Мода, яку часто звинувачують у непрактичності, приготувала запасний парашут. І ховає вона його в самому таємному місці.
Культову сцену з «Щоденника Бріджет Джонс» з трусами-парашютами, одягненими в самий невідповідний момент, пам’ятають усі. А багато хто, можливо, навіть мимоволі її й практикував. Але новий час толерантно дозволяє нам вивести цей епізод із розряду помилок. Бо нахаба нормкор уже забрався і під нашу спідницю. Звичні ажурні білизняні вишукування, напевно, як і раніше турбують чоловічі серця, але з цайтгайстом у них куди складніші взаємини.
Найтрендовіші дівчата сучасності – від красуні без вад Бейонсе до розбитих Ліни Данем та Майлі Сайрус, не просто переодяглися у великогабаритні труси, а ще й активно використовують їх як маніфест.
Посилання у них досить ясне – сексуальність більше не повинна асоціюватися виключно з шовком і мереживом, площа покриття якого вимірюється в міліметрах. І скільки б лайків не збирали в Інстаграмі важкі Кендіс Свейнпол і Міранда Керр у зразках правильного білизняного виробництва, та ж Ліна Данем у леопардових «бабусиних» трусах до пояса явно дає їм фору.
Звичайно ж, у цьому захопленні білизняним комфортом можна побачити боротьбу з сексизмом, в яку в єдиному пориві вдарилися селебріті різного віку та рангів. Але є ще й така вперта річ, як статистика: за даними NPD Group, однією з найбільших компаній ринкової кон’юнктури, в минулому році продажі ажурних стрингів знизилися на 7%, у той час як їхні жваві антагоністи – бавовняні труси з високою талією, раптово стали відлітати з прилавків на 17% частіше.
На користь «трусів для себе», як називають їхні ідеологи революції для білизни, говорить і успіх молодої нью-йоркської марки Me and You. Лише рік тому це був не більше ніж черговий стартап, придуманий за чашкою гарбузового латте двома випускницями Parsons. Дівчата вирішили сиронізувати на тему фемінізації суспільства і вигадали безформні труси з рожевим написом Feminist. Несподівано цей 25-доларовий маніфест став бестселером, продається на замовлення і має свій власний перманентний флешмоб в Інстаграмі (так-так, #belfie вміє робити не тільки Кім Кардаш’ян).
Скептично дорікати дівчатам у тому, що для визначення особистої позиції, зовсім не обов’язково акцентувати увагу на своїх принад, не варто. Якщо копнути в історію, то виявиться, що білизна вже півстоліття виступає як прапор, форма і зміст якого змінюється рівно раз на 10 років.
З тих пір, як жінки остаточно позбулися гніту корсетів і трусів, що зволікають, у 1950-х, вони із завидною регулярністю влаштовують демонстрації.
Через кілька років, дівчата наважилися ще більше і облюбували танга та стрінги, а точніше ті дві нитки, які грайливо виглядали з-під джинсів під загальним на той час гаслом «мінімум одягу – максимум надії». По суті, самостійно увігнавши себе всіма цими послідовними випадами в жорнах об’єктивації жіночого тіла, ми трохи втомилися. І цілком закономірно захотіли купувати білизну насамперед для себе. Підігрівають делікатний інтерес і подіумні тенденції – навіть найбільшій фанатці т-стрінгів чи моделі «бразиліано» ясно, що актуальні прозорі сукні ні з чим, окрім як із «бабусиними» трусами, і не скомбінуєш.
Але нам пощастило значно більше, ніж нашим старшим родичкам. Адже за довгі роки у марок білизни зібралося стільки лекал, що сім днів на тиждень ми можемо приміряти зовсім різні образи. Зрештою, хто сказав, що ажурні труси кольору божоле-нуво не можуть бути «для себе»? Тим більше, якщо думати не лише про фізичний, а й емоційний комфорт.