Онлайн-шопінг став такою ж невід’ємною частиною нашого життя, як чекіни та контрольна перевірка лайків в Інстаграмі. Щоб не захопитися і не «накликати» замість обновки лихо з гори непотрібних речей, ми зібрали в одному місці головні тенденції оновлення гардеробу через Інтернет. Сьогодні, в день розпродажів та знижок, ця інформація є дуже актуальною!
Незважаючи на те, що ходити по магазинах мене зобов’язує не лише підлогу, а й обов’язок служби, я, чесно зізнаюся, вже давно не вирушала на спланований променад торговим центром. З сучасним ритмом життя я, та й більшість моїх подруг, якщо і опиняємося в бетонно-скляному царстві консюмеризму, то відбувається це досить ситуативно.
Як правило, на шопінг у нас просто не вистачає часу, тому одяг ми купуємо рідкісними наскоками після виснажливого трудового дня і без особливого вивчення предмета. В результаті, вбиральні наповнюються нарядами, придбаними за принципом «потім придумаю, з чим це носити», а совість і бойфренди невпинно запитують: «Скільки ж вам потрібно речей, щоб ви заспокоїлися?».
Читайте також: Алла Родигіна про те, скільки пар взуття потрібно для щастя
Речів треба, звичайно, багато. І точного кількісного показника вам не скаже жодна середньостатистична дівчина. Але тут на допомогу нам прийшли інтернет-магазини та ціла індустрія додатків, що розвиваються поряд із ними. Безумовно, зменшити кількість покупок вам онлайн-шопінг не допоможе – цей процес ще більше розкладає дисципліну в головах споживачів. Зате є реальний шанс оптимізувати свій гардероб, навіть упавши жертвою нескінченних пропозицій про покупки з кожного другого рекламного вікна в інтернет-браузерах, інстаграмах, набридливих поштових розсилок, та й один від одного, зрештою.
Знаю по собі: якщо ще пару років тому подруги «бомбили» мої месенджери заморськими фотографіями з тумблера з криками душі «Де мені дістати такі джинси?», то тепер я щогодини отримую від різних адресатів повідомлення на кшталт «ось знайшла кюлоти, брати?» . І поки я набираю пару коротких пропозицій про особливості фігури подруги та правила модного поєднання, мене випереджає захоплене «Все, вже замовила!».
Читайте також: Хто пророкує модні тренди?
Крім історій із життя, цей процес чудово ілюструє і суха статистика.: ще у 2014 році загальний обсяг онлайн-шопінгу (за всіма категоріями товарів) в Україні становив 19 млрд гривень, у 2015 він зріс до 25 млрд, і, за прогнозами експертів, такими темпами наприкінці 2016 року ми вже отримаємо цифру в 33 млрд Не дивно, що на тлі цих райдужних для бізнесу цифр на наш ринок поступово починають виходити світові онлайн-рітейлери. Наприклад, наприкінці минулого року в наш інтернет-простір увірвався farfetch.com – Світовий бренд, що об’єднує на одному сайті товари тисячі марок з 400 магазинів з усього світу.
Активно розвиваються і місцеві рітейлери, причому з різного сегмента. Так, більшість люксових мультибрендових магазинів України вже має свої повноцінні онлайн-магазини, які за сервісом не відрізняються від своїх традиційніших побратимів. Ви так само можете скористатися консультацією стиліста і навіть замовити примірку на будинок, адже, якщо йдеться про сукню за 30 000 грн., купити її наосліп рука навряд чи підніметься.
Хоча й такі прецеденти трапляються. Так, з легкої подачі президента Олімпу онлайн-шопінгу Елісон Лоеніс інтернет-маркетологи вже ввели спеціальний термін – wine o’clock. Ця гра слів досить легко розшифровується: користувачі значно активніше і легше розлучаються з грошима на банківських картах увечері, розслабившись за келихом рислінгу. Як розповіла Лоеніс у своєму інтерв’ю Times, за її спостереженнями, жінки, відпрацювавши 8 годин на благо держави та ще 4 в ім’я сім’ї, просто вирішують «психанути» і замовити вже собі, нарешті, ту саму сукню, що не давало їм спокою останні два місяця, адже вони його, зрештою, заслужили.
Вторить її словами і героїня Енн Хетеуей із фільму «Стажер». За сюжетом вона заробила свій стан на усвідомленні простої речі: дівчина з келихом вина в руці здатна витратити набагато більше грошей, ніж нам здається. Звідси і всі «обвали цін» вечорами, програми лояльності та ночі розпродажів.
