В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з Fichi — slow fashion брендом, що працює з льоном. Адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею та креативною директоркою бренду Аліною Лещенко.
Як народилась ідея створення бренду?
Створенню бренду, в першу чергу, слугував мій власний запит на гарний, зручний та функціональний одяг з натурального льону. Не знайшовши в 2020 році готове рішення, я створила своє. Без бренду, це були просто речі, які згодом захотіли купити мої подружки, а потім їх подружки і так, через деякий час, обрісши купою клієнтів, прийшло розуміння, що потрібно перетворювати один костюм на повноцінний проект.
Далі вже було дослідження себе, власних пріоритетів, ринку, що і сформувало бачення і бренд FICHI, що в перекладі з італійської означає інжир — простий не простий фрукт. Простий – бо має лаконічну форму, зрозуміле забарвлення і цілий всесвіт всередині – яскраві колір, фактуру, запах, смак, про який ми дізнаємося тільки під час взаємодії з ним. Інжир простий не простий фрукт, як і одяг бренду: лаконічні форми, висока якість, увага до деталей та краса всередині виробу. Люди теж бувають фічі – прості та глибокі. Такі наші клієнти – багатогранні, цікаві особистості, які не про обгортку, а про наповнення. Ті, хто розуміють що таке якість продукту, якість спілкування тощо.
Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
Ми працюємо тільки з натуральними високоякісним регенеративним текстилем, наразі це органічний льон та бавовна, що мають сертифікат якості від OEKO-TEX®, який ми привозимо самостійно з Європи. Для мене було важливим знайти екологічний, стійкий льон і ми витратили багато часу на пошуки та тест матеріалу.
Фабрика, з якою ми працюємо, будує свою роботу на принципах сталості і має багаторічну історію. Також ми уважно ставимось до вибору фурнітури, використовуємо органічну перламутрову мушлю, або гудзики з горіха. Пропонуємо клієнтам реюз пакування = так, наші зіп-пакети та чохли для одягу можна використовувати як ємність для зберігання та транспортування речей в подорожах, брати з собою на пляж.
Сертифікат STANDARD 100 від OEKO-TEX® — це знак для текстильних виробів, перевірених на вміст шкідливих речовин. Він встановлює стандарт безпеки текстилю, від пряжі до готового продукту. Кожен предмет із маркуванням STANDARD 100 сертифікований як такий, що пройшов перевірку безпеки, не шкідливий для здоровʼя, гіпоаллергенний, відповідає міжнародним вимогам та правилам що до екології та захисту природних ресурсів.
А ще, наш льон, помʼякшений та стабілізований. Це говорить про те, що він дуже приємний до тіла, не дає усадку після прання і не втрачає колір. Вам необхідно тільки дотримуватись правил догляду за вашими речами FICHI і насолоджуватись їх якістю.
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Не йти на компроміси відносно місії, цінностей бренду та норм якості у виборі тканин/ фурнітури та виробництві, які ви встановили для продукту. Пояснювати клієнтам свої принципи, м’яко навчати, комунікувати з ними, спонукати ставати відповідальнішими до споживання, а також пропонувати готові рішення.
Як війна повпливала на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?
Перед початком повномасштабного вторгнення бренд готувався до перезапуску, з початком війни питання продовжувати далі чи ні було великим і невизначеним, але оговтавшись через пару місяців, я вирішила продовжувати жити своє життя, повернулась в Київ і ми запустили власне виробництво, щоб ще більше дотримуватись стандартів якості та принципів в роботі з продуктом. Такий формат дав можливість ретельніше працювати над зразками,не перевиробляти одяг, працювати з індивідуальними замовленнями plus size.
Підприємництво в Україні – це постійні труднощі та виклики, але в той же час і зона власного росту, пошук нових підходів та рішень. Це робить шлях цікавішим. Найбільші труднощі наразі для нас логістичні, вони стосуються пошуку та імпорту матеріалів. Ну і звичайно кадри – гарна кравчиня на вагу золота, адже багато професіоналів виїхало закордон.
Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?
Ми щасливі, що наші клієнти розділяють наші цінності, хочуть носити якісні речі з натуральних матеріалів і використовувати їх якомога довше, тому вони розуміють цінність такого продукту. Але бувають і виключення, бо споживачі тільки вчаться принципам свідомого споживання, адже гіганти fashion індустрії, особливо масс-маркет, пропонують інше. Ми завжди пояснюємо клієнтам різницю в підходах і матеріалах. Я рада, що свідомих жінок з кожним роком стає все більше.
Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій?
В першу чергу, мене надихають самі жінки та їх проявленість, а також природа, мистецтво, музика, дослідження себе та всесвіту, моє особисте ментальне та духовне зростання. Наприклад, колекція CELEBRATE SUMMER присвячена літу і спогадам про моє дитинство, коли я пів дня бігала левадою або каталась на велосипеді з друзями, була допитливою і грайливою, святкувала кожен день канікул, насолоджувалась. В дорослому житті мені хотілось продовжити це відчуття. Вайб легкості, щастя і свободи можна побачити в зйомці кампейну та самих речах колекції. Дослідження внутрішньої дитини, розуміння себе і всесвіту відкрило для мене нескінченний ресурс для творчості.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?
На жаль, війна диктує українцям дещо інші реалії, і в більшості ми не встигаємо думати про принципи sustainability, адже нагальні проблеми для країни інші. З іншого боку, будь-що нове, завжди сприймається мозком як загроза, бо потрібно змінювати звички. Думаю, споживачу потрібен час для усвідомлення, а бренди мають продовжувати пропонувати нові підходи, пояснювати їх, робити sustainable модним.
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?
Оскільки ми тут говоримо про моду, то в першу чергу варто буде сказати про мої відносини з одягом у власному гардеробі. З дитинства я мала не багато речей, але всі дуже якісні. Звісно, був момент, коли я скуповувала багато непотрібних речей, бо могла. Думаю цей етап проходять всі, але з дорослішанням приходило більше усвідомленості, тому наразі я давно не купую нічого спонтанно, люблю речі універсальні, які будуть працювати в гардеробі, не заважати мені жити своє життя. Не ношу речі зі штучних матеріалів. Мені важливо, щоб одяг був не тільки красивим, а і зручним, екологічним, натуральним, приємним до шкіри, міг бути повторно використаний кимось іншим, коли перестане радувати мене, а також щоб він міг розкластися і повернутися в ґрунт. Купую та продаю одяг на ресейл платформах, люблю вінтаж. Звучить складно, але такий підхід значно полегшив моє життя.
Читайте також: Sustainability Talk: бренд аксесуарів та меблів з переробленого пластику Anumo
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?
Я би хотіла, щоб світ глобально став усвідомленішим. Змінивши власне сприйняття Всесвіту, зрозумівши, що ми частина одного великого, а не окремі ороганізми, ми зможемо зберегти планету. Пам’ятаєте, як в “Король Лев” було, “коло життя”: кожна рослинка, комашка, тварина і людина залежать один від одного, бо планета існує по принципу взаємодії. В цьому полягає еволюція.