Стабільна розмова: Український Upcycling бренду негабаритний студію
Редагувати перекладРедакція Marie Claire в рамках проекту Sustainability Guide починає рубрику "Sustainable Talk", де ми знайомитимемо вас зі сталими українськими брендами, адже своїх героїв варто знати в обличчя. Сьогодні ми поговорили із Ольгою Бончевою, засновницею upcycling бренду Oversized Studio.
Як народилася ідея створення бренду?
Наприкінці 2018 року я закінчувала навчання на стиліста і в мене розпочиналася практика. Тоді я працювала на зйомках і була потреба у незвичайних промовах. Їх було важко знайти.
З іншого боку, я сама обожнювала оригінальні та нестандартні речі. Так, мода на оверсайз і відсутність його в магазинах привели до думки про second hand, де натрапила на перші чоловічі величезні костюми. Спершу я приносила їх на зйомки в оригінальному вигляді, вже після — вирішила підігнати під себе.
Результат виявився ошеломляючим: всі живили, де дістати такий костюм. Так і народився бренд. Скоріше, народилася саме ідея та сторінка в Інстаграм, а саме саме бренд був вперше випробувань на попит на маркеті Kyivness у грудні 2018 року, там була представлена перша міні колекція вже перероблених костюмів та жакетів.
Бути екосвідомим брендом не було головною ціллю від початку. Головна цінність була в унікальності кожної речі та саме в процесі її трансформування зі старої на нову. Усвідомлення екологічності проекту прийшло пізніше і склалося в єдину концепцію Oversized Studio.
Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
Матеріал для промов ми шукаємо по всьому світу. Один із основних джерел для нас — second hand і ресейл-платформи. Іноді щось гідне приносять наші клієнти. З появою моди на усвідомленість і екобренди, якісного матеріалу поменшало. Але у нас є налагоджені канали поставок, де ми завжди знайдемо «той самий класний піджак». Наш основний критерій пошуку — чудова якість, яка майже недоступна у новій одязі.
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Дійсно бути таким брендом, а не робити з цього тренд. Це дуже важливо насправді бути, а не здаватися. Якщо ти вже вибрав такий свідомий шлях, то про комерційний успіх іноді можна забути. Надіюсь, що тенденція піде на краще.
Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?
У 2018-2019 роках це був новий подих у світі моди і реакція була більш цікава до самого процесу, ніж до самих промов. «Де ви берете одяг? Яку обробку проходити?» та інші схожі питання ми постійно чули. А відтак, вже після 2020 року та пандемії ми стали пізнаваними за рахунок дизайну, і наразі, я не можу точно сказати – чи наш стиль та дизайн цікавити більше, чи все ж таки ті, що весь одяг отримує іншу життя.
Чим ви надихаєтеся при створенні колекцій?
Навколишнім світом. Я дуже люблю аналізувати та відчувати майбутні тренди у людях. Саме тому мене дуже часто можна зустріти у шоу румі як консультант. Це мені дає розуміння потреб та можливість надихнутися. Бо саме фідбеки та відмітки клієнтів – це найголовніше натхнення.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?
В нас тяжка історія. В той час, коли західні країни будували капіталізм, наші люди переживали кризу 90-х років. Тому зараз моє покоління (а саме 25-35 років) тільки починає усвідомлювати, що є велика потреба піклуватися не тільки про себе, а й про довкілля. Що сортування свого ж мусора також важливо, що шкірна нова річ або техніка повинна бути правильно утилізована, коли стане непотрібним. А коли в народі головні питання як прогодувати батьківщину або за що лікувати бабусю, бо немає підтримки від держави, то вже не до проблем екології.
Змотивувати можна тільки розпочавши з себе, з маленьких нових звичок – навіть якщо ви утилізуєте батарейку або йдете на шопінг зі своєю сумкою, це вже велике діло.
Головне – робити все без агресії, я дуже не розумію коли активісти будь-якого руху агресують та тиснуть на інших, тим самим відштовхуючи від своїх ідей, а не влучаючи до них. Тому зі свого боку я намагаюся робити свої екосправи з доброї подачі. Сьогодні хтось подивився, що я відмовилася від соломинки у кав'ярні, а завтра і сам відмовитиметься.
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелений бік»?
Так, звісно, і дуже. Наприкінці літа 2018 року, а саме тоді і розпочався процес зародження ідеї бренду Oversized Studio, я повідала дводенний майстер — клас Sustainable Fashion Pad, де представники українського екологічного фешн-бізнесу та проектів розповідали про свій досвід екосвідомості, демонстрували різні аналітичні дані про еколог та інше. Тоді це було моє перше знайомство з такою глобальною проблемою, як надмірне споживання одягу та речей у цілому. Подивилася скільки пакетів, пластику та іншого мусора зараз знаходиться по всій планеті. То був шок! Саме тоді я зрозуміла, що не можу бути осторонь цієї проблеми та почала вивчати правила сортування сміття і щось уже впроваджувати вдома.
Передивившись свій продуктовий та речовий шопінг, я зробила все для того, щоб споживати менше. І не тільки у сфері одягу та промов, а ще й у споживанні води, світла та інше. Моє правило: «Купила щось – одразу треба подумати куди і як правильно утилізувати чи переробити те, що вже непотрібне».
Читайте також: Sustainability Guide: Як дізнатися, що бренд етичний: 5 питань, які варто ставити
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, щоб це було?
Сміття. Мені подобається все, що належить до цієї теми. Сортування, утилізація, переробка, ресайкл та апсайл. Це справді тема, яку я щоденно вивчаю та задумуюсь над цим. Мрію про те, щоб в Україні були сміттєпереробні заводи, за рахунок яких ми б добували електроенергію та навіть закуповували мусор в інших країнах для цього, як це робить Швеція.