Закрити
UA
Мода

Інтерв’ю Ксенія Шнайдер: “Головний принцип, який я сповідую у повсякденному житті та в роботі – не вживати зайвого”

Поділись:

Бренд Kseniaschnaider – один із піонерів sustainable руху в Україні. А demi-denims, які Ксенія Шнайдер створила в 2016 році з старого деніма – стали справжньою сенсацією. Вони у фаворі серед селебріті, та стали однією з тих моделей, “піратську копію”, яких ризикують відтворювати у своїх колекціях бренди з історією та незаплямованою репутацію. Нещодавно екодизайнерка стала амбасадоркою косметичного бренду [comfort zone], а до цього випустила колекцію в колаборації з американським брендом. Власне, новинних приводів більше ніж необхідно для інтерв’ю з Ксенією, на яке вона радо погодилась.

Я у захваті від кампейнів, створених для Kseniaschnaider квітковою художницею Floweirdy (Єлизаветою Литовкою). Вона розповіла мені, що перше своє арт-взуття створила, коли одного разу ходила і збирала зламані іграшки з «кіндера» по всій хаті. Це була певна криза материнства, яка дуже незвично обернулася. Чи обертаються кризи натхненням для вас?

Кризи мене не надихають в прямому сенсі. Але те, що треба знайти вихід, може стати поштовхом до чогось красивого та цікавого. Думаю, вся історія нашого бренду про подолання криз. Думаю, найкращий спосіб подолати кризу – робити будь що для її подолання, не запускати ситуацію. А з емоційними кризами мені допомає справлятись спорт – скандинавська хода по лісу, функціональні тренування в залі, дихальні практики перед сном.

Що та хто вас надихає в роботі?

Мене дуже надихає та підтримує мій чоловік Антон, якого я вважаю найталановитішим гєнієм сучасності.

Раніше ви казали, що майже кожного сезону між вами з Антоном виникала розмова про… закриття бренду. Коли та через що схожа розмова знову відбувалася між вами? 

Коли війна почалась, мені здавалося що робити моду безглуздо, все тоді втратило сенс. Але мови щоб закрити бренд навпаки не було, адже у нас була команда і я відчуваю велику відповідальність перед ними – ми мали продовжувати, щоб мати змогу підтримувати людей. Я побачила новий, більш глибокий сенс у тому, чим займаюсь. Я вперше відчула гордість за всі наші досягнення, любов до всього що було нами зроблено. У мене відбулась серйозна переоцінка – тепер я готова боротися за те, щоб наш бренд вистояв, щоб ми зростали.

До початку повномасштабного вторгнення ваша команда складалась із 30 осіб, після 24 лютого багато хто поїхав за кордон. Скільки сьогодні людей у вашій команді?

Команда змінилась – багато хто звільнився, через те що змінили країну проживання, хтось з війною переглянув своє життя і звільнився для того щоб зайнятись чимось іншим. Я бачу, що такі зміни для нас тільки на краще, адже зараз з нами люди, які розділяють наші цінності і готові вкладатися у роботу повністю. Кількість людей у команді майже не змінилась, змінилась якість. Якщо хтось з моєї команди читає це інтерв’ю – знайте, я вами дуже пишаюсь і вдячна, що ви з нами.

Ви задоволені результатом колаборації з брендом DL1961? Чому вона навчила вас? Зазвичай новий досвід дарує нові інсайти.

Робота над цією колаборацією витягла мене з глибокої депресії. Команда DL1961 дуже мене підтримувала, дуже допомогла. Я перейняла у Сари її манеру захоплюватися будь якими ідеями від команди, раніше я була більш стримана у своїх фідбеках. Також вони показали мені, як планувати великі міжнародні проекти і працювати на спільну мету. Це дуже корисний досвід і я сподіваюсь на продовження.

Ви вигадали крій джинсів demi-denims, в той час коли всі бідкаються, що ми живемо в час, коли вже все вигадано та по декілька разів переосмислення. В чому ваш секрет?

Я не розумію, чому люди ставлять самі собі рамки, стверджуючи що неможливо придумати щось нове. Як так ніколи не мислила, тому не можу пояснити це.

