UA
    RU

    Sustainability Talk: Український сталий бренд окулярів Ochis

    Редагувати переклад

    У межах редакционного Sustainable Talk ми хочемо знайомити вас ще з одним сталим українським брендом. Ochis виготовляє окуляри з кави. Своїх героїв варто знати в обличчя, тому сьогодні говоримо із засновником бренду Максимом Гавриленком.


    Sustainability Talk: Український сталий бренд окулярів Ochis-Фото 1

    Максим Гавриленко (справа)- основатель, Акім Карпач (ліворуч)-співзасновник

    Як народилася ідея створення бренду?

    Історія Ochis розпочалася ще у майстерні ремонту окулярів, де мої батьки рятували оправи всіх можливих брендів. Я допомагав їм, та ми разом на практикі винаходили свої особливі методи ремонту оптики. Природно, що після багатьох років роботи з різними матеріалами мені хотілося нарешті застосувати весь цей досвід у чомусь своєму, чого ще ніколи не робили до мене. Я загорівся ідеєю створити абсолютно нову альтернативу пластиковим очкам та почав експериментувати з натуральними матеріалами, які б не загрязнювали довкілля. Кава стала основним «кандидатом», але знадобилося понад 1000 пресованих кавових пластин, щоб удосконалити властивості нашого унікального матеріалу для оправ. 


    Sustainability Talk: Український сталий бренд окулярів Ochis-Фото 2
     
    Sustainability Talk: Український сталий бренд окулярів Ochis-Фото 3

    Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?

    Ochis зроблені з переробленої кавової макухи, а як клею ми використовуємо біополімер на основі рослинних олій. Жодного пластику! Іноді додаємо до матеріалу льон, щоби створити орнамент на оправах, певний «черепаховий» ефект. 


    Використані залишки кави ми збираємо у місцевих київських кав'ярнях. Це означає, що наш матеріал є побічним продуктом, який отримує нову життя в ролі окулярів, інакше його зазвичай просто викидають. Як бонус, в результаті наші окуляри дуже ніжно пахнуть кавою. 

    Sustainability Talk: Український сталий бренд окулярів Ochis-Фото 4

    Що найголовніше у роботі sustainable бренду?



    Усе! Ми винайшли унікальний матеріал, який не передбачає викидів CO2, перевикористовує побічний продукт та є повністю органічним, біорозкладним, і абсолютно безпечним для довкілля. Також наші окуляри не містять продуктів тваринного походження.

    Ми сортуємо мусор на виробництві та за можливості використовуємо матеріали повторно, поки вони ще мають користь. Все це тому, що ми віримо у світ, де ви можете створювати інновації екологічно навіть у таких традиційних промовах, як окуляри. Ми вважаємо, що віра є тим найголовнішим, що дає змогу рухатися вперед, незважаючи на перешкоди (а їх багато на цьому шляху). Це мотивує намагатися бути sustainable у всьому, що ми робимо.


    Як український споживач реагує на ваші sustainable очки?

    На наші кавові очки зазвичай реагують здивовано та радісно, ​​розповідають про нас друзям та колегам, дарують на згадку про Україну іноземцям. Інші бренді пропонують колаборації та співпрацю. Українці взагалі досить свідомі та готові активно долучатися до корисних ініціатив, підтримувати екологічні проекти. Це дуже надихає! Ми видим тенденцію до зацікавленості сталими технологіями та продуктами. В Україні вже формується широка екосистема свідомих бізнесів, і круто бути причетними до цих глобальних змін.

    Sustainability Talk: Український сталий бренд окулярів Ochis-Фото 5


    Sustainability Talk: Український сталий бренд окулярів Ochis-Фото 6
    Чим ви надихаєтеся під час створення колекцій?

    Глобально ми надихаємося природою, її формою та матеріалами. При цьому шкірна колекція є унікальною і різною. Перша була натхненна простотою та зрозумілими класичними формами, які прагнули втілити знайомі всім дизайни в новому матеріалі. Інша колекція була натхненна легкістю, і в ній ми намагалися досягти того, щоб окуляри були максимально універсальними, зручними та комфортними. 

    Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?

    Відповідальне споживання – це просто нові звички, які потребують додаткової уваги. А в години перенасичення контентом та інформацією у всіх випрацьовується хронічний брак уваги, переутомлення. Тому тут найкраще працює саме власний приклад, взаємопідтримка. Також мотивують змінюватися такі локальні проекти, як No Waste Ukraine, Anumo plastic, Ksenia Schnaider, bettter, RE-leaf PAPER, що роблять звичайні та доступні речі більш екологічними. Це – щось незвичайне та унікальне, і за ними приємно слідкувати. Це такі проекти, які хочеться підтримувати. 

    Читайте також: 8 свідомих подарунків для тих, хто відмовився від пластику

    Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелений бік»?

    Життя на «зеленій стороні» змінюється постійно, тому що воно стосується щоденних привычок: наші закупи стали більш свідомими, ми прагнемо мінімізувати використання та купівлю промов у цілому, сортуємо сміття та завдяки цьому набуваємо все більш глибокого розуміння екологічності. В рамках компанії ми намагаємось бути екологічними як у процесах виробництва (у нас немає викидів CO2 та мінімально витрачується вода), так і у використанні біовідходів, сортуванні. Навіть у спілкуванні всередині команди! Взагалі, це мотивує більш свідомо дивитися на свої звички та на світ навколо, важливіше ставитися до процесів, про які раніше взагалі не задумувалися. 

    Sustainability Talk: Український сталий бренд окулярів Ochis-Фото 7

    Якби вам випала можливість розв'язувати глобальну проблему, то що б це було?

    Ми б сфокусувалися на проблемі нестачі любові в людях, можливо, хотіли б змінювати свідомість та займатися просвітництвом. Доносити, що у добрі та любові набагато більше цінності, ніж у війнах та знищенні. Показувати своїм прикладом, що можливо створювати будь-що, але набагато приємніше робити це з добрими намірами.

    Статті на тему