Використовуючи колірний код фотографій, 3D-принтер Mink може роздрукувати будь-який відтінок тіней, рум’ян, пудри або помади, який вам сподобався в Інтернеті. Наприклад, із ролика популярного блогера чи сайту журналу», – розповідає Грейс Чой, розробниця першого у світі 3D-принтера для косметики. За переглядом її відеовиступу на конференції Disrupt я маю час у літаку. Винахідниця впевнена, що за символічну плату $300 (саме стільки коштує симпатичний білий прилад) сучасні жінки зможуть здобути небувалу незалежність від косметичних брендів.
«Навіщо чекати, поки на ринок вийде підходящий продукт, якщо можна зробити його своїми руками з косметичних чорнил? Що може бути зручніше? – апелює Чой до публіки.
У мене, звичайно, відразу виникає зустрічне питання: чорнило – це неймовірно прогресивно, але як же якість, текстура, стійкість? Адже у помаді чи пудрі не лише колір має значення. Ми прив’язуємося до певної марки засобів макіяжу через десяток параметрів: від аромату, що нагадує нам щось смачне з дитинства, до клямки на упаковці. У будь-якому випадку цей концепт демонструє свіжу для індустрії краси тенденцію з заковиристою назвою «кастомайзинг», що означає: кожен може стати творцем свого косметичного та парфумерного щастя. Прийшла ця популярна течія зі світу дизайну та моди, коли до готової речі клієнт додає унікальні деталі на свій смак, і вона персоналізується. Мейнстрім перетворюється… Перетворюється мейнстрім… На художнє індпошиття! Наприклад, прямо зараз на американському сайті аdidas декількома кліками мишки можна сформулювати іменні кеди, вибравши з великої палітри кольорів і текстур основу кросівки, шкарпетки, смужки, підошву і навіть лого. З одного боку – якість, підкріплена багаторічною експертизою німецької марки, з іншого – ваш креатив. Причому за розумні гроші (близько $120). Не дивно, що виробники косметики також стали на протоптану доріжку персоналізації.
СТІЛ ЗАМОВЛЕНЬ
З поняттям парфумерного “кастомайзингу” я вперше зіткнулася у Франції. Майстерня зі створення індивідуальних парфумів знаходилася в містечку поблизу Монако і належала найстарішій парфумерній фабриці Galimard. Там за допомогою досвідченого парфумера та сотень концентрованих есенцій кожен охочий міг створити власну ольфактивну історію, придумати їй оригінальну назву та урочисто помістити шедевр у ретро-флакон. Ціна питання коливалася від €200 до €500, залежно від дорожнечі інгредієнтів. У комплект входили сертифікат і рецепт – на випадок, якщо аромат несподівано закінчиться, а ви без нього вже не ви. Чи варто говорити, що відчути себе парфумером та щасливим володарем єдиного у своєму роді аромату хотів кожен другий турист?
Персоналізація лежить і в основі нішевої парфумерії Le Labo – улюблених ароматів зірок та редакторів глянцю (щомісяця Джей Ло скуповує у них 140 сандалових свічок). У бутіках бренду по всьому світу інгредієнти парфумів змішуються прямо при покупці, як у справжній парфумерній лабораторії, і розливаються по аскетично аптечним флаконам. Кількість інгредієнтів вказують на етикетці, наприклад Bergamote 22. На ній же вишнею на торті пишуть ваше ім’я.
Залишити свій автограф можна і на флаконі-метелику аромату Mon Exclusif, Guerlain – точної копії того, що Жак Герлен вигадав у 1937 році. Для цієї мети в коробці є алфавіт, що клеїться. Із сріблястих літер індивідуалісти можуть увічнити свої ініціали або зібрати будь-яке слово, яке передає природу аромату-легенди з нотами кумарину, ірису, лаванди та ванілі. Тільки тут, як у літературній ниві, працює правило «стислість – сестра таланту». Довгі словоформи не поміщаються на флакон, зате літери можна перевертати. Що я й зробила.
МАКІЯЖ З АТЕЛЬЄ
“Ми пропонуємо один єдиний колір тонального крему – ваш”, – говорить рекламне гасло революційного продукту Le Teint Particulier від Lancôme, яке з’явилося в США в універмагах Nordstrom. Паризький бренд називає нову послугу інакше як майбутнім декоративної косметики. І це не пусті слова. Вперше відтінок тонального засобу змішують та заливають у флакон на ваших очах. Процес схожий на вибір окулярів в оптиці. Заздалегідь записавшись на прийом, ви прибуваєте в магазин, де вас у повній бойовій готовності зустрічає консультант з краси Lancôme. А озброєний він спеціальним сканером, який зчитує відтінок вашої шкіри та інші дані. Інформація передається комп’ютеру і по ланцюжку – комбайну, що змішує. Хвилинне очікування – і персональна тональна база готова! Крім її головної переваги – копіювання вашого тону шкіри – засіб легкий, дихає, зволожує та демонструє вражаючу стійкість.
Що сказати? Техніка, безперечно, дійшла! Апарати діагностики епідермісу, які раніше я зустрічала лише в наукових лабораторіях великих косметичних концернів, стали мобільнішими і перебралися за стійки магазинів. Продавцям-консультантам вірою та правдою є останні комп’ютерні технології. Наприклад, у beauty-корнерах Yves Saint Laurent у всьому світі візажисти регулярно проводять сесії макіяжу в окулярах Google Glass. За допомогою просунутого гаджета процес створення нового образу записується на відео, які клієнти отримують поштою разом із фотографіями «до» та «після». Майстер-класи блогерів несподівано втрачають свою цінність, коли у вас є покрокова інструкція нанесення макіяжу на своє рідне обличчя.
ПЕРЕШЛИ НА ОСОБИСТОСТІ
Власна косметична лабораторія, яка щоранку аналізує стан вашої шкіри і готує вам свіжий крем, – це не плід фантазій бьютіголіка, а реальний винахід компанії Romy Paris. Замовлення на елегантний апарат, що нагадує капсульну каву-машину, можна оформити на сайті компанії хоч сьогодні (€490). Принцип роботи агрегату наступний: крем або сироватку (базу) додаються активні речовини з герметичних капсул. Останні поділені на дві групи та продаються окремо. Як же розумна машина розуміє, що потрібно вам зараз? Попередньо в мобільний додаток ви вносите докладну інформацію про свій тип шкіри, спосіб життя та звички. Плюс миттєві відчуття, скажімо, недосипання або інтоксикація (напередодні провели вечір у компанії семи «Зелених мексиканців»). Програма негайно повідомляє, які міні-капсул потрібні. Ви завантажуєте їх в апарат, він змішує інгредієнти з базою і через 10 секунд випльовує на лопатку дозу свіжої сироватки.
Чи хочу я спробувати це диво техніки? Ще й як! Торік у науковому центрі Weleda мені довелося власноруч замішати органічний крем із готових лабораторних зразків, нагородивши його натуральною парфумерною віддушкою, яку я також склала самостійно. Мій творчий початок тріумфував. А тепер воно з нетерпінням чекає на появу по-справжньому індивідуального крему – на основі ДНК. Нині у напрямі дерматогенетики активно ведуться роботи. За допомогою мікрозонда та точної апаратури вчені намагаються скласти персональний паспорт шкіри з повним описом біохімічного профілю. За цими даними одного прекрасного дня технологи і створять індивідуальний крем з чітко заданими властивостями. Без перебільшення, вашу другу покращену шкіру. Сподіваюся, що чекати доведеться не до пенсії. позику без фото паспорта 18 років