Бренди в війну: Sidletskiy
З перших днів війни український модний бренд Sidletskiy переключився на пошиття курток, футболок і шапок для військових. Зараз, коли багато людей вже втомилися від війни та допомоги армії, команда продовжує волонтерську діяльність і паралельно відновлює роботу свого дизайн-бюро. Ігор Сідлецький розповів фешн-журналістці Ксенії Ковальовій, чим живе його бренд сьогодні.
Розкажіть, як ви повернулися до роботи почали працювати після початку війни?
Війна розкидала нашу команду по різних кутках світу. Перший тиждень ми оговтувались, та думали, що робити далі. Дуже швидко прийшло розуміння, що ми повинні допомагати ЗСУ, аби пришвидшити нашу перемогу. Ми почали робити те, що ми вміємо — створювати одяг. Почали з теплого одягу — куртки, флісові зіпери, шапки, футболки, а згодом і розгрузки та плитоноски. Команду ми заново збирали у Львові, і ще досі у пошуках професійних кадрів. Знайти кравців було складно й у мирний час, а зараз, коли велика кількість жінок поїхала закордон, це стало справжнім викликом.
Як зараз справи? Згідно зі статистикою, у 22 рази впав інтерес до війни у світі і багато волонтерів працює з останніх сил. Чи продовжуєте ви допомагати армії?
Команда Sidletskiy вже відшила доволі багато одягу для військових і продовжує це робити. Це наш фронт і ми його тримаємо!
Справді, світ оговтався від першого шоку війни і тепер новини з українських фронтів сприймаються не так гостро. Але це зовсім не означає, що Україна має зникнути з інформаційного простору. Ми маємо шукати нові інфоприводи, нові способи комунікації зі світом.
Іноземні ЗМІ готові інформаційно підтримувати українські бренді – для них це спосіб розповісти про Україну, обходячи тему війни. Візити голлівудських зірок та світових лідерів до Києва, виставки українських художників та шоуруми дизайнерів у європейських столицях – все це частина великої інформаційної компанії. До неї може долучитись кожен українець.
Instagram, Facebook, Twitter – у своїх соцмережах ми маємо розповідати про Україну і цю страшну війну. А також про нашу культуру, про наших героїв.
Сьогодни бренд працює оффлайн чи буде переходити в діджитал?
На цей час наше виробництво знаходиться у Львові, тут ми працюємо вже четвертий місяць. Ми є прихильниками офлайн форматів, живе спілкування з друзями бренду для нас важливе. Але виходячи з сьогоднішньої ситуації, ми плануємо більше уваги приділяти і онлайн-продажам. Зараз з’явилось багато діджитал-платформ, де представлені українські бренди. Можливо, просто зараз народжується український net-a-porter.
Що буде з українською модною індустрією далі, враховуючи інфляцію через подорожчання нафти і газу в США та Європі та новини про продовольчу кризу?
Розмови про нову економічну кризу почались ще в 2020 році на фоні пандемії коронавірусу і якщо почитати фахівців в цій сфері, стає зрозуміло, що передумов до інфляції було багато. Війна Росії проти України загострила та пришвидшила більшість процесів. Тепер весь світ проходить перевірку на міцність і модна індустрія не виняток. Хоча наша криза в десятки разів страшніша. Вже зараз десятки брендів закрились, бо ательє та фабрики, де вони відшивали колекції, зруйновані під час ракетних обстрілів.
Процес поставки тканин та фурнітури ускладнився, але все їде, та все працює. Зараз ми закладаємо більше часу на логістику.
Ми з колегами-дизайнерами маємо вистояти, адже за нами десятки родин наших працівників.
Попит на українське зростає. Перш за все це нова хвиля патріотизму, але не тільки. Поки в Україні закрита більша частина міжнародних модних мереж і торгівельні центри працюють лише частково, в українських брендів є можливість зайняти цю нішу, отримати нових клієнтів, закохати в себе сервісом та якістю. Треба шукати можливості.
Як почувається команда Sidletskiy зараз?
Для мене команда дуже важлива. Зараз ми налагоджуємо контакт, багато спілкуємось, та приділяємо час, щоб пропрацювати свої емоції. Вигорання має місце у теперішньому світі, тому потрібно розуміти, що відпочинок та відновлення власного ресурсу є важливим аспектом. Перед нами важкий шлях і ми можемо пройти його тільки разом, підтримуючи одне одного.
І дійсно, як бачить весь світ сила України в її єдності, яка за часів війни досягла величезних висот. Наразі, ми проживаємо унікальні часи, коли більшість міст країни, у тому числі Київ відновлюються, незважаючи ні на що, та ми маємо можливість обрати новий шлях, розвиватися ще більше. І робити це разом з такими творчими та креативними людьми, яких зростила Україна — це справжнє щастя для всіх нас.
Автор: Ксенія Ковальова
Читайте також: СКЛАДЕНІ ПІД ЗВУКИ СИРЕН ТА ВИБУХІВ: НОВІ DIGITAL-ПРАВИЛА ЗА ЯКИМИ ІСНУЮТЬ АРТ, КУЛЬТУРА, БІЗНЕС