Культури, які раніше розділяли моря-океани, зараз активно зливаються та трансформуються. З’являється маса можливостей, у тому числі і косметичних, наприклад, користуватися рецептами краси з найнесподіваніших куточків світу, які компанії видобувають, наче археологічні артефакти. Найприємніше, що на місці цих розкопок не залишається випалена земля або спустошене дно океану. Навпаки – виростають цілі господарства, де місцеві жителі отримують роботу, гідну оплату праці та інші блага цивілізації. При цьому флора, необхідна для дорогоцінних екстрактів, ретельно культивується, охороняється та примножується.
1. Одна з таких глобальних історій почалася 30 років тому в аеропорту (місці, де ти виразно почуваєшся одним із семи мільярдів). Олів’є Боссон, засновник марки L’Occitane, познайомився з журналісткою, яка летіла із Буркіна-Фасо. Вона розповіла йому про африканських жінок і олію карите, яку готують вручну і застосовують повсюдно: від кулінарії до боротьби з розтяжками. Фотографії показати не змогла, тому що на той час не було мобільних телефонів. Довелося мосьє Боссону вирушити на південь від Сахари, щоб провести дослідження і дізнатися, що масло містить рідкісне поєднання неомилюваних жирів і жирних кислот, що сприяють швидкій регенерації шкіри. Так з’явилися популярна у всьому світі лінія поживних засобів «Каріте», L’Occitane та фонд марки, що допомагає 12 000 африканським жінкам.
2. Найчастіше в експедиції за рідкісними компонентами відправляються «спецагенти»-біологи. «У світі близько 25 “гарячок точок” для ботаніків, де вони можуть знайти феноменальні за силою та витривалістю рослини, що містять метаболіти – молекули, що допомагають флорі адаптуватися до екстремальних умов навколишнього середовища”, – розповідає Ксав’є Ормансі, директор з наукових досліджень та розвитку Yves Rocher. Серед таких місць – Кавказ, Амазонка, Гімалаї та навіть північ Італії. Тут, наприклад, з античних часів цінують ясен. Його сік (ясенова манна) застосовувався як заспокійливий засіб. Дослідники Yves Rocher розібрали манну на молекули і з’ясували, що цей багатий на природні цукри компонент допомагає шкірі утримувати вологу, грунтовно живить епідерміс і підвищує його захисні функції. Знахідку помістили у гаму для сухої шкіри Nutritive Vegetal. Тісна співпраця бренду з фермерами з виробництва ясенової манни сприяє розвитку науки в Сицилії та збереженню унікальних ландшафтів.
3. Або взяти дивовижну рослину лонгозу. Його, як лемура чи хамелеона, можна знайти лише у тропічних лісах Мадагаскару. Відомо воно тим, що, хоч би скільки обрізали стебло під корінь – рослина росте і регенерує, як нове. Малагасійські жінки називають рослину «вічною» і натирають її плодами обличчя та тіло, щоб отримати гладку сяючу шкіру. «У співпраці з вісьмома селами провінції Раномафан, що на сході острова, ми створили сади, в яких культивуємо цей скарб, – каже головний етноботанік Dior Патріс Андре. – Лонгоз не можна виростити в іншому місці, тому що її запилюють не бджоли, а колібрі. Без цих крихт порушується екосистема, і рослина втрачає насіння, а разом із ними і свої унікальні властивості». Повною мірою антивіковий потенціал екзотичного екстракту розкривається у догляді Dreamskin, Dior.
4. Блакитне серце нашої планети також є місцем сили та збору рідкісних компонентів. Наприклад, льодовикові водорості з Північної Атлантики допомагають заспокоїти шкіру та запобігти її пошкодженню. Глибоководні червоні водорості, що ростуть у непроглядній темряві, є невичерпним джерелом енергії. Всі ці дари моря піддаються процесу біоферментації та успішно використовуються у косметичних продуктах La Mer. Хто плавав, той знає, як швидко ці засоби перетворюють шкіру. “Океан – невід’ємна частина спадщини бренду”, – заявляє Сандра Мейн, виконавчий директор La Mer. Тому компанія вручну збирає водорості для виробництва, надає фінансову підтримку найбільшому фонду захисту океанських вод Oceania і початківцям дослідникам, що розробляють програми захисту світового океанічного середовища.
5. Фахівці Chanel пішли далі, точніше, вище – у Гімалаї. У столиці «маленького Тибету» Лесі, що сховалася на висоті 3 метрів, консультують місцеві лікарі «амші». У своїй практиці вони використовують понад 500 лікарських трав, у тому числі і золоту квітку. Дослідивши первинний екстракт цієї рослини в лабораторних умовах, вчені виявили три молекули, які раніше їм ніколи не зустрічалися, і уклали їх у знамениту лінію Sublimage, що нейтралізує токсини в шкірі та покращує її метаболізм. З того часу Chanel спонсорує навчання “амші”, яких катастрофічно мало для цього бідного регіону. Також компанія субсидувала випуск довідника з медицини Тибету, який безкоштовно поширюється серед студентів і лікарів в Гімалаях.
Косметичні марки з великим серцем не борються проти нафтових платформ, а тихо роблять свою справу, до якої має право приєднатися кожен. Можна купити в Україні баночку з улюбленим кремом, а завдяки цьому з’явиться новий гай дерев, збільшиться популяція схилів, або мама у далекому селищі нагодує своїх дітей, що, погодьтеся, чимало.
Фото: Thinkstockпозику на карту миттєво цілодобово без відмови з простроченнями