UA
    RU

    Залізна людина: хто такий власник Tesla та Space X Ілон Маск

    Редагувати переклад

    Як сталося, тепер ми рівняємося не на рок-зірок, а на бізнесменів на зразок власника Tesla Motors і Space X Ілона Маска, розмірковує Олена Заєць.

    Detroit Hosts Annual North American International Auto Show

    Одного теплого вечора я чекаю на подругу, сидячи на терасі київського кафе. Від нічого робити (мій айфон не останнього покоління сіл) намагаюся розрізнити хоч якусь музику в шумі машин, що проїжджають. Через відсутність вітру в місті зовсім нема чим дихати, особливо якщо згадати освіжаюче повітря Карпат, звідки я зовсім недавно повернулася з відпустки. Зрештою, подруга входить до кафе. Вона прилетіла на пару днів із Будапешта до Києва, щоби взяти участь у конференції. Марія - еколог, і я зізнаюся їй, що завжди думала про подібні заходи як про сходку затятих ботаніків і безнадійних мрійників. Адже більшість людей живуть сьогоднішнім днем, і їм, поклавши руку на серце, абсолютно начхати на проблеми, які можуть виникнути у людства через сто років. Та що там сто! Невміння побудувати експоненту на двадцять років наперед неодноразово підводило вигляд homo sapiens під монастир.

    «Коли 1992 року країни світу підписували Рамкову конвенцію ООН про зміну клімату, приблизно все так і було, як я собі уявляла. У грудні минулого року на кліматичному саміті у Парижі атмосфера була зовсім іншою», – каже Марія. Тепер ця сфера цікава не лише вченим та обов'язкова політикам. На Конвенцію з усього світу з'їхалося багато бізнесменів, інженерів, технологів з недержавних організацій, готових робити бізнес на захист навколишнього середовища. Наприклад, на одному із заходів представники штатів Каліфорнії та Орегона та автовиробники BMW «по-домашньому» обговорювали, як найкраще організувати інфраструктуру для електрокарів. І це сталося зараз, коли масовий бум на них ще навіть до ладу не почався. А деякі, між іншим, так і не пересіли на бензинові автомобілі з коней.

    Здається, що ім'я бізнесмена Ілона Маска, його суперстильні електромобілі Tesla і ракет компанії Space X стали «новим чорним» в один момент. Ще вчора всі хотіли повернути на літо "Вудсток" або стати вічними хіпі на Гоа. А сьогодні у кожного другого стартапу та мрії похвалитися у соціальній мережі статусом «Я був в офісі Space X». Однак якщо у свідомості мас революція відбулася, немов по клацанню, в один момент, то Ілону Маску, а також сотням його інженерів та помічників всенародна слава коштувала понад десять років життя, тисячі безсонних ночей та міріади витрачених нервових клітин.

    У світі немає чорного і білого, а є сотні відтінків сірого - це твердження, яке можна застосувати до всіх нас, схоже, зовсім не відноситься до Маску, що народився 45 років тому в Південній Африці. У його світі є дві градації: або ти з ним, або ти поза грою. Його часто порівнюють з американським піонером авіації Говардом Хьюзом (пам'ятаєте біографічну драму «Авіатор» з Ді Капріо, за яку Лео не отримав «Оскар», хоч мав?). І Х'юз, і Маск - ідеалісти, які поставили на карту все заради виконання своєї великої мрії. Бізнесменів, якими варто захоплюватися, багато, наприклад, тим самим невиправним оптимістом Річардом Бренсоном. Але Маск такий один – він і справді хоче зрушити світ із мертвої точки, не заради грошей чи слави у банальному розумінні цього слова. Він хоче стати ЛЮДИНОЮ, яку ЗМІНИВ СВІТ. Ось так, капслоком.

    _jl82798

    У Маска було важке дитинство (про деспотичність батька він і його брат Кімбал мовчать, як риби), дідусь-авантюрист (у хорошому сенсі цього слова, з тягою з божевільною пригодою), трагедія особистого характеру (його перший син помер через раптовий синдром. дитячої смерті), болюче розлучення, коли перша дружина Джастін виклала всю правду про сімейне життя з бізнесменом у своєму онлайн-блозі. Коли Маск керував PayPal, частина колег в один момент вирішила відправити його у відставку найпідлішим способом – у той час, поки Ілон з дружиною летіли в літаку у довгоочікувану відпустку і не були на зв'язку. Він мало не прогорів із Tesla і Space X, тому що у компаній закінчилися гроші, ракети не хотіли злітати в космос, не вибухаючи, а виробництво електрокарів виявилося складнішим, ніж здавалося на перший погляд.

