Як Ольга та Олена Нерба змусили весь світ закохатися у їхні лаконічні бра та легінси?
— «NORBA is clothing that you want to live in» — такою є філософія вашого бренду, судячи з інформації у Facebook. Хто є її автором та ідеологом NORBA?
— Мені здається, що тема мультифункціонального одягу популярна вже деякий час. Люди в кросівках та легінсах за межами спортзалу вже давно ні в кого не викликають подиву. Ми з сестрою просто вирішили розвинути цю ідею — уявити, чого нам не вистачає, в якому одязі хотілося б проводити більшу частину дня і почуватися комфортно та красиво. Також багато обговорювали це із іншими дівчатами, тренерами. Тому можна сказати, що ця ідеологія є результатом спільних зусиль.
– Чому саме спортивний одяг? Розкажіть про те, як народилася ідея NORBA і що вам знадобилося, щоб втілити її в життя.
— Звичайно ж, ця ідея народилася із захоплення спортом (Посміхається). За останні роки перепробували багато напрямків — йога, пілатес, біг, бокс, балет, функціональні тренування. Ми дуже довго обмірковували, чи варто робити власний бренд, адже здавалося б довкола і так достатньо одягу. Потрібно було майже два роки, щоб усвідомити як саме має виглядати наш бренд та підготувати першу колекцію.
– На яких засадах базується ваш бренд?
— Насамперед — чесність та прозорість. Ми дуже ретельно підходимо до вибору матеріалів, співпрацюємо лише з перевіреними європейськими компаніями, робимо речі на підприємствах, які особисто оглядали. Також хотілося б вважати себе доброзичливим брендом — ми створюємо одяг для інших дівчат, і, на мою думку, це передбачає постійний діалог. Ми любимо спілкуватися з клієнтами: прислухаємось до фідбеків і часто потрапляємо на чудові ідеї.
– Теми екологічності, усвідомленості споживання, прийняття себе та любові до природи стали ключовими в останні роки. Як ви можете виділитися на тлі інших брендів, які пропагують ці ідеї?
— Важко відповісти на це запитання (Посміхається). Зараз з’являється все більше брендів, які пропагують любов до себе та екологічність, і багато з них неймовірно класні та надихаючі. Не можу сказати, що ми самі до кінця розуміємо, як нам вдається виділитись, це ніколи не було нашим пріоритетом. Швидше, це показник того, що ми на правильному шляху.
Читайте також: Made in Ukraine: найкращі українські бренди взуття
– Як би ви окреслили естетику бренду NORBA?
— Жіночність, простота, практичність — просто уявіть собі дівчину, якій комфортно у власному тілі.
– NORBA – це одяг не тільки для спорту, а й для повсякденності. Як вам спала на думку ця ідея?
— Мені здається, ця ідея лежить на поверхні, ми тут не винайшли нічого нового. Просто подивіться навколо – дівчата носять легінси буквально скрізь! В Україні поки що ця тенденція не така помітна, як у США, але я бачу все більше дівчат, які не бояться носити спортивні комплекти на вулиці, в кафе тощо. Мені здається, минув той час, коли всі вважали за потрібне міняти тренувальний одяг на сукні та підбори. Це безперечно дозволяє почуватися більш комфортно у своєму тілі, ну і, звичайно, купувати менше одягу.
– Про вас писали багато глянцевих видань. Як вам удалося звернути на себе увагу, будучи нішевим брендом?
— Ми просто намагаємось добре робити свою роботу. Те, що на нас звертають увагу редактори глянсових видань, — великий успіх, але важко визначити, що саме дозволило нам виділитися. І так, добрий піар-менеджер ніколи не завадить (Посміхається).
– Яка вона #NORBAGirl?
— Відкрита, впевнена, відноситься до себе та спорту з невеликою часткою іронії. Norba – це бренд для дівчат, які люблять своє тіло, люблять рух та спорт.
– Багато хто ставиться до fashion-бізнесу з легкою часткою іронії, але ж це не просто про “шити одяг”. Які навички вам довелося прокачати, щоб налагодити всі бізнес-процеси?
— Так, «шити одяг» — лише мала частина бізнесу. Головне, чому довелося навчитися — це контролювати кілька процесів одночасно і не забувати про загальну картину. Збитися зі шляху дуже легко: люди постійно накидають масу ідей, тому потрібно чітко розуміти свою мету, яким ти хочеш бачити бренд у перспективі та прислухатися до своєї інтуїції. Але прокачувати навички доводиться досі, особливо щодо тайм-менеджменту.
– Ви складали бізнес-план, прораховували ризики та готували фінансові подушки чи зробили крок у невідомість?
— Так, ми склали всі можливі плани, але, звичайно ж, насправді все виявилося зовсім не так і довелося вносити корективи по ходу (Посміхається).
