана Павелецька розповідає про те, як працює особистий бренд і що слід пам’ятати. 

Світлана Павелецька

Світлана Павелецька, СЕО Інституту когнітивного моделювання

Якби мене зараз запитали, як побудувати кар’єру мрії, я відповіла б: “Шукайте місце, де вам буде добре і спокійно”. Але пам’ятайте, що спокій — це не про темпи роботи і не про кількість криз. Це про можливість робити те, що дуже добре вмієш та хочеш. Це робота де ти можеш реалізувати свій потенціал. Місце, де твої цілі та цінності збігаються з цілями та цінностями компанії.  

Але щоб отримати таке місце комфорту та спокою, спочатку потрібно пройти багато стресу та місць, де буде некомфортно. І щоб у місці, де вам добре, це добре зберігалося, потрібно багато працювати. Але також важливо створювати у людей правильне враження про себе. Так сталося, що найбільш доленосні зустрічі та професійні пропозиції траплялися та приходили завдяки сформованому сприйняттю мене як особистості та спеціаліста, відгукам колег зі сфери, проектам, присутності в інфополі. Грала сила особистого бренду. 

Ви не дуже замислювалися про те, що про вас говорять (і чи взагалі говорять)? Не розумієте, чому друзі ніяк не припиняють обговорювати соцмережі та особисті блоги? Це ж, вважаєте ви, мінус кілька годин сну/часу з дитиною/відпочинку (вибрати потрібне). Так ось, є великі шанси залишитися непоміченим для найкрутіших можливостей, доленосних зустрічей та “тої самої” роботи. Розповідаю, як працює особистий бренд і що слід пам’ятати. 

#1. Завдання селф-брендингу – вибудовувати історію про довіру

Припустимо, думка інших людей вам абсолютно неважливо. Напевно, є бізнеси, де можна повністю ігнорувати особистісний фактор без особливої ​​шкоди для справи. Але без особистого бренду точно не обійтись, якщо ви працюєте у бізнесі, який зав’язаний на стосунках. Або який так чи інакше передбачає високий рівень взаємної довіри. Навіть якщо ви хочете продати послугу або товар, своїм ім’ям цей продаж можна суттєво посилити. У сфері комунікацій людині, яка має особистий бренд, працювати набагато простіше, а віддача від вкладених зусиль вища. 

Моя робота завжди була пов’язана з комунікацією, зі зв’язками з громадськістю, і в цій історії завжди дуже важливою є твоя власна репутація. Я працюю у тій сфері, де потрібно, щоб тобі довіряли, а люди дуже рідко довіряють незнайомцям. 

Якщо ви сконцентруйтеся на тому, щоб бути зрозумілими і привабливими, то зробите перший крок до довірчого ставлення до себе. І це вже початок побудови власного бренду.

#2. Ніхто не дізнається, який ти крутий, якщо ти про це не розкажеш

Наша реальність така, що якщо ти присутній хоча б в одній соцмережі і залишаєш навіть найменший цифровий слід, то в тебе вже є особистий бренд, причому глобальний. 

Зізнаюся чесно, у глибині душі я вважаю, що людина без Instagram — найщасливіша, адже може собі це дозволити. Соціальні мережі — це окремий світ, якого теж втомлюєшся. Раніше це було просто віртуальне дзеркало твоєї реальної життя, у якому відбивалося те, що ти вважав за потрібне. Хтось це гавкав, хтось — коментував. Але зараз це ще одна робота, яка допомагає отримувати бали у кошик свого професіоналізму. 

Якщо ви хочете бути фахівцем, якого запрошуватимуть на роботу, на виступи, в консалтинг, управління чи спостережну раду, то бути присутнім у соцмережах доведеться. І ні, таблички “Найкращий бос” на робочому столі від колег і закритий профіль Insta не приймаються. Тепер, коли ваш талант може побачити буквально весь світ, не продемонструвати свої найкращі якості як мінімум недалекоглядно.

#3. Особистий бренд – це ярлик, який краще “повісити” на себе самому 

Історія про бренди – це історія про “ярлики”, які є практично на кожній людині. Але ж важливий момент: чиї вони? Нав’язані ззовні чи ви повісили їх самі себе? Звичайно, бувають дуже проникливі та добрі люди, які представлять вас із кращого боку. Але як часто це трапляється? Краще зробити це самостійно. 

