UA
RU

Sustainability Talk: український slow fashion бренд VISH

Редагувати переклад

Все буде свідома Україна!

В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з VISH , адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницями бренду Марією Дмитрієвою та Веронікою Батан.

Sustainability Talk: український slow fashion бренд VISH-Фото 1

VISH – український slow fashion бренд в'язаного та трикотажного одягу та аксесуарів, переважно ручної роботи. Бренд наголошує на якості, простоті та комфорті та випускає обмежену кількість виробів, не створюючи надлишків виробництва. Соціальна місія VISH – створювати нові робочі місця для українських жінок з тимчасово обмеженими можливостями працевлаштування, популяризуючи в'язальне ремесло в Україні та світі. На сьогоднішній день вироби VISH вибрали більш ніж у 20 країнах світу.

Як народилася ідея створення бренду?

Вероніка: Я всю життя любила створювати руками та постійно захоплювалася новими техніками Любов до хендмейду передалася мені від мами. У 2014 році я навчилася в'язати й моє хобі поступово переросло у повноцінну роботу. На той момент я і не думала про бренд, просто створювала все на що вистачало умінь та фантазії, а люди підхопили та почали купувати.

З самого початку мені подобалось в’язати під замовлення, бо я розуміла що ця річ одразу потрапить до власника, а не буде “пролежувати”. Мабуть, ще тоді в мені сформувалось екологічне ставлення до виробництва. У 2021 році доля звела нас з Марією і з того часу почався більш впевнений та виважений підхід до розвитку VISH як впізнаваного українського бренду.

Маша: До VISH я працювала у сфері digital-маркетингу та займалась фотографією. З Веронікою ми познайомились у 2017 році на просторах Інстаграму, вже не пам’ятаю хто кого знайшов першим. Ще тоді я зробила перші кадри для VISH. А влітку 2021-го я випадково побачила що Вероніка шукає партнера для подальшого розвитку бренду, ми зустрілися, щоб все обговорити та з того дня почалась наша спільна історія та нова історія VISH. Щаслива та вдячна, що так склалось життя.

Sustainability Talk: український slow fashion бренд VISH-Фото 2
 
Sustainability Talk: український slow fashion бренд VISH-Фото 3

Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?

Вероніка: В наших колекціях ми використовуємо тільки натуральні матеріали, такі як шовк, льон, бавовна, кашемір, альпака, а також їх «розумне» поєднання з синтетичними волокнами. Часто помічаю, що клієнти не люблять акрил в складі, але це скоріше від незнання, що у невеликій пропорції він допомагає вашим речам довше зберегти гарний вигляд.

Для базових в’язаних виробів ми використовуємо стокові матеріали провідних італійських фабрик (Loro Piana, Zegna Baruffa, та інші). Це створює певні незручності, бо іноді пряжа просто закінчується на складах і ми не можемо повторити виріб, тоді нам доводиться прибирати його з асортименту. Але ті хто все ж зміг придбати – можуть бути впевнені, що отримали виріб найвищої якості.

Читайте також: Sustainability Talk: український свідомий бренд AtelierVntg

Що найголовніше у роботі sustainable бренду?

Маша: В концепції VISH лежить, перш за все, етичне ставлення до споживання та виробництва. Ми свідомо виготовляємо обмежену кількість одягу. Для нас важливо задовольнити потреби покупців, але також важливо не створювати надлишків, які залишаться на полицях та їх потрібно буде “розпродавати”. Зараз бренд активно зростає, ми збільшуємо обсяги виробництва, але й досі створюємо значну кількість виробів виключно під замовлення. В першу чергу це стосується виробів ручного в’язання, на виробництво деяких потрібен іноді тиждень роботи майстра, такі вироби є унікальними та особливо важливими для нас.

Вероніка: Ручне в’язання – це дуже кропітке ремесло, я б сказала мистецтво, якому вчаться все життя. Так, клієнтам доводиться чекати своїх виробів іноді й 2 тижні, але ми точно знаємо, що той хто зачекає – буде любити та носити цей одяг роками, бо це буде не імпульсивний, а зважений вибір. Хочеться популяризувати цей напрямок, створювати нові робочі місця та доносити цінність ручної роботи в Україні та світі.

