Чи не хочете, щоб ваш аромат впізнавали в натовпі? Нові формати звичних парфумів просто створені для змішування та інших парфумерних експериментів. У чомусь на власному досвіді переконалася Ольга Кіктенко.
Збираючись у відрядження, я забула запакувати парфуми. Але не зневірилася. У ванній кімнаті паризького готелю, куди мене люб’язно поселили наші партнери, в тяжкому очікуванні вишикувалася ціла банна лінія Roberto Cavalli. До того ж, у моєму розкладі було призначено кілька інтерв’ю з «нішевими» парфумерами, де логічним завершенням розмови був ароматний подарунок.
Так на моєму ліжковому столику з’явилися незнайомий крем для тіла і парфумована вода, які я щедро нанесла після прийняття ванни з ароматичним маслом. Так я вперше змішала на собі аромати різних марок та різних форматів, і результат вийшов несподівано чудовим. Пам’ятаю, що, виходячи з ліфта, отримала комплімент від молодого постояльця з обличчям Доріана Грея. І взагалі той вечір пройшов бурхливо, залишивши на згадку калейдоскоп яскравих, як мерехтливі вогні Ейфелевої вежі, спогадів.
Повернувшись додому, я подивилася на свій «міні-бар» парфумів абсолютно по-новому і почала змішувати. «Коктейлі» виходили дуже непогані: на шкірі – шипровий крем для тіла, на волоссі – амброво-квітковий серпанок, на одязі – димно-деревна парфумована вода… Все це багатоголосся звучало напрочуд цікаво та органічно. І що найприємніше – відкривало безмежне поле для експериментів людині, яка зібралася ось-ось розчаруватися в сучасній парфумерії з її кулеметною манерою випуску одноманітних ароматів.
Нарешті на запитання: «Чим ти так чудово пахнеш?» відповісти було неможливо! Лише за кілька років я дізналася, що королі сучасних одеколонів – JO MALONE LONDON давно застосовують техніку конструктора (Fragrance Combining). Усі їхні аромати поєднуються між собою.
Іноді народжуються абсолютно приголомшливі комбінації, – говорить Деббі Уайлд, міжнародний стиліст бренду. – Тому що жодних правил не існує, лише ваша власна фантазія. Комбінуйте, як заманеться, і отримуйте від цього задоволення, складаючи свій гардероб ароматів».
У випадку з цією англійською маркою ситуація «нічого вдягнути» точно не загрожує. В асортименті банної лінії є навіть парфумований крем для рук та шампунь! Напередодні свят можна вибрати готові подарункові набори з декількома ароматами, мені сподобалася колекція кремів для тіла по 50 мл, над яскравою упаковкою яких попрацював британський дизайнер Джонатан Сондерс.
Початківцям використання методики layering (нашарування ароматів) засновник марки Vilhelm Parfumerie Йєн Альгрен радить не пускатися у всі тяжкі: «Вибирайте прості композиції, залишайтеся всередині однієї ароматної родини, не ігноруйте лазневі лінії (як у макіяжі, у змішанні ароматів гель для душу праймером). Завжди наносите спочатку важкі аромати, та був легкі».
Читайте також: Директор зі стилю Jo Malone London про мистецтво інтер’єрної парфумерії
Класика банної лінії – це гель для душу, мило, лосьйон або крем для тіла та дезодорант. Але з кожним роком це сімейство зростає у геометричній прогресії. Цього місяця відразу кілька марок додали в нього серпанок для волосся, який буквально переживає друге народження. Ідея випускати парфум спеціально для локонів народилася в 1970-і роки у компанії ESTEE LAUDER. Однак легкі, як хмара, спреї не знайшли відгуку у покупців, і про них забули.
Моя бабуся завжди наносила на вологе волосся крапельку парфумів. Звичайно, це була «Червона Москва», і мені, дівчинці, цей жест здавався чистою магією, чимось дуже таємничим, особистим, жіночим… Зараз я розумію, що шлейф від цього чаклунства стояв у будинку приблизно два дні (з концентрацією біля фабрики) «Нова зоря» було все гаразд).