– Чи вірите ви в те, що людина може бути однаково хороша і як бізнесмен, і як творець? Як розподіляються процеси у вашій команді?
— Я вважаю, що в моді творчість та бізнес нероздільні. Для того щоб створити речі, які люди купуватимуть і носитимуть, не можна керуватися лише творчими ідеями, потрібно розуміти ринок і вміти донести продукт до покупця. Для мене це питання особливо актуальне, тому що я завідую творчими процесами в команді.
Читайте також: Українські артисти, які запустили свої бренди
– На які ринки, окрім українського, ви встигли вийти?
— На даний момент у нас багато замовлень із США та Західної Європи, але поки що ми ведемо лише прямі продажі. У планах цього року — вийти на міжнародні ритейл-майданчики.
– Без чого неможливо уявити ваш робочий день?
— Тренування та кава (Посміхається). Також обов’язкова частина дня – це нарада зі співробітниками, де ми обговорюємо актуальні питання та будуємо плани на майбутнє.
– Якими прийомами тайм-менеджменту ви користуєтеся, щоб до кінця дня в to do list не залишалося незакритих справ?
— Не можу назвати себе майстром тайм-менеджменту, для мене найробітніший прийом — це виділити вранці час на те, щоб візуалізувати свій день та завдання, які треба вирішити. Потім під час дня я подумки повертаюся до цієї візуалізації і розумію, чи все йде за планом, чи потрібна корекція.
– Що порадите тим, хто готовий випускати одяг із биркою “made in Ukraine”?
— Думаю, що не так вже й важливо, де зроблено одяг. Головне — це якість і ті емоції, які вкладаєш у її створення. В Україні чудові умови для того, щоб запускати бренд одягу, і гадаю, що у нас є величезний потенціал у цьому напрямку.
– Розкажіть докладніше про те, які технології виробництва та матеріали використовуєте під час створення спортивного одягу.
— Спортивний одяг — це дуже специфічний продукт, який потребує спеціального обладнання та спеціально навчених людей. Не кожен швейний цех має такі ресурси. Щодо технологій, то основне питання — це шви, які використовуються при створенні спортивного одягу, ми досі експериментуємо з цим, намагаємося знайти оптимальні рішення. Вибір матеріалів досить обмежений – це тканини, що мають у складі еластан, тому що одяг повинен добре розтягуватися та комфортно сидіти. Для нас важливо, щоб тканина була максимально приємна на дотик, тому ми ніколи не заощаджуємо на матеріалах.
– Що таке регенерований нейлон, який ви використали в останній колекції? У чому його переваги не лише для природи, а й для самої жінки?
— Регенерований нейлон — це нейлон із перероблених матеріалів. Це може бути як залишки виробництва, і «post-consumer залишки» — сміття, одяг тощо. Це сміття проходить безліч етапів очищення, перш ніж з нього одержують нейлон. На жаль, спортивний одяг — це досить «брудне» з погляду екології виробництво навіть за мірками фешн-індустрії, оскільки ґрунтується на використанні нафтохімікатів і потім дуже довго розкладається. Регенерований нейлон дозволяє дати друге життя непотрібним речам і, до того ж, одяг із нього можна повторно переробляти. Хоч як це сумно, іноді люди не розуміють, як саме виробляється цей матеріал і те, що кінцевий продукт не має жодного стосунку до реального побутового сміття, тому виникають забобони. Для покупця речі з регенерованого та звичайного нейлону мало чим відрізняються, але в першому випадку ми робимо свій маленький внесок у те, щоб світ та індустрія стали трохи чистішими та відповідальнішими.
Читайте також: Від Івана Дорна до Леонардо Ді Капріо: Як українські та світові знаменитості підтримують екорух
– Які особливості має одяг для йоги і, наприклад, для бігу? Адже друга колекція складається із речей і для активного спорту.
— Відмінностей не так уже й багато — всі наші речі зроблені з матеріалів з терморегуляцією, які швидко висихають, тому технічно вони підходять для всіх видів спорту. Але одяг для бігу та інтенсивних тренувань потребує більшої підтримки, особливо топи. Тому в другу колекцію увійшли речі з компресійних тканин, які щільніше сидять і краще підтримують груди під час активних вправ.
– Якими ви бачите такі колекції?
— Планів дуже багато — додати нові матеріали, розробити нові моделі та розширити розмірну сітку. Все це в рамках нашої естетики – мінімалістично та з можливістю поєднувати із повсякденними речами.
– Який вигляд має ваш мудборд?
— Зараз на моєму мудборді фото балерин і супермоделей 90-х під час тренувань — це чудове поєднання!
[mc_gallery id=508592]