Хоча, як показує досвід одного з найбільших сайтів у порівнянні цін в онлайні Kelkoo, не потрібно навіть винаходити велосипед (вечірній та модний). Вони провели опитування та з’ясували, що 43% їхніх клієнтів купують «підшоф», а кожен п’ятий на ранок наступного дня навіть не в змозі згадати, що ж таке цінне та жадане він придбав. У результаті, навіть якщо перейти на модне онлайн-споживання, ризики заповнити свій простір ще більшою кількістю речей із биркою «таке гарне, що не змогло встояти» залишаються досить високими. І тут уже доводиться вибирати: або здати свою картку на зберігання пильним друзям або родичам, або приборкати свої шопінг-пориви, або скористатися досягненнями стартаперів на благо шопоголиків.
Наприклад, одна з останніх сенсацій у цій сфері – додаток Клюз, Яке винайшла наша 26-річна співвітчизниця Людмила Небожак. Працює воно за принципом гардеробної мрії Шер Хоровітц із молодіжного хіта 1990-х «Безглузді». Правда, якщо у розпещеної Шер вся її колекція мікротопів і картатих спідничок підвантажувалася в систему автоматично і збиралася в готовий образ по одному кліку, то нам, земним створінням, для запуску віртуального помічника доведеться трохи попрацювати. Зокрема, сфотографувавши весь свій гардероб і завантаживши його в додаток, ви можете грати в цятки у своїй віртуальній шафі скільки завгодно: програма пропонує вам найбільш очевидні поєднання речей, та ще й з прив’язкою до погоди за вікном.
Читайте також: Working girl: інтерв’ю з Людмилою Небожак
Ще один корисний ресурс для невгамовних шопоголиків – АстраФіт. Це онлайн-приміркова, яка теж, до речі, була «сконструйована» в Україні та у 2013 році стала найкращим інтерактивним стартапом за версією IDCEE (однієї з топових європейських IT-конференцій). Завантаживши в цю систему дані про своє зростання, вагу (що приємно, про це знатимете тільки ви і ваш смартфон), ви отримуєте модель свого тіла і можете в режимі реального часу відстежувати, як саме на вас сидітиме та чи інша річ з онлайн -магазину.
Ну, а для того, щоб знайти, чим заповнити обидва перераховані вище програми, на допомогу прийде один з найпопулярніших ресурсів зі сфери онлайн-шопінгу Грабль. Він працює за принципом wish-листа, підтягує моделі, що вам сподобалися, зі світових мультибрендових онлайн-рітейлерів і сповіщає про те, коли їх можна купити зі знижкою. Мінус лише в тому, що ще не всі магазини мають безпроблемну (читай – бюджетну) доставку в Україну, тому знижки можуть і не врятувати.
А якщо ви вийдете за межі смартфона та згадайте про класичні магазини, то тут вам на допомогу прийде програма Shopyy. Цей розумниця розповість вам про всі знижки у найближчому торговому центрі, а за чекіни ще й зможе збільшити їх.
При цьому поряд з розвитком додатків та сервісів для шопінгу, що грають на руку споживачам, активно йдуть у зростання та наукові досягнення для протилежного табору – продавців. Так, Microsoft може похвалитися розробкою, яка не просто обробляє ваші запити та пропонує контекстну рекламу, а ще й зчитує вашу геопозицію та зіставляє її з погодними умовами. В результаті, якщо в спекотний день ви проходите повз McDonald’s, програма цілком може нагадати вам про те, що тут за кутом продають освіжаючу колу і, за статистикою фаст-фуд-гіганта, в 47% випадків цей прийом спрацьовує.
Поки що Microsoft продають цю технологію лише службам їжі, але, здається, що ідея ось-ось стане затребуваною і у фешн-сегменті. А це означає, що від оновлення гардеробу, доведеного майже до рефлексів, нам уже ніде не втекти. Приємного у цій тенденції, звісно, мало. Адже, як сумно зауважував ще Лев Толстой, «люди прагнуть у житті не до того, щоб робити те, що вважають хорошим, а до того, щоб називати якомога більше речей своїми». А другий класик, але вже сучасності, Фредерік Бегбедер вторить йому через сотню років про те, що суспільство споживання не тільки нікуди не поділося, але ще й зробило нас остаточно ненаситними.
Сперечатись із цим, йдучи в аскетизм, або піти перевірити, як там справи зі знижками на net-a-porter – особистий вибір кожної з нас. Просто нехай поряд із програмами для розумного шопінгу в наших смартфонах знайдеться місце ще й для заповненого iBooks та Metropolitan Museum App.