Історична драма «Наполеон» Рідлі Скотта вийде в український прокат 23 листопада. Роль французького полководця виконав оскароносний Хоакін Фенікс («Гладіатор», «Джокер»). Понад 20 років тому спільна робота Фенікса і Скотта над «Гладіатором» принесла актору його першу номінацію на «Оскар». За даними Variety, «Наполеон» позмагається за «Оскар» у категоріях «Найкращий актор», «Найкращий режисер», «Найкраща акторка другого плану», «Найкращий дизайн». Напередодні гучної прем'єри згадуємо знакові ролі майстра перевтілень Фенікса«Гладіатор»: роль злодія, шо стала доленосною
Фільм «Гладіатор» зібрав неймовірний врожай «Оксарів»: 12 номінацій та 5 золотих статуеток. За виконання ролі імператора Коммода Фенікс був нагороджений найвищою нагородою Національної ради кінокритиків США за чоловічу роль другого плану. Роль Коммода стала проривом Хоакіна Фенікса у великому кіно. А глядачі буквально зненавиділи його імператора Коммода. Однією зухвалою усмішкою у Фенікса вдалося викликати таку гостру огиду, що більшість кінокритиків після цієї ролі пророкували йому надовго застрягти в амплуа лиходіїв та збоченців.
Під час зйомок, щоб правдоподібніше увійти в образ, Фенікс просив, щоб з ним скандалили, лаяли його за кадром. Це допомагало йому "зловити" хвилю агресії, ненависті, вийти на потрібну емоцію. Він навіть запропонував Раселу Кроу вдарити його перед сценою.
У середині зйомок актор сильно погладшав. Зовнішня зміна Коммода збентежила режисера картини Рідлі Скотта, але Фенікс переконав його, що це персонажу тільки на руку. Так глядач ще більше вірить у його порочність та любов до гріховних втіх.
Незважаючи на молодість, Хоакін переконав усіх у жорстокості свого персонажа. У фільмі є епізод, коли Коммод кричить: «Хіба я не милосердний?». Ця фраза, сказана так експресивно, була повною імпровізацією. Актриса, яка грала сцену з Феніксом, в жаху відсахнулася. Вона не чекала таких сильних емоцій.
«Перо маркіза де Сада»: риза священника та порочний погляд
Фільм режисера Філіпа Кауфмана ("Генрі та Джун", "Нестерпну легкість буття ") перетворив кар'єру Хоакіна Фенікса. Сюжет обертається довкола фігури маркіза де Саду. Фенікс грає абата дю Кольм'єра, священика, який намагається жити відповідно до своїх високих моральних принципів і потрапляє на притулок, де замкнений маркіз. Незважаючи на ізольованість, маркіз не припиняє писати свій твір і доставляє свої тексти у світ через Мадлен, молоду прачку, яка обожнює його. Історія набуває глибоких масштабів, коли абат закохується в дівчину і страждає від очевидного впливу, який маркіз де Сад робить на неї.
«Вроджена вада»: детектив-невдаха
Спочатку на роль укуреного детектива на прізвисько Док режисер Пол Томас Андерсон планував запросити Роберта Дауні-молодшого (у схожому авантюрному образі він, до речі, вже красувався у «Поцілунку навиліт»), але оскільки актор мав виглядати молодшим, вибір пав на Хоакіна з яким постановник працював ще на зйомках "Майстра".
Фільм, заснований на однойменному постмодерністському романі Томаса Пінчона, веде з нізвідки в нікуди, ще на середині даючи зрозуміти глядачеві, що первинна тут не детективна інтрига, а сеттинг дивної та привабливої Америки 70-х з дантистами-кокаїністами і східними мафіозі, про яких не можна говорити вголос, доброзичливими ескортницями та божевільними поліцейськими. У таку низку образів і типажів потрапляє покинутий Хоакін Фенікс з довгим волоссям і розкішними баками, що вирушив у любовну одіссею вулицями Каліфорнії, яка не має кінця і початку.
