Чому досі ми так мало знаємо про історію українського кіно? Чому лише зараз почали цікавитися ним? Коли українське кіно переживало свої найкращі часи? Чому кожен бум завершувався трагічно та скільки взагалі було нових хвиль в нашому кіно? «Як перестати хвилюватися та полюбити українське кіно» — це унікальна можливість почути про історію українського кіно від провідних кінознвчинь та кінознавців.
Це масштабний лекторій, організований Довженко-Центром за підтримки Громадської організації «Музей сучасного мистецтва» / MOCA NGO (Київ) у рамках співпраці Ukrainian Emergency Art Fund та Teiger Foundation щодо підтримки української культури в умовах війни через втілення значущих кураторських проєктів.
Цим лекторієм ми будемо привідкривати маловідомі сторінки нашого кіно, розвінчувати міфи та відповідати на питання, які давно потребували відповіді.
Серед запрошених лекторок та лекторів: Дар’я Бадьор, Сергій Тримбач, Лук’ян Галкін, Володимир Войтенко, Алекс Малишенко, Міла Новікова, Марина Скирда та кінознавці і кінознавчині Довженко-Центру Олександр Телюк, Альона Пензій, Станіслав Битюцький.
У цій подорожі ми звернемося до відомих періодів нашого кіно 1920-х та 1960-х, поговоримо про зв’язок між різними видами мистецтв, історію української анімації та документального кіно, дізнаємося про покоління 1980-х та 1990-х, перенесемося в 2000-і, та спробуємо дослідити кіно після 2014 року.
Так, крок за кроком, через кіно ми поглянемо на всю історію ХХ століття. Через історію — зможемо краще зрозуміти наше кіно. Адже зявившись в кінці XIX століття кіно, як ключове візуальне медіа, стало ідеальним дзеркалом наступних сто років нашої історії — періоду, в який вмістилося так багато важких сторінок; і в якому легко відшукати витоки сьогоднішніх подій.
Перша лекція із серії “Як перестати хвилюватися і полюбити українське кіно” відбудеться у четвер, 9 березня, в Кінолекторії Довженко-Центру. Керівник Кіноархіву Олександр Телюк виступить із лекцією “Між війною та війною. Наративи українського кіно 1930–х”.
Читайте також: ЗГАДУЄМО ПАШУ ЛІ: ЙОГО НАЙЯСКРАВІШІ РОЛІ У КІНО