Змінився час, а з ним і парфумерні вдачі. У наші дні люди, що живуть у містах з високою щільністю населення, загалом воліють користуватися менш важкими та насиченими ароматами. В одних це пов’язано з гіперчутливим нюхом, в інших – із суворим офісним дрес-кодом. Ось на допомогу і приходить цілий арсенал невагомих версій ніжно улюблених ароматів, куди вдало вписався hair mist. Наносити його можна різними способами: на сухе або вологе волосся, зробити пару «пшиків» на долоні або гребінець або розпорошити перед собою та увійти в ароматну хмару.
«У серпанку менше спирту, ніж у традиційному парфумі. Крім того, до неї включені кондиціонуючі компоненти, тому засіб не просто не сушить волосся, а доглядає за ним, полегшує розчісування і не дозволяє вбиратися стороннім запахам», – розповідає Еліза Дуглас, аромаексперт Givaudan.
У своєму сонячному фруктово-квітковому серпанку Si Hair Mist фахівці GIORGIO ARMANI навіть зробили пульверизатор з ширшим радіусом розпилення, щоб охопити будь-яку довжину волосся.
А парфумер Франсіс Куркджан – наймолодший кавалер французького ордена Мистецтв – повністю виключив спирт зі складу вуалей. При нагоді обов’язково послухайте одну з них, мій фаворит – Scented Aqua Universalis Scented Hair Mist, MAISON FRANCIS KURKDJIAN.
Взагалі Франсіс – непоправний новатор. Він ароматизує фонтани, випускає парфумовані мильні бульбашки та навіть гель для прання. Останній коштує трохи більше €30, але справжніх естетів це не зупиняє: свої шовки та батисти вони довіряють лише цьому розкішному засобу.
Читайте також: НОВА Б’ЮТІ-ТЕНДЕНЦІЯ: АРОМАТИ ДЛЯ МІЛЬЄНІАЛІВ
Щодо винахідливості конкуренцію Куркджану може скласти ще один пустунок долі – Кіліан Хеннесі. У портфоліо його іменного бренду BY KILIAN, крім лакованих клатчів та пір’їнок для сексуальних втіх, є кілька лінійок ювелірно-ароматичних прикрас. Одна з останніх називається Moonlight.
Усередині елегантних золотих підвісок, браслетів та сережок заховані керамічні пластини, на які можна нанести будь-яке з 35 ольфактивних «творів». Аромат поступово вивільнятиметься через отвори в аксесуарі. «Я завжди цікавився тим, що ще ніхто навіть не намагався зробити, і шукаю можливості використовувати парфуми у різних несподіваних формах, – зізнається автор. – Тут мова не лише про парфумерію, а про прекрасне».
У творчих пошуках є майже всі «нішеві» мануфактури. Адже, на відміну від великих компаній, у них немає чітких маркетингових рамок, повна свобода дій. Наприклад, JO LOVES – бренд, заснований Джо Малон (та сама, що колись була біля керма Jo Malone London), запропонував новий формат продукту Fragrance Paintbrush – парфуми у формі пензля.
Декілька «кліків» – і на білому ворсі утворюється прозорий гель. При торканні шкіри він розчиняється, залишаючи «післясмак» одного з чотирьох популярних ароматів марки. Розмальовувати все тіло не доведеться. Достатньо нанести кілька імпресіоністських мазків на точки биття пульсу і час від часу розтирати, щоб посилити інтенсивність запаху. В арт-напрямку слідує і стокгольмський авангардист BYREDO, він же художник Бен Горхем. У щільну китицю кабуки, добре знайому професійним візажистам і всім не байдужим до макіяжу, він уклав ароматизовану пудру з нотами своїх бестселерів: Gypsy Water, Blanche та Bal d’Afrique.
Вважаєте, пустощі? Бути може. Але в розпал сезону новорічних вечірок, коли ваше тіло вимагатиме тальку у стратегічно важливих місцях, просто згадайте, що є така чудова річ.
У моїй сумочці прогресивні варіації парфумів, які не проливаються, не розбиваються та займають менше місця, ніж смартфон, чудово прижилися. Втім, як і їхній «прадід» – тверда парфума. Сьогодні ці компактні засоби випускають у формі карколомних дорожніх аксесуарів. Я не змогла пройти повз шедевр Gold pour Femme Solid Perfume, AMOUAGE.