    Грубо кажучи, ця людина за десять років показала «факи» неповороткої аерокосмічної індустрії з її нереальними бюджетами і автовиробникам, що «заїлися», що видають злегка апгрейднуті машини за абсолютні новинки на ринку. Цього року обіцянку запустити у продаж електромобілі дали майже всі. Тому не дивуйтеся, виглядаючи у вікно в очікуванні таксі: можливо, за вами приїде, наприклад, Nissan Leaf на електричній тязі. У Києві, до речі, вже відкрився такий сервіс «Оксі-таксі». Щоправда, забезпечити потреби багатомільйонного міста він поки що через обмеженість автопарку не може.

    27661315686_6dcb2ce6f9_o

    Знаєте, з ким спілкувався Роберт Дауні-молодший, готуючись до ролі Тоні Старка у «Залізній людині»? Звичайно ж, із Маском. Його безкомпромісний деспотичний характер багато в чому вплинув образ, створений Дауні. Ілон, який володіє феноменальною пам'яттю, вимагає неможливого від усіх своїх співробітників, і ключове в цьому те, щоб люди погодилися добровільно. Тільки ентузіасти виживають у світі Space X та Tesla. Готові, наприклад, роками жити на крихітному тихоокеанському острові практично в обійм з ракетою, щоб тільки в один момент вона наяву доставила вантаж до космосу. Сьогодні – вантаж, завтра – людей. Сьогодні – на орбіту, завтра – на Марс. І якщо ви посміхаєтеся при слові Марс, уявляючи це як фантазію, то в голові Маска колонія на сусідній планеті виглядає чудовим планом.

    Крім божевільної працездатності та постійної потягу до знань (деякі співробітники спочатку думали, що Ілон, ставлячи їм сотні питань, влаштовує перевірку на профпридатність, насправді він сам таким чином навчався), які можна віднести до позитивних якостей, Маска має щось спільне з усіма творчими людьми: він хронічно не вписується в дедлайн (ось, як і ми в редакції зараз). Однак природа його не дружби з графіками лежить зовсім не в площині потягу до прокрастинації, а у звичці завищувати цілі, щоб встигнути зробити більше і в найкоротший термін. Так, виявляється, короткострокові провали можна перетворити на довгострокову стратегію, що працює.

    Наскільки та чи інша людина чи галузь hot, можна зрозуміти з поведінки певної породи красивих дівчат, зграйками, що злітаються на «мед». Зараз hot – це, насамперед, розумний та захоплений. Цього літа, наприклад, австралійська модель Міранда Керр оголосила про заручини зі творцем Snapchat і молодим мільярдером Еваном Шпігелем. Звичайно, Snapchat – не технологія, яка запускає людей у ​​космос, хоча у певному сенсі слова це може бути. Але цей мобільний додаток обміну повідомленнями все одно є одним із векторів, у бік яких рухається світ. Або ось, наприклад, ще: коли верстався номер, з'явилися наполегливі чутки про те, що актриса Ембер Херд, яка знаходиться в центрі «брудного» розлучення з Джонні Деппом, стала занадто багато часу проводити з Маском наодинці (який теж, до речі, розлучається). з другою дружиною Талулою Райлі).

    Elon Musk Betting On Tesla IPO To Fund Electric Car Maker

    Звичайно, можна поставити собі за мету стати кимось на зразок Пеппер Потс (права рука і любовний інтерес Тоні Старка). Але набагато цікавіше спробувати змінити навколишню дійсність самої. Тим більше, що коли стрічка новин свідчить про те, що світ неухильно занурюється у хаос, єдиний спосіб вистояти – зберегти тверезий розум та ясну пам'ять. А це означає надіти окуляри, вибрати для себе одну з навчальних програм Массачусетського технологічного інституту, який цього року відкрив публічний доступ (ocw.mit.edu/courses/audio-video-courses), та продовжувати «копати». Тільки так переможемо, врятуємо мир і полетимо на Марс.

    Статті на тему