Пропоную вам відкрити “Нотатки” і в дві колонки написати всі характеристики, які ви зараз чуєте про себе і які хотілося б чути. Якщо реальність розходиться з вашими бажаннями та самовідчуттями, це дзвіночок до дії.

Якщо ви заб’єте свій номер у GetContact, дізнаєтеся, під яким ім’ям ви записані в інших. Це цікавий експеримент, який показав, що багато хто “прив’язує” мене до 1+1 (там я пропрацювала 9 років) та до Інституту когнітивного моделювання. І це характерна історія, тому що мова про “ярлики”, які я навішую на себе сама. Я була маркетинг-директором на телебаченні і працювала над побудовою свого бренду: виступала на профільних заходах, писала колонки і підтримувала взаємодію з аудиторією в соцмережах. З переходом на роботу до Інституту відбулася певна зміна діяльності, і мені теж важливо, щоб було зрозуміло, чим я тепер займаюся. 

І, повертаючись до мобільного додатку, було кілька дуже дивних позначень мого номера, які точно не я собі придумала. А це теж треба знати, щоб розуміти, де ще слід “дотиснути”. 

брендинг

#4. Не переграй

Чи проводити кордон між своїм брендом в офлайн-спілкуванні та онлайн, наприклад, беручи участь у івентах та створюючи контент у соцмережах? Я вважаю, що віртуальний та реальний образи відрізнятися не повинні. Зрозуміло, що онлайн ми всі виглядаємо трохи більше. Гарнішими чи зручнішими. Або, навпаки, більш жахливими чи нахабнішими — залежно від того, яку частину себе потрібно просунути. Але у будь-якому разі ця “частина” має бути у реальному житті. 

Наприклад, коли ти користуєшся фільтрами в Instagram, ти можеш взяти фільтр, який лише трохи приховає мішки під очима. А можеш регулярно використовувати фільтр, який надує тобі губи, зробить вії або прибере щоки. Але проблема в тому, що з цими фільтрами тебе реальну ніхто просто не зможе впізнати. 

Ми всі хочемо бути кращими, ніж, як нам здається, ми є насправді, але з цим важливо не переграти. Зачарувати людей набагато простіше, ніж потім впоратися з їхнім розчаруванням.

#5. Побудова особистого бренду – процес безперервний

Як раніше казали студенти? Спочатку ти працюєш на заліковку, а потім заліковка працює на тебе. Але впевнена, що ви встигли переконатися, що в реальному житті все йде трохи по-іншому. 

Один раз заякоритися і сказати: “Я створила образ, що Світлана – молодець, і так і буде”, не вийде. Хіба це написано у людей у ​​нотатках чи нагадуваннях, щоб періодично перечитувати та згадувати “що ж там зі Світлою”. На особистий бренд постійно впливає все, що відбувається довкола. Свою високу планку треба завжди підтримувати. 

Коли закінчилася моя співпраця з 1+1, я вже подумала, що стану касиром у Le Silpo (бо все-таки у мене МВА, і я заслуговую на цю приставку “Le”). Але коли я написала, що йду, у мене весь тиждень був сповнений зустрічей з потенційними роботодавцями. І замість трьох місяців відпустки та ретриту в Індії через 2,5 тижні вже вийшла на нову роботу, встигнувши відхилити велику кількість пропозицій. Тоді я дуже чітко побачила ефект не лише селф-брендингу, а й усіх докладених мною зусиль.

Не приховую, був момент, коли до мене почали прилипати інші, чужі ярлики. Менше пов’язані з професійною діяльністю та більше з моїм зовнішнім виглядом, ступенем обтягування мого одягу або довжиною моїх ніг. І далі ти приймаєш рішення, наскільки ці нові ярлики шкодять тобі та твоєму особистому бренду. 

З одного боку, це не найгірше, що може викликати інтерес. З іншого боку, розумію, що зовнішня краса та ефектність не може бути домінантною асоціацією зі мною. Звичайно, можна одягнути на себе балахон і прикинутися безстатевою істотою. Але є й інший шлях — наголосити на своїй професійній діяльності. І в мене це — планування публікацій у соцмережах, особисті та профільні колонки, готуватися до виступів та ділитися власним досвідом. Але найголовніше — продовжувати робити свою роботу так, щоби було про що розповідати. 

Фото з особистого архіву; Unsplash

Читайте також: KYIVNESS: ДЕНЬ ВАЛЕНТИНА У ШОКОЛАДНОМУ БУДИНКУ