UA
RU

Нові професії, які з'явилися завдяки соцмережам

Редагувати переклад
Про нові професії, що з'явилися завдяки сплеску популярності соцмереж, розповідає Олександра Костіна.

Нові професії, які з'явилися завдяки соцмережам-Фото 1

Давайте повернемося минулого року на 20-30 тому. Тодішнє молоде покоління прагнуло здобути престижну освіту (майбутні юристи, лікарі та економісти), щоб забезпечити собі повільне, але впевнене сходження нагору. Зараз багато хто бачить свою діяльність виключно на фрілансі, десь на віллі біля Індійського океану, зі склянкою смузі та золотим MacBook у руках. Змінилися цінності, технології, століття. А цифровий світ (і розвиток соціальних мереж) принесли нові можливості для самореалізації – для гнучких, мобільних, креативних людей. Розглянемо ближче деякі професії – багато хто з них досить несподіваний.

Фахівець з мем

Комунікація вийшла на новий рівень – від голосових повідомлень до передачі думок та емоцій демотиваторами та стікерами. Попит породив пропозицію, і на ринку праці з'явилася професія фахівця з мем. Наприклад, колективний блог dirty.ru кілька років тому пропонував здобувачеві місце в штаті без досвіду роботи та наявності вищої освіти. З вимог – володіння Photoshop та знання мемов. Зі зручностей – віддалений графік та офіційне працевлаштування. А представники компанії Ecos, естонського розробника програмного забезпечення для контролю якості в харчовій промисловості, своїм майбутнім співробітникам обіцяв за подібну службу $1750 на старті з можливістю зростання до чотирьох тисяч. Стартапу був потрібний «ніндзя мемології», який розвиватиме довірені йому меми та просуватиме проект. Єдине побажання щодо освіти – чотири класи школи. З необхідних професійних якостей: 10+ років прокрастинації; 7+ років досвіду в блокчейні та криптовалютах; навик роботи в MS Paint, Notepad та проведенні стриму на Twitch; досвід просиджування штанів у компанії користувачів 9gag, Reddit та 4chan; розуміння того, що таке тренди; почуття гумору, здорові іронія та цинізм; вміння відрізнити кумедне від несмішного. Якщо все-таки з'явиться бажання отримати профільний диплом, то на нью-йоркський коледж «Моллой» чекає на факультеті нових медіа. До слова, автором незвичайної спеціальності є професор Джеймс Коен.

Читайте також: РОБОТА МРІЇ: ЯК Скласти ІДЕАЛЬНЕ РЕЗЮМЕ

WEB-психолог

Людству властиві певні моделі поведінки у різних побутових ситуаціях. Це стосується й життя в Мережі: вивчаючи питання, маркетологи та дизайнери поєднали знання в окрему спеціальність «WEB-психологія». Термін, введений у 2011 р. дизайнером та британським психологом Наталі Нахаї, є емпіричною наукою про те, як онлайн-середовище впливає на думки та дії. Сьогодні при розробці успішного лендингу або порталу передові програмісти думають не тільки про яскравий візуальний ряд та ергономічність сторінок, а й про ефективні методи впливу на психологію користувача. Причому вже недостатньо віку, гендеру та геолокації – особисті особливості визначають, на що саме людина звертає увагу та які рішення приймає. Важливим фактором є облік впливу соціальних норм, моди і тенденцій. Вивчаючи психологію поведінки цільової аудиторії, топові бренди створюють образи, які звертаються безпосередньо до покупця, викликаючи впізнавання та відчуття персональної близькості – взяти хоча б Apple, Old Spice, Coca-Cola тощо.

