UA
RU

Інтерв'ю зі рятівниками котика з Бородянки — керівницею команди «ЗооПатруль»

Про шляхетну діяльність команди "ЗооПатруль" я вперше дізналася із Фейсбуку. Засновник концертної агенції HMG Євгеній Кібець на своїй сторінці розмістив фото врятованих тваринок, про яких... забули господарі під час евакуації. Деякі тварини були змушені сидіти під замком кілька тижнів. (Я не дорікаю власникам тварин, ситуації бувають різні. Я сама вийшла з дому в перший день війни, з наміром завтра повернутися по речі. Та поки це так і не сталося. Але тварини – не речі, не іграшки, вони наші друзі, просто ми спілкуємося різними мовами.) Вже кілька днів моя стрічка у Фейсбук майорить фотографіями порятунку котика, якого помітили на 7-му поверсі розбомбленого будинку в Бордянці.
Зоопатруль 1

Фото: facebook.com/eugene.kibets

Зоопатруль 2

На моє прохання дати коментар, Євген запропонував зробити інтерв'ю з засновницею організації. Марією Єрохіною. Про діяльність організації, спасених тварин і, головне — про небайдужість та те, що може зробити кожен з нас наше інтерв'ю з Марією.     

Марія Єрохіна

Марія Єрохіна

Як виникла ваша ініціатива?

У перші дні березня, коли вже почалася війна, і люди почали масово залишити свої домівки у пошуках більш безпечного місця, мені зателефонував мій колега продюсер Дмитро Ревнюк. Він розповів як урятував сусідського кота, зробивши дірку в стіні суміжній з під'їздом, і виклав про це пост у Фейсбук. Й додавши: якщо комусь треба врятувати домашнього улюбленця, він із радістю готовий допомогти. Під постом одразу посипалися коментарі. Мій колега фізично не встигав самотужки на них відповідати, то ж він зателефонував мені і поцікавився, чи є в мене трохи вільної години. "Трошки є", - відповіла я. На той момент я волонтерила, і радісно доєдналася. Так ми створили нашу команду ЗооПатруль: Діма та Ганна Ревнюк, і я.

У мирну годину ви займалися справами дотичними до допомоги тваринам?

Ми дуже любимо тварин, і до війни підгодовували, лікували тваринок, шукала їм притулків. Але наша робота не мала таких великих обсягів.

Найбільша проблема, з якою ми стикаємось – коли власник житла не зацікавлений у спасенні тварини. Іншими словами, йому просто байдуже.

Як відбувається спасіння?

Найпростіший варіант – власник квартири передає ключі кур'єром чи Новою Поштою. Разом зі свідком (зазвичай, це хтось із сусідів) наш співробітник відмикає двері та рятує тваринку.

Більш складний – робимо невеликий отвір у стіні чи дверях, щоб звільнити котика чи песика. Або хоча б погодувати та напоїти тваринку через вічко, якщо господар квартири категорично проти «псування» його житла. Звичайно, це відбувається також на очах свідка.

ЗООПАТРУЛЬ 6

ЗООПАТРУЛЬ 4

ЗООПАТРУЛЬ 9

ЗООПАТРУЛЬ 3

Що ви робите, якщо власник категорично проти?

Я – головний координатор нашої організації. Тож я і телефоную цьому людині, аргументую та пояснюю, чому нам варто врятувати життя живої істоти. Якщо людину не торкають мої заклики до людяності та «загрози» 299-ою статтею Кримінального кодексу України, поясню, що буде, коли тварина помре. На превеликий жаль, не всіх вдається переконати. І я нічого в даній ситуації не можу вдіяти, бо зараз поліція не буде займатися скаргами на порушення прав тварин. У країні триває війна, у поліції є більш серйозні справи. Але тішити, що таких випадків дуже мало. У мене особисто лише один. Власник квартири зараз ігнорує мої повідомлення та дзвінки. Але я все ж таки сподіваюся на його людяність, і що він передасть ключі від оселі комусь зі своїх знайомих і тваринку буде спасено.

Скільки тварини «ЗооПатруль» вже врятував?

Точну кількість порахувати неможливо. Через велику кількість звернень, ми не могли оперативно відреагувати на всі запити, тим більше, що багато надходило з інших міст. То ж ми записали відео інструкцію для охочих врятувати живе существо. Я тішуся, коли маю повідомлення: «Дякую за інструкцію! Завдяки їй, спасли кота». (Усміхається.)

За нашими підрахунками, бригада «ЗооПатруль» у Києві врятувала понад двісті котиків, яких «забули» під час евакуації.

