Українькі бренди піднімають планку та показують високий рівень на міжнародній арені. Однією з головних новин у світі свідомої моди стало те, що український upcycle бренд KSENIASCHNAIDER отримав важливу нагороду Peta Vegan Awards 2024.
Це серйозна відзнака, адже організація нагороджує лише ті бренди, які використовують веганські матеріали та практикують етичні техніки виробництва одягу. Редакція Marie Claire поспідкувалась із засновницею та дизайнеркою бренду Ксенією Шнайдер та дізналась більше про джинси “Чубакка”, які, власне, отримали відзнаку та про філософію виробництва бренду.
Давайте повернемось в 2011 рік і згадаємо, звідки прийшла ідея створити upcycle бренд? Які сенси ви закладали в перші колекції?
Якщо згадувати зараз, то ми не задумували наш бренд саме як upcycle, хоча майже одразу почали перешивати спортивні костюми та джинси. Першопочатково ми називали ці речі re-worked, бо саме поняття “upcycle” тоді не було в ходу в модній спільноті.
Наші перші колекції ми присвячували одягу як такому – переосмислювали спецодяг, народні костюми, камуфляж та навіть церковні ряси. Зараз же наш бренд дуже далекий від тих філософських підходів, наразі наші колекції стали більш веселі і в них можна прочитати більше самоіронії.
Поділіться, звідки ви берете матеріали для створення айтемів?
У нас є кілька регулярних постачальників і ми працюємо напряму з фабриками, тому наші клієнти можуть завжди бути впевнені у якості матеріалів. Що стосується переробленої лінійки, то для неї ми використовуємо стоки або вінтаж – ретельно відшукуємо речі у гарному стані, щоб дати їм друге життя.
Отримати нагороду від PETA – це величезне досягнення для сталого бренду. Розкажіть, будь ласка, більше про джинси «Чубакка», які отримали звання «Best vegan pents». Як і коли виникла ідея створити їх?
Ми розробили технологію Denim Fur ще у 2018 році й з тих пір активно випускали джинсові шуби. Довгий час це був наш абсолютний бестселлер. А в 2022 році ми наважились випустити джинси у цій техніці. Маю бути відвертою, вони доволі важкі, дорогі та й не кожна жінка наважиться такі одягнути. Але у нас, на щастя, є клієнтки, які з гордістю їх носять.
Відзнака від PETA – велика гордість для нашої команди, адже такі джинси доволі складно виготовляти і завжди приємно, коли твою роботу оцінюють.
Читайте також: В КОЖНОГО СВОЯ МУЗА: СТАЛИЙ БРЕНД APSARA ПРЕЗЕНТУВАВ КОЛЕКЦІЮ ВЕСНА-ЛІТО 25
Розкажіть про техніку виконання «Чубакк»? Яка взагалі найважча техніка виробництва на вашу думку?
Якщо чесно, у нас дуже багато крафтових речей, які виготовляються майже повністю вручну. Важко виділити щось одне – і наш печворк це не просто, і джинсове хутро, і тканий денім, і драпірування, і складні цифрові принти – все потребує великої уваги і клопіткої зосередженості, а також певних навичок роботи руками. Я завжди із захватом дивлюсь, як працює команда на нашому виробництві.
Яка ваша найулюбленіша річ за весь час існування бренду і чому саме вона?
Для мене це джинси Demi-Denims. Люблю цю модель, оскільки саме завдяки їй про нас дізнався весь світ і почався глобальний розвиток. Але окрім цього, вони мають дійсно класний позачасовий дизайн.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?
Це лише справа звички, а змінювати звички, як ми знаємо, складно, але можливо. Треба починати з чогось маленького і простого – наприклад, придбати багатаразовий стаканчик для кави, або що щесь що вже мінімізує вплив на середовище. Як тільки маленькі кроки стануть частиною життя – можна переходити до чогось більш глобального.
Поділіться, ким ви захоплюєтесь чи надихаєтесь? Можливо це інфюенсери чи інші бренди? На кого порадите підписатись?
Мене особисно дуже надихають всі гості мого подкасту. Я запрошую на “Нелегку Промисловість” людей, з яких в чомусь хочу брати приклад, і я дуже щаслива відкривати їх по-новому для слухачів. А щодо поради на кого підписатись – підпишіться на всіх українських дизайнерів!
Фото: Аня Гончарова