UA
RU

Стабільна розмова: Український Upcycling бренду негабаритний студію

Редагувати переклад
Редакція Marie Claire в рамках проекту Sustainability Guide починає рубрику "Sustainable Talk", де ми знайомитимемо вас зі сталими українськими брендами, адже своїх героїв варто знати в обличчя. Сьогодні ми поговорили із Ольгою Бончевою, засновницею upcycling бренду Oversized Studio.
Sustainable Talk: Український upcycling бренд Oversized Studio-Фото 1

Як народилася ідея створення бренду?

Наприкінці 2018 року я закінчувала навчання на стиліста і в мене розпочиналася практика. Тоді я працювала на зйомках і була потреба у незвичайних промовах. Їх було важко знайти.

З іншого боку, я сама обожнювала оригінальні та нестандартні речі. Так, мода на оверсайз і відсутність його в магазинах привели до думки про second hand, де натрапила на перші чоловічі величезні костюми. Спершу я приносила їх на зйомки в оригінальному вигляді, вже після — вирішила підігнати під себе.

Результат виявився ошеломляючим: всі живили, де дістати такий костюм. Так і народився бренд. Скоріше, народилася саме ідея та сторінка в Інстаграм, а саме саме бренд був вперше випробувань на попит на маркеті Kyivness у грудні 2018 року, там була представлена ​​перша міні колекція вже перероблених костюмів та жакетів.

Бути екосвідомим брендом не було головною ціллю від початку. Головна цінність була в унікальності кожної речі та саме в процесі її трансформування зі старої на нову. Усвідомлення екологічності проекту прийшло пізніше і склалося в єдину концепцію Oversized Studio.

Sustainable Talk: Український upcycling бренд Oversized Studio-Фото 2

Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?

 Матеріал для промов ми шукаємо по всьому світу. Один із основних джерел для нас — second hand і ресейл-платформи. Іноді щось гідне приносять наші клієнти. З появою моди на усвідомленість і екобренди, якісного матеріалу поменшало. Але у нас є налагоджені канали поставок, де ми завжди знайдемо «той самий класний піджак». Наш основний критерій пошуку — чудова якість, яка майже недоступна у новій одязі.

Що найголовніше у роботі sustainable бренду?

Дійсно бути таким брендом, а не робити з цього тренд. Це дуже важливо насправді бути, а не здаватися. Якщо ти вже вибрав такий свідомий шлях, то про комерційний успіх іноді можна забути. Надіюсь, що тенденція піде на краще.

Sustainable Talk: Український upcycling бренд Oversized Studio-Фото 3

 Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?

У 2018-2019 роках це був новий подих у світі моди і реакція була більш цікава до самого процесу, ніж до самих промов. «Де ви берете одяг? Яку обробку проходити?» та інші схожі питання ми постійно чули. А відтак, вже після 2020 року та пандемії ми стали пізнаваними за рахунок дизайну, і наразі, я не можу точно сказати – чи наш стиль та дизайн цікавити більше, чи все ж таки ті, що весь одяг отримує іншу життя.

Чим ви надихаєтеся при створенні колекцій?

Навколишнім світом. Я дуже люблю аналізувати та відчувати майбутні тренди у людях. Саме тому мене дуже часто можна зустріти у шоу румі як консультант. Це мені дає розуміння потреб та можливість надихнутися. Бо саме фідбеки та відмітки клієнтів – це найголовніше натхнення.

Sustainable Talk: Український upcycling бренд Oversized Studio-Фото 4

 

Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?

 В нас тяжка історія. В той час, коли західні країни будували капіталізм, наші люди переживали кризу 90-х років. Тому зараз моє покоління (а саме 25-35 років) тільки починає усвідомлювати, що є велика потреба піклуватися не тільки про себе, а й про довкілля. Що сортування свого ж мусора також важливо, що шкірна нова річ або техніка повинна бути правильно утилізована, коли стане непотрібним. А коли в народі головні питання як прогодувати батьківщину або за що лікувати бабусю, бо немає підтримки від держави, то вже не до проблем екології.

Змотивувати можна тільки розпочавши з себе, з маленьких нових звичок – навіть якщо ви утилізуєте батарейку або йдете на шопінг зі своєю сумкою, це вже велике діло.

Головне – робити все без агресії, я дуже не розумію коли активісти будь-якого руху агресують та тиснуть на інших, тим самим відштовхуючи від своїх ідей, а не влучаючи до них. Тому зі свого боку я намагаюся робити свої екосправи з доброї подачі. Сьогодні хтось подивився, що я відмовилася від соломинки у кав'ярні, а завтра і сам відмовитиметься.

Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелений бік»?

Так, звісно, ​​і дуже. Наприкінці літа 2018 року, а саме тоді і розпочався процес зародження ідеї бренду Oversized Studio, я повідала дводенний майстер — клас Sustainable Fashion Pad, де представники українського екологічного фешн-бізнесу та проектів розповідали про свій досвід екосвідомості, демонстрували різні аналітичні дані про еколог та інше. Тоді це було моє перше знайомство з такою глобальною проблемою, як надмірне споживання одягу та речей у цілому. Подивилася скільки пакетів, пластику та іншого мусора зараз знаходиться по всій планеті. То був шок! Саме тоді я зрозуміла, що не можу бути осторонь цієї проблеми та почала вивчати правила сортування сміття і щось уже впроваджувати вдома.

Передивившись свій продуктовий та речовий шопінг, я зробила все для того, щоб споживати менше. І не тільки у сфері одягу та промов, а ще й у споживанні води, світла та інше. Моє правило: «Купила щось – одразу треба подумати куди і як правильно утилізувати чи переробити те, що вже непотрібне».

Читайте також: Sustainability Guide: Як дізнатися, що бренд етичний: 5 питань, які варто ставити

Sustainable Talk: Український upcycling бренд Oversized Studio-Фото 5

Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, щоб це було?

Сміття. Мені подобається все, що належить до цієї теми. Сортування, утилізація, переробка, ресайкл та апсайл. Це справді тема, яку я щоденно вивчаю та задумуюсь над цим. Мрію про те, щоб в Україні були сміттєпереробні заводи, за рахунок яких ми б добували електроенергію та навіть закуповували мусор в інших країнах для цього, як це робить Швеція.

Статті на тему