UA
RU

Sustainability Talk: Український сталий бренд non.Lbs.

Редагувати переклад

В рамках редакционного Sustainable Talk, ми знайомитимемо вас ще з одним сталим українським брендом одягу, адже своїх героїв варто знати у обличчя. Сьогодні говоримо із засновницями бренду non.Lbs. -Анастасією Колесник та Наталію Стовпову.

Sustainability Talk: Український сталий бренд non.Lbs.-Фото 1

Як народилася ідея створення бренду?

У команді non.lbs. нас двоє: Анастасія та Наташа. Спочатку думали перепродавати вінтажний одяг із секонд-хенду, адже раніше у Насті був свій власний магазин із таким концептом. Коли сіли обговорювати, зрозуміли, що хочемо створювати одяг. Через певну годину Настя побачила світлину в інтернеті, де чоловік був одягнений у мішок з під картоплі. Нас це зацікавило, вирішили дізнатися більше і виявилося, що під час Великої Депресії люди через брак коштів шили собі одяг з мішків. Через тиждень знайшли і замовили вінтажні мішки та вирішили, що вони стануть основним матеріалом для першої колекції.

Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
Перша колекція виготовлена ​​з американських мішків 50-60-х років у поєднанні з перешитими сорочками та брюками з секонд-хендів. Надалі хочемо створювати колекції з різних вінтажних тканин, адже по всьому світу їх багато, і шкірна з історією.

Спочатку не було наміру створити suistanable бренд, але коли в руках опинилися мішки, то зрозуміли, що не хочемо використовувати і закуповувати нову тканину, коли можна використовувати вже існуючий матеріал. Здається, що саме цей момент став переломним і саме тоді вирішили бути еко-брендом.

Sustainability Talk: Український сталий бренд non.Lbs.-Фото 2

Що найголовніше у роботі sustainable бренду?

Найголовніше зрозуміти навіщо ти це робиш. Зрозуміти ціль. При створенні першої колекції стільки разів хотілося купити нові гудзики або не витрачати годину, щоб знайти нитки фірми, яка дотримується екологічної політики. Складність у тому, що дуже багато соблазнів у вигляді нового товару, який можна замовити одним кліком ведмедика.

Наша ціль – створювати одяг без шкоди планеті. Це цікаво і зовсім трохи складно.

Читайте також: Sustainability Guide: 10 книг про усвідомлене споживання, які варто прочитати кожному

Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?

Коли запустили колекцію, то не сподівалися на те, що екологічність зацікавить наших споживачів. Sustainable бренд — особистий принцип: робити одяг без шкоди планеті та людям. Перша колекція показала, що людей приваблює ця тема. Обожнюємо дитяче захоплення у власних очах покупців, коли кажемо: “Ось, оббирайте старовинну листівку, замість візитівок, бо вони не екологічні. Друкуйте привітання на ній собі та своїм друзям на друкарській машинці. Пакуємо ваш одяг у коробку з грибного міцелію. Якщо вона вам більше не потрібна, закопайте її в землю і через дві тижні вона розкладеться”.

Sustainability Talk: Український сталий бренд non.Lbs.-Фото 3

 

Чим ви надихаєтеся при створенні колекцій?

“Мені надихають реальні історії людей. Наприклад, з якою фантазією і майстерністю люди вишли зі скрутного становища під час Великої Депресії. Або історії моєї бабусі, коли вона розповідає які саме пісні вони співали, коли вимочували льон на ставку, щоб потім ткати з нього тканину. Надихає досвід і любов з якою вони проходять цей досвід.” - Настя.

"У мене немає такого моменту, коли я сідаю і думаю: "тааак, почнемо надихатися, треба робити речі". Коли перед нами матеріал, з якого ми робитимемо майбутній одяг, я думаю: “зробимо те, що мені подобається і чим мама буде пишатися”. - Наталка.

Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?

По-перше, немає освітньої програми з цього приводу. Поки особисто не зробиш дослідження, не дізнаєшся, що одяг стоїть на іншому місці за забрудненням середовища. На власному досвіді дізнавалися про цю проблему під час створення першої колекції. По-друге, коли розповідають про цю проблему, часто впадають у полеміку, що викликає почуття провини, що зовсім не дає розуміння як робити інакше: “Купую речі в мас-маркеті і тепер я поганий. Мені більше не можна купувати одяг?”.

Раз на місяць у соціальних мережах бренду пишемо короткі статті про те, чому мас-маркет – зло. Хочемо розповідати та показувати хто і як робить одяг, який пропонують споживачам за копійки, а далі люди самі роблять свої висновки. Тільки через просвітництво та інформацію можна змотивувати людей шукати альтернативи мас-маркету.

Sustainability Talk: Український сталий бренд non.Lbs.-Фото 4

Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелений бік»?

Так, наше життя змінилося. Бренд навчає нас. Ми піклуємось про нього, а бренд допомагає дізнаватися більше. Про екологію, про надмірне споживання, про пошиття одягу. Почали свідомо підходити до купівлі промов. Праворуч стосується не лише одягу, а й інших імпульсивних покупок. Тепер купуємо річ не так емоційно. Є відчуття того, що тепер більше контролюємо свою життя і менше потрапляємо в ловушки маркетингу.

Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, щоб це було?

Наташа: «Я волонтерка, допомагаю безпритульним тваринам Удома у нас 14 котів та 4 собаки, яких ми з батьківщиною врятували з вулиці. Ціль на життя — знайти дім усім безпритульним тваринам в Україні. «

Настя: «Для мене це була б проблема бідності. Адже, коли більша частина населення будь-якого суспільства не може закрити особисті базові потреби, то немає сил і можливостей задуматися про більш глобальні проблеми, як глобальне потепління чи вимирання видів тварин.»

Статті на тему