UA
RU

Girl Power: Інна Бачуріна, засновниця та арт-директор Rechi.ua

Редагувати переклад

Ми поговорили з Інною про те, наскільки складно сьогодні займатися розвитком інтернет-магазину, куди рухається українська модна індустрія і чи правда, що майбутнє – за e-commerce.

Інна Бачуріна

Про появу магазину та перші кроки у бізнесі

У нас із чоловіком був у Чернігові маленький магазин незвичайних подарунків, а потім ми запустили інтернет-магазин. Саме так усе закрутилося. Незабаром офлайн-магазин ми закрили та переїхали до Києва. Сьогодні Rechi.ua входять до десятки найкращих фешн інтернет-магазинів в Україні. Наша особлива гордість у тому, що серед цієї десятки ми єдиний класичний онлайн-магазин, який усі роки зростав за рахунок реінвестування власного прибутку, а не на ресурсах великих інвестфондів чи роздрібних мереж. Ми – невеликий приватний бізнес, який раптом опинився у компанії корпоративних гігантів.

До старту крамниці я навчалася в аспірантурі, захищала кандидатську. Увесь час у мене була проблема – я не могла знайти подарунка своєму науковому керівнику. Так народилася ідея магазину незвичайних подарунків. Сьогодні таких компаній уже багато, але у 2009 році у Чернігові ми були першопрохідцями.

Тоді не було жодних курсів та спеціалістів. Всі навчалися на своєму досвіді, і основним робочим інструментом був метод спроб та помилок. Багато хто тоді намагався: у когось вийшло перерости у великі проекти, а у когось – ні. До речі, зараз дуже часто лекторами на курсах e-commerce виступають саме другі.

Про конкуренцію

Сьогодні досить важко боротися з великими інвестпроектами, які можуть бути роками збитковими. Причому складність навіть не в боротьбі за покупця, а в тому, що такі проекти піднімають ціни на рекламу та PR (хай навіть до необґрунтованого рівня, їм же не треба бути прибутковими) і борються за найкращі кадри на ринку.

Також дуже ускладнюють роботу іноземні проекти (багато з них працюють на домені .ua, але це не заважає їм залишатися, наприклад, польським чи німецьким бізнесом), які надсилають замовлення клієнтам з Європи. Ця безмитна посилкова торгівля справді спотворює конкурентне середовище в Україні.

Намагаюся пояснити на спрощеному прикладі. Допустимо, кросівки коштують 130 євро в Україні та 120 євро в Європі. Але в європейському інтернет-магазині український покупець може купити їх за 100 євро, бо магазин відніме під час відправки в Україну ПДВ. Іншими словами, наша держава створює пільгові умови іноземним інтернет-магазинам, порівняно з нашими.

Загалом же фешн-сегмент в українському e-commerce вже неймовірно переповнений, і в ньому багато великих гравців, які готові роками працювати на збиток (освоюючи кошти інвесторів), поки що в країні не розпочнеться стале економічне зростання.

Про особливості українського модного бізнесу

Швидше за все, найближчими роками e-commerce обжене з продажу звичайний ритейл. Я не беруся судити, як саме. Ми на порозі технологічної сингулярності, і все відбувається швидше, ніж ми встигаємо зрозуміти.

Багато магазинів сьогодні відкривають шоу-руми, але це швидше акт лояльності. Наприклад, наші клієнти часто обирали самовивіз замовлення замість доставки, приміряли сумки та прикраси прямо в нашому офісі, і це не завжди було дуже комфортно. Тому ми зробили для них місце, куди можна прийти, комфортно припаркуватися, переглянути різні товари та переміряти за чашкою кави. Це більше маркетинговий інструмент, ніж точка продажу.

Про роботу та хобі

Сьогодні я курирую дві ключові сфери роботи магазину: асортимент та маркетинг. Спостерігаю, як ми виглядаємо, яке враження справляємо і яку інформацію доносимо. Іноді використовую службове становище в особистих цілях: пропагую відмову від хутра або екзотичних шкір, веду різні благодійні проекти для бездомних тварин.

У вільний час я займаюся живописом та індійською астрологією, тому намагаюсь завжди викроювати для цього час. Читати, на жаль, виходить лише у перельотах. Тут я досить всеядна. З останнього завантаженого в електронну книгу – «Стоунер» Джона Вільямса, «Колекціонер» Джона Фаулза та «Дружина Башмачника» Адріана Тріжіані.

Статті на тему
Working girl: Людмила Небожак, засновниця Cluise
Working girl: Крістіна Нгуєн, засновниця Rent A Brand
Working girls: Анастасія Дзюба & Анна Коваленко, бренд MustHave 

Статті на тему