Інтерв’ю. Іспанська дизайнерка Juana Martin: фемінізм в жіночності
Хуана Мартін стала першою іспанкою, яку Французька федерація кутюр'є (Fédération de la Haute Couture et de la Mode) обрала для участі у Тижні високої моди в Парижі. Натхненна культурою та традиціями її рідної Кордови, красою фламенко та вишуканістю іспанських авангардистів, дизайнерка поєднує крайності жіночої натури - знаходить фемінізм в жіночності, а силу в крихкості. Невагомі волани та екстравагантні аксесуари компенсують мінімалізм крою та кольорів. Напередодні показу її нової колекції «Andalucía» осінь/зима 22-23, яка відбудеться в рамках офіційного календаря Haute Couture, вона розповіла про культурні коди, пошуки натхнення та свою fashion-ікону в ексклюзивному інтерв’ю Хуана Мартін розповіла Marie Claire Ukraine.
Хуано, вітаю з показом, здається, це перший вихід на подіум після пандемії?
Так, повернення до Парижу – це як відродження для бренду. Всі тяжко переживали пандемію, й було складно повернутися до звичного життя, але потрібно ризикувати, оскільки життя продовжується, потрібно давати шанс іспанській та андалузькій моді.
Ви – єдина іспанська дизайнерка, яка бере участь цього сезону у Тижні високої моди в Парижі.
Це дуже хвилююче для мене, та водночас я дуже пишаюсь цим!
В колекції LA RENAISSANCE присутні лише два кольори – чорний і білий. Що саме ви хотіли підкреслити в такий спосіб?
Колекція символізує «світло в кінці тунелю» та надію на те, що туга, яка затрималася надовго, нарешті, розвіється. Я не хочу застрягати в минулому, вона святкує сьогодення, робить акцент на іспанській ремісничій майстерності та на культурі фламенко. В результаті вийшов одяг, який перегукується з традиційним андалузьким костюмом. Деталі з мережева та гіпюрова вишивка, об’ємні рукава та капюшони з органзи. А впізнаваний мотив «горошок» трансформувався в рокерські заклепки.
Чим ви надихалися, працюючи над колекції LA RENAISSANCE?
Моя батьківщина Кордоба – моє невичерпне джерело натхнення! Особливо навесні, коли все квітне. А також фламенко та іспанські авангардисти — це ті культурні коди, які можна знайти в кожній колекції бренду.
Що ви слухали, працюючи над ескізами?
Переважно це були композиції Бейонсе. Вона сильна й дуже чуттєва – такі жінки надихають.
Минулого разу під час вашого показу на подіум вийшла відома іспанка – Россі де Пальма. Розкажіть про вашу співпрацю.
Россі ідеально підходить для вираження серця фламенко – ДНК нашого бренду. Те, як вона рухається, як вона почувається – це в неї в крові. І я дуже рада, що вона пристала на мою пропозицію. Сподіваюся, що вона зможе вийти на подіум й представити колекцію Andalucía.
У вас є улюблений колір?
Так. Чорний.
«Відтінку іспанської ночі» – як у Крістобаля Баленсьяги?
Звичайно! Іспанської ночі, яку супроводжують звуки фламенко! (Посміхається.)
Ви починили як майстер з пошиття костюмів для фламенко — це правда?
Це було моє хобі. Я займалася виготовленням одягу для фламенко для себя, своїх сестер. В світі моди є багато пуристів, яких я поважаю та люблю. В своїй більшості вони оберігають те, що було створено вже до них. В тім реальність така, що для того, щоб вас вважали дизайнером, ви маєте щось привнести, переосмислити. Власне, цим я і займаюся.
Хто ваш улюблений дизайнер?
Мій кумир – Крістобаль Баленсьяга. Для мене він майстер серед майстрів. Своє натхнення він черпав у культурі Іспанії. Наприклад, на створення білої блузи «від Баленсьяга» його надихнули бакські рибалки. А драпіровки на рукавах того самого культового пальто-«кокон» створени за мотивами ряс іспанських священників. Його надихали костюми королівської знаті та народні костми, одяг тореарів та танцівників фламенко. Це те що я також намагаюся наслідувати та в своїй моделях одягу.
Хто ще з відомих брендів вам до вподоби?
Мені подобаються John Galliano, Dior, Nicolas Ghesquière, Louis Vuitton.
Мене надихає Яйої Кусама, її ще називають «принцесою в горошок». Вона все життя боролася з психічним розладом і була аутсайдером світу мистецтва – а к 80-ти набула міжнародного визнання. Нею захоплювалися Дональд Джадд та Джозеф Корнелл. Вона приятелювала з Енді Ворголом. Під впливом її інсталяції «Шоу тисячі човнів», Воргол створив свої «Коров’ячі шпалери». Тільки подумати 1960-х Кусаму називали «позором міста», а сьогодні її виставки в Центрі Помпіду, MoMA й вона створює колаборацію з Louis Vuitton… Такі історії та персоналії мене захоплюють.
Чим пахне щастя?
Моїм сином Мануелем.
Читайте також: НА PITTI UOMO ПРЕДСТАВИЛИ 11 УКРАЇНСЬКИХ БРЕНДІВ