Закрити
UA
Мода

Small Talk: Антоніна Белінська та Аліна Очеретяна (Качоровська) про грант для молодих дизайнерів та українську сучасну моду

Поділись:
Цього сезону український бренд взуття Kachorovska започатковував премію для молодих брендів — учасників Ukrainian Fashion Week, переможець якої отримує призовий грант у розмірі 100 тисяч гривень. Переміг в цій номінації бренд TONiA, після того, як команда Kachorovska протягом трьох днів відвідала всі покази претендентів та детально проанілузувала підготовку до події, а також перспективу розвитку в українській модній індустрії. Ірена Вінцюк розпитала для Marie Claire вдалося поговорити з переможницею премії Антоніною Белінською, дизайнеркою та креативною директорка бренду Tonia, і розпитати про створення колекції, виклики модної індустрії та емоції після отримання гранту. 

Яка була перша реакція, коли ваш бренд став переможцем в номінації?

Для мене це була повна несподіванка! Я чула про цю ініціативу від Kachorovska, але я не розуміла, які саме бренди можуть прийняти участь в тендері. Було багато роботи і я сконцентрувалася на самій колекції і показі. Тож я була в шоці і не могла в це повірити! Звичайно, першими емоціями були вдячність і щастя, що нас так високо оцінили і надали нам такий великій кредит довіри. Я ще раз хочу подякувати Аліні Качоровській і UFW за підтримку і віру в нас! Нам ці кошти дуже допоможуть у розвитку.

Як довго зайняв процес підготовки колекції до участі у UFW?

Я почала роботу над новою колекцією квітні, а перші замальовки з’явилися в травні. З кожним днем вона змінювалася, додавалися нові сенси та бачення: на початковому етапі розробки колекція виглядала зовсім по-інакшому.

Яка найулюбленіша річ з презентації на Тижні моди?

Важко обрати щось одне… Моя колекція складається з різних блоків. Перший - це костюма група, і звісно фаворитом цього блоку є наш впізнаваний скульптурний жакет в новому його звучанні. Наступний блок - це золотий трикотаж, який є новм для нас матеріалом. Золота пряжа – досить важка для виготовлення трикотажних речей, проте мені хотілось створити базовий елемент одягу, який символізуватиме радість життя і водночас, неначе металеві обладунки, нагадуватиме про вміння захистити себе. Захотілося погратися вже зі звичними одиницями одягу та незвичним транслюванням їх. Наприклад, в’язане трикотажне поло вже давно стало базовим елементом гардеробу, але я зробила його золотим, що дозволяє обрати його не тільки для повсякденного луку, а і для якоїсь події. Такий самий принцип я використала і для прозорої сорочки, розшитої стеклярусом та лелітками, а також для костюму трійки з кардиганом, шортами і топом.

Яка, на вашу думку, була найскладніша річ у виконані?

Крім нашого скульптурного жакету, який ми підточували в крої і технології більше року, складною у виконанні стала міні сукня з відкритими плечима і боковими розрізами. Хотілося створити ефект легкості і невагомості, і повністю відкрити плечі. Але з боковими вирізами не просто було її зафіксувати на фігурі. Тому довелося всередині сконструювати нестандартний корсетний каркас, який дозволив зробити її зручною і підсилив «невагомий ефект».

На що плануєте витратити отриманий грант для бренду?

Будь який молодий бізнес потребує багато зусиль і інвестицій! Планів дуже багато.

Звісно, ми використаємо цей грант на розвиток бренду, на презентацію нашого бренду на міжнародному ринку. До речі, нам запропонували прийняти участь в міжнародній виставці, яка відбудеться в кінці вересня, ще в липні, ми погодилися, але не знали де знайти кошти на участь. Ми подалися в липні на грант від Дія бізнес на презентацію бізнесу на міжнародних виставках, але нам його не дали, на жаль. Тепер ми можемо презентувати себе там!

Співзасновниця і CEO холдингу Kacho Group та креативна директорка бренду Kachorovska, Аліна Качоровська про ідею створення гранту та вибір переможця в цій ініціативі.

Як народилась ідея гранту?

Ми щиро віримо в те, що Україна має отримати сильне наступне покоління дизайнерів. І розуміючи вразливість молодих бренд, які зараз перебувають на етапі становлення, ми вирішили долучитись до Ukrainian Fashion Week саме з ініціативою премії молодому бренду. Сама ідея зʼявилась під час щотижневої зустрічі з командою і ми одразу зрозуміли, що це потрібно робити.

За якими принципами вибирали переможця?

По-перше, ми звертали увагу на творчу та естетичну складову бренду. Нам важливо було бачити цільність творчого погляду, що проходить з колекції в колекції. Крім того, ми провели ресьорч і дослідили історію кожного бренда та оцінили його бізнес-потенціал. Ми бачимо, як дизайнери і власники молодих брендів самовіддано працюють і перемагають обставини. Цей порив також вплинув на наш вибір.

Чи є якісь певні умови по використанню наданих коштів чи ви віддаєте використання гранту на розсуд переможця?

Премія може бути витрачена переможцем на: матеріали чи професійне обладнання для наступних колекцій, професійне програмне забезпечення чи техніку, оплату праці команди, освітні програми та курси для дизайнера, зйомку лукбуку, поїздки в міжнародні шоуруми, відео тощо. Ми хочемо, щоб ці кошти були витрачені саме на професійну сторону роботи бренду.

Якби треба було вибрати одну річ з колекції TONiA, яка характеризує ДНК бренду: хто ваш фаворит?

Я думаю, що це корсети вивʼязані гачком, декоративні прикраси на бюсті та міді сукні з вишивкою - це те, що найбільше запам’яталось з колекції TONiA.

Читайте також: ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ, БАЙКЕРСЬКА ЕСТЕТИКА ТА НОСТАЛЬГІЯ ЗА МИНУЛИМ ТИЖНЯ МОДИ В ПАРИЖІ