3 грудня 1722 народився Григорій Сковорода – найвідоміший український філософ, поет і педагог, який мав значний вплив на українську культуру.
До 300-річчя з Дня народження філософа бренд традиційного українського одягу Etnodim презентує вишиванку Bayka, оздоблену орнаментами, створеними на основі його творчості.
Постать Сковороди унікальна. Він провів у мандрах понад 20 років, сповідував особисту духовну свободу, мав багато конфліктів із представниками влади й тодішніми управлінцями. Його творчість не була надрукована за життя, а тексти поширювалися шляхом переписування вручну. Сковорода був вегетаріанцем, розповідав людям про інші міста та країни та давав практичні поради для життя. А ще доволі нестандартно оцінював своїх учнів: «вельми туп», «справжнє безглуздя», «досить гострий» тощо. Видатного мислителя і мандрівника називають неформалом епохи бароко, першим українським гіппі, а тепер вже й хіпстером.
Працюючи над створенням вишиванки, Etnodim звернулися до художниці Лілії Петрової із пропозицією створити орнаменти на основі досліджень українського літературознавця й письменника Леоніда Ушкалова. Мисткиня надихнулась декількома образами із трактату Сковороди “Книжечка, що називається Silenus Alcibiadis, тобто ікона алківіадська (Ізраїльський змій)” про пустельника і птаха.
“Птах” – це істина, яку ти вічно ловиш без надії колись упіймати. Окрім птаха, на вишиванці зображені шовкові вузли-лабіринти, які символізують пізнання природи речей. Основні образи на вишитій сорочці – правда, початок і абсолют.
Орнамент – це історія про пташку (чи пташок), що ходить по світу у пошуках травинок та гілочок для свого гнізда. Вона трудяща, мандрує та в’яже вузол-гніздо. На шляху їй трапляються рослини-вузли,
– розповідає Лілія.
Вишиванка Bayka – це спосіб вшанувати пам’ять філософа та подяка за ту культурну спадщину і мудрість, яку він залишив українцям і всьому світу. Сорочка доступна до придбання на сайті Etnodim, а також в їхньому київському магазині.
Читайте также: У Софії Київській представили колекцію етнічного одягу, що зцілює
Etnodim – це бренд українського традиційного одягу. Вишиванки називають культурним кодом українців, адже традиція вишивати на сорочках зародилась дуже давно. Коли люди почали прикрашати свій одяг вишитими орнаментами і вкладали значення у кожен із візерунків. Можна сказати, що ці речі стали візуальним підручником з історії та звичаїв нашого народу. Адже через символи, вони чесно говорили про свої цінності та почуття.
Etnodim не просто зберігає і продовжує цю традицію, бренд націлений фіксувати цінності сучасного українця, він вдало поєднує коріння і голоси минулого і сьогоднішніми моральними та культурними стандартами країни. Це ви можете побачити в проєктах компанії та колекціях.
Etnodim – це бренд, який документує історію, не розриваючи зв’язок між минулим і теперішнім. Ось чому він запитує: про що твоя вишиванка?