Аналітик та консультант зі штучного інтелекту

Шведський рітейлер одягу H&M у січні цього року найняв у свій штат канадця Крістофера Уайлі як аналітика та консультанта зі штучного інтелекту. Одним із завдань співробітника стала робота зі відомостями про споживачів, продукт і ринки. Дана дослідницька діяльність, на думку представників компанії, сприятиме нарощуванню онлайн-продажів. Необхідність у вакансії виникла тоді, коли H&M знизилися показники прибутку, і бренд вирішив задіяти штучний інтелект і масові дані для прогнозування продажів і мінімізації витрат. Свого часу Уайлі працював над дисертацією у галузі прогнозування модних тенденцій, співпрацюючи з SCL Elections (материнське підприємство Cambridge Analytica). Він створив метод, який збирав приватну інформацію у Facebook, щоб сформувати політичний та психологічний профіль користувачів. Його дослідження показували, що шанувальники американських джинсових брендів Wrangler, Hollister та Lee Jeans найчастіше зустрічаються з повідомленнями про Трамп. За його словами, модні бренди, такі як Kenzo чи McQ by Alexander McQueen, найчастіше залучали виборців-демократів. Незабаром побачимо, як потенціал нового співробітника позначиться на популяризації світової марки, а також інтерес до подібної професії в цілому.

SEO-оптимізатор

Згідно з дослідженнями інтернет-реклама витісняє телевізійну комерцію, тому прогресивні топ-менеджери бачать необхідність просування своїх брендів саме в Мережі. У зв'язку з цим виникла потреба у професіоналах, які зможуть підвищити позиції сайту компанії в пошукових системах. Саме SEO-оптимізатори займаються цією діяльністю: розробляють комплексну стратегію розкрутки, збирають аналітику та статистичну звітність щодо роботи ресурсу тощо. За даними провідних рекрутингових компаній, на посаду помічника спеціаліста з просування або на вакансію SEO-оптимізатор найчастіше беруть кандидата з технічною освітою, а найбільшу перевагу віддають людям із сфери IT.

Читайте також: ЯК СТАТИ ХАРИЗМАТИЧНОЮ ОСОБИСТЮ?

Розробник мобільних додатків

Нині за допомогою смартфонів можна працювати, робити покупки та розважатися. Тому розробники мобільних програм досить затребувані. Їх основне завдання - створення програм, що поєднують у собі безвідмовну роботу на одній з мобільних операційних платформ зі зручним інтерфейсом користувача, багатофункціональністю і прибутковістю для замовника. Верх майстерності – вигадувати креативні програми, що полегшують життя. Для соціальних мереж свого часу відкриттям став Snapchat, а зараз, наприклад, любителі фотографуватися завантажують Color Pop. У 2017 р. інвестиції в рекламу програм досягли 65% від усіх інтернет-комунікаційних технологій. Згідно з прогнозами, до 2020 р. торгівля через маркети додатків досягне $71,1 млн. Перше місце серед способів отримання прибутку займають ігри, друге – покупки у магазинах, третє – спілкування у месенджерах. Найпривабливіша аудиторія для маркетологів – чоловіки та жінки 30-35 років, з вищою освітою, що перебувають у постійних відносинах.

Сontent creator

Копірайтинг, SMM, а тепер творець контенту – людина, яка створює «смачні» історії, що продають зі стильним візуальним оформленням: ексклюзивна робота, спеціально продумана під певне завдання. Контент-креатор готує те, що потім smm-щик повинен таргетувати, стратегувати та модерувати. Подібні послуги підходять інтернет-магазинам, малому бізнесу та агентствам – усім компаніям та власникам підприємств, які потребують грамотного позиціонування бренду та продуктів, уяви та живої мови. Вакансія може бути цікавою журналістам, письменникам, які не знають творчих кордонів.

Координатор освітньої онлайн-платформи

Стара школа з підручниками, партами, п'ятьма-сімома уроками та «совковими» викладачами давно зжила. Дистанційні пари, лекції у відеозаписах, різні інтерактиви та електронні – нова ера у навчанні. Не всі педагоги мають спеціальну підготовку у сфері веб-дизайну та програмування, що дозволяє організовувати мережеві освітні ресурси. Вирішення цієї проблеми – освітні онлайн-платформи, створені для того, щоб вчителі та учні знайшли одне одного. Хто знає, можливо, десь до 2030 р. цифровий світ зовсім поглине загальноосвітні установи?

Фото: Getty Images

Статті на тему