Двадцять років тому за завданням королівської сім’ї Омана його композицію створив видатний парфумер сучасності Гі Робер. І завдання у маестро було, як висловилися б математики, «із зірочкою» – воскресити традицію місцевого парфумерного виробництва. Для цього він міг використовувати будь-які інгредієнти, їхня вартість не мала значення. Вийшла справжня симфонія, складна, багатогранна, зіткана з пахощів квітів, прянощів, деревини, мускусу, пахощів.
Але в житті бувають моменти, коли не хочеться відчувати на собі голосне звучання парфумерії. В один із таких днів я обрала ці сухі парфуми, які «говорять» пошепки, але цілком утримують увагу співрозмовника. Окремого компліменту заслуговує на їх упаковка. Важка золота «пудрениця», схожа на антикварний кишеньковий годинник, захована в круглому атласному чохлі, що закривається на замочок з гравіюванням.
Додатковим плюсом всіх твердих парфумів є тривалий термін придатності, що прагне до нескінченності. Це стосується і модних нині сухих парфумованих масел для тіла, де така ж висока концентрація чистих ароматичних речовин, як у духах. Їх рекомендується використовувати поодинці або парі з туалетною водою, одеколоном, щоб посилити або трансформувати їх звучання.
«У оліях знайомі аромамолекули «сідають» на шкіру зовсім по-іншому, квіткові ноти розкриваються інакше. У той час, як дерев’яні краще почуваються в спиртовій основі», – пояснює парфумер Будинку Dior Франсуа Демаші.
Втім, історик парфумерії Елізабет де Фейдо не погоджується з тим, що парфумерна олія – новинка: «Взагалі саме з нього почалася історія ароматизації тіла. На стародавньому Сході ароматичні олії використовували жерці та правителі. А трохи пізніше – і жінки (для спокуси, звичайно!).
Перші парфуми на спирту з’явилися лише на початку XVII сторіччя. Це були одеколони, які наносили прямо з шийки флакона. Розпилювач – винахід ХХ століття». Проте сучасні парфумовані олії таки пристойно еволюціонували.
Завдяки своїй сухій текстурі вони вбираються миттєво. Ні найменшого ризику забруднити одяг! Наприклад, масло з ароматом Eau de Campagne, SISLEY, яке сприяє зняттю напруги і на мене діє краще за будь-яке заспокійливе, радує ще й доглядаючим складом з рослинними екстрактами звіробою, календули, глоду.
Читайте також: Улюблені аромати знаменитостей
Обов’язково спробуйте олії з нової селективної лінійки Confidential, CAROLINA HERRERA (троянда, сандал, уд або мускус).
Відповідно до інструкції їх слід наносити на точки пульсації і потім щедро окропити одним із шести основних парфумів. Дует, що підкорив мене, – це масло Pure Oil of Musk і аромат Burning Rose.
Молода французька «ніша» EX NIHILO також радить поєднувати деякі аромати марки з однією з двох олій Sublime Essence: Musk (мускус) підкреслює пудрові ноти, Ambre (амбра) робить те саме з деревними.
Напередодні свят до нашої редакції для тестування надіслали одразу кілька парфумованих гелів, але не простих, а як у казці – золотих. Їхній вміст, наповнений мерехтливими частинками, наче ширяв у невагомості флаконів, переливався і заворожував. Вдалий подарунок під ялинку складно було придумати! № 5 Fragments d’Or, CHANEL – продовження класичної історії Chanel №5, розкішний квітковий букет з великою порцією альдегідів (ці речовини підлаштовуються під запах шкіри, посилюючи провідні ноти парфуму).
Dahlia Divin, GIVENCHY виявився полегшеною версією дерево-квіткового аромату, де ноти рожевого жасмину відтворили за допомогою молекули едіон (hedione), і композиція зазвучала ультрасучасно.
Обидва засоби можна наносити на передпліччя, область декольте або огорнути все тіло повністю. Саме так я і вчинила, надягаючи вечірню сукню з відкритою спиною на одну зі званих вечерь. Чи варто говорити, що на зап’ястя та волосся я завдала ще парочку парфумованих засобів? Тепер – це моя звичка – друга натура.