Sustainability Talk: український slow fashion бренд VISH-Фото 4

Як війна вплинула на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?

Вероніка: Початок війни нас як і всіх ввів в ступор, бо наш бренд тримається на людях, було не зрозуміло хто де буде і чи потрібні будуть ще коли-небудь речі не першої необхідності. Але вже через тиждень приблизно я отримала перший дзвінок від майстрині зі словами «будь ласка, дайте мені щось в’язати, бо треба якось відриватися від цього жаху». В той момент я зрозуміла важливість нашої роботи. Я досі дуже вдячна за цей поштовх, бо тоді зрозуміла що це не кінець. Це був новий початок.

Маша: В середині березня ми анонсували “Support Drop”, який складався з двох позицій: шоперів ручного в’язання синього та жовтого кольорів. Нам було важливо підтримати роботою максимально можливу кількість жінок, дати їм хоч трошки впевненості та підтримки. Вероніка знаходилась в Польщі, де шукала майстринь серед тимчасово переміщених жінок, я залишалась в Україні та розсилала листи з проханнями
підтримати нашу ініціативу друзям бренду та медіа. Ми дуже вдячні за підтримку та розголос, які отримали тоді, за всі замовлення, які приходили з найдальших та неочікуваних куточків світу.

Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?

Вероніка: У нас немає окремих sustainable капсул, як і сезонних колекцій. Ми вважаємо, що наші вироби достойні довгого життя понад один сезон. Тому кожна наша колекція має свою назву, свою історію та сенс. Наш споживач добре відчуває нас та поважає наш підхід. В цьому заслуга нашої команди та комунікації.

Sustainability Talk: український slow fashion бренд VISH-Фото 5
 
Sustainability Talk: український slow fashion бренд VISH-Фото 6

Чим ви надихаєтеся при створенні колекцій?

Маша: Мене надихають жінки, їх різність, сила та краса. Надихає природа, різноманітність текстур та матеріалів які створюють простір для творчості. Наші розмови з Веронікою, коли ми тільки починаємо планування нового та обмінюємось ідеями та в цьому процесі народжуються сенси. Комунікація з нашою аудиторією та розуміння, куди ми тримаємо курс.

Вероніка: Моє натхнення – це завжди люди. Мені дуже пощастило з оточенням. Люди в моєму житті завжди наповнюють мене ідеями та натхненням. Саме зараз більше хочеться звертатись до українських традицій та давно забутих технік. Це велике поле для натхнення.

Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І Як можна мотивувати людей до цього?

Вероніка: Світ заполонила швидка мода та постійна зміна трендів. Це призвело до великої кількості неякісного одягу на один сезон, а буває і на один раз. На мою думку, якісні речі, які можна носити роками, це гарна інвестиція, яка береже планету від загрязнення і, крім того, звільняє тобі купу години від лишнього непотрібного шопінгу. Треба говорити, нагадувати, мотивувати один одного своїм прикладом. В Україні за останні 10 років я бачу великі зрушення в цьому напрямку, це тішить.

Sustainability Talk: український slow fashion бренд VISH-Фото 7

Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелений бік»?

Маша: Близько року тому я зробила глобальне розвантаження свого простору від зайвих речей та одягу – дихати стало легше. Не можу сказати, що я зовсім відмовилась від імпульсивних покупок і дотримуюсь мінімалізму у всьому, але я впевнилась, що фільтрування того що купуєш/ споживаєш дає великий поштовх до глобального розв’язання проблеми надмірного споживання, а мій приклад мотивує оточення.

Вероніка: Мій світогляд дуже змінився за останні роки, як і мій гардероб. В ньому дуже обмежена кількість речей і у мене зараз мінімум імпульсних покупок. В силу своєї роботи я почала розбиратись в матеріалах та просто не можу собі дозволити купити одяг з поганої тканини, або той що я одягну лише пару разів.

Sustainability Talk: український slow fashion бренд VISH-Фото 8

Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, щоб це було?

Вероніка: Я б дуже хотіла, щоб кожна людина могла займатись улюбленою справою та бути щасливою на своєму місці. Мені здається світ був би добрішим.

Статті на тему