Наш одяг часто говорить про нас більше, ніж нам хотілося б. Адже те, як людина відчуває моду, як підкреслює виграшні сторони і що хоче приховати, показує її характер, комплекси та амбіції.
Психолог Юлія Медведєва розуміється, як зробити моду своїм союзником і не втратити унікального стилю.
Напевно, кожен, переглядаючи власні знімки 10-15-річної давності, хоч раз знаходив свою тодішню манеру одягатися дивною або навіть безглуздою. Все тому, що мода дуже міцно увійшла в життя і вже визначає межу нашої особистості. У сучасному, актуальному та охайному одязі ми почуваємося впевненіше. Ми відповідаємо духу часу, тим самим відчуваючи цей зв’язок зі світом, часом та людьми.
У різні періоди мода відбивала настрої суспільства, політичну ситуацію, переоцінку цінностей. Досить, який фурор справила міні-спідниця, штани на жінці, поява деніму і маленької чорної сукні.
А як міцно увійшов у наше життя стиль мілітарі! Зародившись після Першої світової війни, він ще не здав позицій. Стиль із елементами військової амуніції, сукна кольору хакі, грубих аксесуарів та маскулінності досягав піку популярності кілька разів за останні 100 років. Причиною, звичайно, були збройні конфлікти: Друга світова, війна у В’єтнамі, криза Близького Сходу. При цьому бажання молоді одягатися в одяг, що імітує камуфляж, стало своєрідним знаком протесту проти воєнної агресії.
Читайте також: У ЧОМУ ХОДИТИ НА РОБОТУ: ІДЕЇ З INSTAGRAM
На зміну мілітарі прийшов стиль бохо, який досі розбурхує наші серця вільними силуетами, що літають, натуральними тканинами, бахромою і розслабленістю. Багатошаровий, еклектичний, фактурний… Частину цього стилю запозичили хіпі — потерті джинси, сорочки у народному стилі та довгі спідниці циганів. Тільки ось ідеологія хіпі кінця 70-х років минулого століття наголошувала на демократичності та свободі, а бохо все-таки ніс сакральний та елітарний сенс.
У 90-х роках ми вступили в епоху експериментів. Світ вперше спробував на смак стиль унісекс, поринув у богемний «героїновий шик» з легкої руки Кейт Мосс та дизайнерів того часу. Мода ламала стереотипи, відкривала межі та душила цензуру. І все це відбувалося на тлі континентальних політичних змін. Авторитаризм занепав, а з ним і шаблони, в яких жили цілі народи.
Здавалося б, минуло ціле століття, і в 21 століття ми зробили крок… у хаотичний і еклектичний світ. У ньому немає чітких орієнтирів, правил та догм. Глобалізація та відкритий інформаційний простір пов’язали між собою народи, країни та континенти. Культури переплелися між собою. Суспільство стало трохи толерантніше та вільніше.
При цьому висока подіумна мода відкрила собі мас-маркет. З’явилися колаборації відомих дизайнерів з демократичними брендами. Капіталізація модної промисловості зросла в рази. Ми зробили крок у світ швидкої моди, мінливих трендів і змішання стилів. Люди стали менше обмірковувати покупки. Почали ставити в основу емоцію, а не здоровий глузд. Додайте до цього маркетингові стратегії транснаціональних компаній, які спонукають нас впрягатися в модну гонку щосезону.
Що ж до стилю, то з погляду психології, він став анархічним. З безодні тотального гламуру ми виринули у світ, де відсутні чіткі лінії та орієнтири. Поступово стирається почерк брендів, поєднуються філософії, які тривалий час залишалися відмінною рисою високої моди.
Читайте також: 7 ТРЕНДІВ НА ПРИКЛАДІ ГОСТЕЙ ТИЖНЯ МОДИ В КОПЕНГАГЕНІ
Нині нормально носити все, що подобається. Ми можемо змішувати стилі та не боятися виглядати смішно. Ніхто не засудить за безформний светр чи стоптані кросівки. Кежуал, вінтаж та норм-кор актуальні, як ніколи. Можна заплющити очі, витягнути з гардеробу будь-які речі та надіти їх без страху здатися немодним. Тому що нам це дозволили майже офіційно.
У той же час, незважаючи на величезну кількість плюсів такого підходу, є очевидні мінуси. Люди стають безликими. Світ моди, як і світ діджиталу, пропонує нам розслабитися та взяти на замітку готові рішення. Ми можемо не думати про складності конструкції, поєднання, колористику і навіть розмір. Будь-який аутфіт припустимо: будь-то недбалість, оверсайз, унісекс або хіпі.
“Якщо не можете згадати, у що жінка була одягнена, значить вона була одягнена ідеально”, – говорила Коко Шанель. А ця жінка, між іншим, здійснила кілька революцій у моді і вже точно розуміла, що правильно підібране вбрання додає очок людині в очах суспільства.
Водночас, сьогодні люди все ще вчаться відстоювати свої особисті межі. Потроху ми вже робимо це щодо один одного, але ще мало що розуміємо, як дозувати навколишній світ. Потік інформації, який як лавина мчить звідусіль, може спантеличити як пропалених життям скептиків, так і необізнаних людей. А це означає, що будь-яку заяву, тренд чи новину ми повинні вміти просівати через фільтри критичного мислення. Ця порада безпосередньо відноситься до нашої сьогоднішньої теми. Адже мода – частина нашого світу.
Читайте також: УТЕПЛЮЄМОСЯ З РОЗУМОМ: 4 ОБРАЗИ НА ВСЕ ВИПАДКИ ЖИТТЯ
«Мода – це не про лейбла. І не про бренди. Це ще щось, що відбувається всередині нас», — говорив Ральф Лорен. Це означає, що всім нам варто задуматися про справжні цінності, про те, який світ залишимо майбутнім поколінням. Чи не буде в ньому перекосу у бік споживання? Чи не будемо ми під маскою комфорту ховати свою лінь і некомпетентність?
Є шанс, що якщо ми наведемо лад у своїй голові, він з’явиться у нашому гардеробі, у суспільстві, державі та світі.