ЗООПАТРУЛЬ 11

зоопатруль 12 8

зоопатруль 12 7

зоопатруль 14

зоопатруль 12

ЗООПАТРУЛЬ 2

ЗООПАТРУЛЬ 8

Який механізм вашої роботи?

Людина телефонує до нашого call-центру за телефонами +380635735663 чи +380956161018 , або пише нам у соцмережах – на сторінці «ЗооПатруль» у Фейсбук чи @zoopatrulkyiv в Інстаграм. Там вона може отримати будь-яку консультацію щодо нашої діяльності. Потім заповнює Google-форму, в якій вказує свої дані та хто саме виступить у ролі свідка та проконтролює процес. Наші адміністратори вносять інформацію в спеціальні таблиці, телефонують господареві житла та свідку, щоб з'ясувати всі деталі, перевіряють актуальність заявки. І передають мені. Я контролюю всі процеси, зокрема розподіляю роботу між нашими патрулями. Й у разі виникнення будь-якого збою, його також розрулюю я.

Що ви робите з тваринкою, якщо її власник не з'явився?

Або просимо сусідів доглянути тваринку, доки не повернеться її власник. Або самотужки шукаємо їй прихисток.

Що ви вважаєте своєю найбільшою «перемогою»?

Спасене життя кожної тваринки – це щоразу велика перемога для нас. Але було дві історії, які мене емоційно вразили. Перша, коли до нас звернулися з проханням про допомогу – у зачиненій квартирі залишили котика та цуцика лабрадора. Власник житла не дозволив нам вирізати відвір у стіні, і відмовився передати ключі, щоб ми відчинили двері. Ми кормили протягом кількох днів тварин через отвір у вічку квартири. З рештою, батько власника квартири зглянувся та приїхав і допоміг звільнити хвостатих бранців. (Усміхається.) Друга історія тривала понад три тижні. Власниця квартири дозолила лише через вічко передавати їжу та воду киці, яку квартиранти залишили саму вдома під час евакуації. Запит врятувати цю кицю ми отримали чи не в перші дні, коли створили нашу організацію. Ми змогли вмовити господарку передати ключі від житла «Новою Поштою». Ми відчинили двері за її присутності онлайн – по відеозв'язку, і спасли налякану кицю, яка ховалася під ліжком. На разі тваринка залишилася у квартирі, за нею доглядає сусідка.

Як можна долучитися до вас?

Потрібно зателефонувати нашему оператору, або написати повідомлення в Фейсбук чи Інстаграм.

Як може допомогти кожен із нас?

Не залишайте тваринок! Вони переживають великий стресс через нескінчені вибухи та бузки. А залишивши їх на дозволяще, ви прирікаєте їх на страшну голодну смерть. Кожен з нашої команди дуже хвилюється, коли виїздити врятувати тваринку, яка вже довгу годину знаходиться сама у зачиненому поміщенні. Вони роблять отвір у стіні чи дверях (якщо дозволивши власник), залишають їжу та воду. Якщо минуло багато годин і тваринка не видає жодних звуків і не реагує, коли її зовуть – наші патрулі посипають мукою місце біля відверні і залишають його на деяку годину. І ви не можете уявити, яке щастя ми відчуваємо, коли повернувшись, помічаємо на борошні сліди живої істоти!

Дуже прошу: не будьте байдужими, не залишайте ваших чотирилапих друзів. Вони не іграшки та не речі. Вони люблять вас, і не вірять, що ви можете їх зрадити чи просто забути про них. Зараз на українському кордоні вам допоможуть із паспортом та чіпом. Все у доступі. Якщо склалися обставини, за які ви не можете взяти тварину – шукайте прихисток, телефонуйте друзям, просіть про допомогу в соцмережах. Не перша історія, коли у соцмережах дають оголошення «допоможіть притулку, немає коштів на тварин, будемо змушені їх приспати». Небайдужі люди за день перетелефоновують, щоб допомогти і чують у відповідь: «Дякуємо, але ще вчора всіх розібрали». (Усміхається.) Не зраджуйте своїх чотирилапих друзів! Дійте! 

Не змінюйте своїх чотирилапих друзів! Дійте!

ЗООПАТРУЛЬ

ЗООПАТРУЛЬ 7

ЗООПАТРУЛЬ 19

Фото з архіву "ЗооПатруль"

Автор: Ірина Татаренко

Читайте також: «ПРИБИРАТИ ЗАВАЛИ БУДИНКІВ – МОРАЛЬНО ДУЖЕ ВАЖКО»: ПРО РОБОТУ ПРАЦІВНИКА КОМУНАЛЬНОЇ СЛУЖБИ «НАЖИВО»

Статті на тему