«Майстер»: маргінал та сектант
Дивакуватий моряк демобілізується після Другої світової війни і не може знайти себе у світі Нової Америки. Він шукає роботу, але змушений постійно її змінювати — і все це триває, доки він не зустрічається з лідером якогось сектантського культу, підозріло схожого на саєнтологію. «Майстер» — це тонке та масштабне дослідження того, як післявоєнна травма впливає на суспільну свідомість від одного з головних американських режисерів сучасності Пола Томаса Андерсона. Хоакін Фенікс відіграє тут головну роль: людину, в чию голову глядачеві так і не вдасться до кінця заглянути, людину хаотичну і дивну, проте дивовижну цільну.
Його екранний дует з Філіпом Сеймуром Хоффманом, чийого героя починає незрозуміло тягнути до маргінального моряка, — взагалі, мабуть, один із найбільш вражаючих у всій новій історії кіно. За одну сцену у в'язниці їм обом могли б дати всі нагороди світу, але, як це часто бувало з Фенікс, знову прокатили. Проте «Майстер» вже давно вписав себе в історію, а роль Фенікса в ньому постійно називають однією з найкращих у його кар'єрі.
«Джокер»: геніальність на межі безумства
Для цієї «оскароносної» ролі актор виснажив себе морально та фізично, він спеціально скинув 23 кг. Для схуднення Фенікс бігав сходами: «Ви дивіться на сходовий проліт – все займає близько 30 секунд. Ви повинні умовити себе та сказати: «Я можу це зробити. Я знаю, що можу це зробити.»
Сам Хоакін свідомо не читав та й взагалі не любить читати комікси. Його Джокер – не герой коміксів. Його ворог – не Бетмен. Йому більше цікавий Артур Флєк. Його історія, його самотність. Історія людини, яка не знає – чи існує насправді. Він намагається тішити людей, бо мама так сказала, але люди не помічають його. Артур живе у вакуумі. Його живіт прилип до ребер, його ключиці випирають. Він не людина, а каркас людини. Скасований настільки, що виглядає страшно. Він більше не бере участі у своєму житті, Артур дивиться на неї збоку, як на життя когось іншого.
Його зовнішня самотність посилює самотність внутрішню. Герой Хоакіна незручний суспільству. Нікому не цікаві його почуття.
Джокер буквально «виліз» із Фенікса. Він його прожив, створив із себе самого. Найяскравіші сцени картини були настільки спонтанні, що часом вганяли знімальну групу у ступор. Найзворушливіші, найглибші епізоди народилися інстинктивно з болю, страждань персонажа.
Людина доведена до відчаю подібна до невинної, слабкої тварини, яка в передчутті небезпеки набуває силу хижака. Вбивця не Джокер, вбивця – байдужість, в якій ми живемо.
«Наполеон»: закоханий загарбник
«Хоакін настільки далекий від традиційності, наскільки це можливо», - обґрунтовує свій вибір актора на роль французького полководця видатний режисер Рідлі Скотт. Заради можливості заполучити Фенікса на роль Наполеона, режисер погодився... повністю переписати сценарій.
Наполеон Хоакіна Фенікса - емоційний та саркастичний, закоханий та «залежний» від жінки. Видання Le Figaro вже встигло заявити, що кінокартину вартувало б перейменувати на «Барбі та Кен в Імперії», адже Наполеона в ній зображено "сентиментальним дикуном з пістолетом у руці". Що ж... представити знайомого зі школи персонажа в новому амплуа - це цілком в дусі Фенікса. А сперечатися з істориками - в дусі Скотта. Згідно з синопсисом, «фільм заснований на приказці «Кожен солдат носить у своєму ранці маршальський жезл». А картина - особистий погляд Рідлі Скотта на походження Наполеона та його шлях до трону імператора, розказаний через призму захопливих і часто мінливих стосунків із дружиною та єдиною справжньою любов’ю, Жозефіною.
Читайте також: КАПЕЛЮХ НАПОЛЕОНА ПРОДАЛИ МАЙЖЕ ЗА 2 МІЛЬЙОНА ЄВРО
Більше від
- За високими портьєрами: хто створює костюми найуспішніших українських постановок
- Українське кобзарство – у Реєстрі культурної спадщини ЮНЕСКО
- Кого найбільше слухали у 2024 році: найпопулярніші виконавці, пісні та альбоми у Spotify
- Українська писанка визнана культурним надбанням людства
- Sony тизерять стрічку “Крейвен-мисливець”: дивіться перші вісім хвилин нового фільму