В український прокат вийшов науково-фантастичний бойовик “Матриця: Воскресіння”, який 20 років тому змінила кіноіндустрію. В американському прокаті картина вже зібрала $22,5 млн і за даними українського прокату – на разі перебуває в трійці лідерів. Не в останню чергу стрічка стала культовую через костюми героїв, які не втомлюються цитувати дизайнери та герої червоних доріжок. П’ять несподіваних fashion-фактів про костюми від дизайнерки фільму Кім Барретт.
Робота з кольором – революційна ідея Кім Барретт. Все, що відбувалося з героями у реальному світі, Кім разом з художником-постановником Овеном Патерсоном красила в синій колір, все, що відбувалося в світі Матриці – мало зелений відтінок.
Таким чином глядач миттєво зчитував, в якому зі світів відбуваються події. Окрім того, всі білі та сірі тканини також “купали” у ванні з легким зеленим барвником. Навіть білі сорочки агентів Матриці мали тонкий зелений відтінок.
Одна з упізнаваних деталей образів героїв — вузькі дзеркальні окуляри. Вони були розроблені спеціально для кожного персонажа компанією Blinde, яка виграла тендер у Ray-Ban. Щоб вони відповідали індивідуальним розмірам голів (себто міцно трималися під час виконання динамічних сцен), було виготовлено гіпсові копії голів акторів.
Вже після старту зйомок оператор-постановник Біл Поуп виявив, що лінзи окулярів відбивають всю знімальну групу… й запропонував вихід: команда одягалася в усе біле, щоб не відбиватися в окулярх, або чорне, коли дії відбувалися в темному приміщенні.
Дивно, але факт: на створення культових образів Нео, Трініті, Морфея та інших було виділено скромний бюджет. (Для поривняння зйомка першої «Матриці» обійшлася в 63 мільйони доларів, тоді як «Матриця: Перезавантаження» вже в 150 мільйонів). Через це дизанерка як могла заощаджувала на самих матеріалах. Наприклад, куртка, брюки, топ Трініті було виготовлено з цупкого ПВХ.
«Шкіряний плащ» Нео дизайнерка виготовила з дешевої шерстяної тканини для пальто, за яку заплатила три долари за метр. Окрім низької ціни ще однією з переваг тканини була її відновно легка вага – і це додало романтизму кожному кадру драк та погонь, в яких плащ Кіану Рівза мав розвіюватися.
Костюм Світч, охорониці на «Навуходоносорі» – чи не єдина світла пляма фільму. За словами Кім, на початку Вачовскі шукали на цю роль чоловіка, який на екрані мав перетворитися на жінку. Таким чином, на той час брати Вачовскі, прагнули надати символічності своєму ставленню до гендера. Однак, ідею не підтримала кіностудія. Тож, в результаті, екранний образ Світч нважко віднести до певного гендера.
Для Кім Баттерр “Матриця” стала усього лише другим фільмом в її портфоліо. Першим проєктом Кім була стрічка База Лурмана «Ромео плюс Джульєтта», для якої вона одягла Леонардо Ді Капріо та Клер Денс. Брати Вачовскі були у захваті від співпраці з Кім. Тож впичали її ім’я не тільки в титри, але й… видряпали на стінах ліфту, в якому їхав герой Кіану, а пізніше запропонували створити костюми для інших своїх картин — «Спіді Гонщик», «Хмарний атлас», «Піднесення Юпітера».
Дякуємо за допомогу в организації інтерв’ю кінотеатр Сінема-Сіті, де можна переглянути стрічку «Матриця: Воскресіння»
Фото: кадри з фільму “Матриця” та інстраграм @kymbarrettdesign