Розумію, що це найбанальніше, що можна запитатати в дизайнера, менше з тим. У вас є улюблений колір?

Я люблю відтінки синього, мабуть тому я отримую задоволення від роботи з денімом.

З якими речами гардеробу вам подобається працювати найбільше?

Мені складно даються жіночні силуети, тому це мій челендж навчитися робити вдалі та сексуальні жіночі сукні. Працюю над цим для колекції весна-літо 2024 зараз. А найлегше мені вдається дизайн джинсів – моя фантазія тут взагалі немає меж.

Нещодавно ви стали амбасадоркою бренду екологічної косметики [comfort zone]. Це означає, що бренд вважає вас взірцем свідомого споживання. Що ви вкладаєте в це поняття?

Найголовніший принцип,в’ який я сповідую у повсякденному житті та в роботі – не вживати зайвого. Другий – дотримуватись філософії ресайкл. Я намагаюсь використовувати тільки багаторазові предмети, пакування тощо. У повсякденному житті сповідаю принцип робити покупки осмислено. Намагаюсь більше ходити пішки. Зайвий раз не викликаю ліфт, а йду по сходах. Це дуже прості принципи, але вони змінюють життя на краще. Перш ніж купити або використати будь-що я задаю собі питання, а чи дійсно це необхідно.

Моє знайомство з італійським брендом [comfort zone], Davines Group почалось, якраз з теми sustainability, тобто свідомого ставлення до навколишнього середовища. Мені було дуже приємно, що косметичні бренди активно опікуються екологічністю життя і намагаються максимально знизити шкоду від людської діяльності й прогресу. Філософія бренду цілком збігається не тільки з моїм внутрішнім баченням, але й філософією модного бренду Ksenia Schnaider. Ми збігаємось з [comfort zone] у намірах розвивати безпечне виробництво, ресайкл і спонукати людей дбайливо ставитись до природи.

Я була неймовірно вражена, що [comfort zone] на сто відсотків пластико-нейтральний бренд, що посвідчує сертифікація Plastic Bank. Якщо подумати, скільки ми викидаємо баночок від кремів, то за рік це буде разюча цифра. Тому проблема перероблення косметичного пакування вкрай актуальна.

Мені імпонує збалансований підхід до краси, який пропонує бренд. Я на особистому досвіді відчула переваги активних рослинних компонентів і наукового підходу [comfort zone]. Неймовірні текстури, аромати, які покращують настрій і пробуджують позитивні відчуття – це ідеальні б’юті досвід. Наразі, мій ранок починається з піклуванням про себе, це моя особиста медитація. Коли я вмиваю обличчя, наношу різні креми й сироватки, я накопичую позитивну енергію, отримаю задоволення від догляду за шкірою, відчуваю внутрішній баланс. Ще мене дуже тішить, що я можу вдосконалити свій ритуал краси, завдяки великому асортименту продуктів. Не секрет, що стан шкіри може змінюватись зважаючи на навколишні обставини, то я полюбила наносите маску по проблемі на ніч. Я часто в переїздах, тому важливо, щоб моя шкіра мала гарний вигляд вранці. Особливо, зважаючи, що я не фанат мейкапу і завжди надаю перевагу nude skin.

Від початку повномасштабного вторгнення дуже швидко сформувався тренд на жовто-блакитні кольори в усьому, та сьогодні все частіше звучить думка, що такий підхід є дуже лінійним і ми потребуємо інших шляхів популяризації України. Як, на вашу думку, варто популяризувати нашу культуру сьогодні? 

Через мистецтво, кіно, через нашу моду та музику, через кулінарію. Просувати наші ідеї, цінності, знайомити світ з нашими традиціями. Особливо коли світ нарешті готовий нас бачити, слухати та зрозуміти. Головне не втратити цей шанс.

Яким викликом, що вдалося подолати за останній час, ви пишаєтеся найбільше?

Іноді здається, що встати з ліжка, відкрити комп – це вже подвиг. Емоційно буває дуже складно. Думаю, багато хто мене розуміє. Війна кожного дня приносить виклики, я не хочу виділяти щось окремо. Сам факт продовження роботи за таких обставин це вже виклик.

Які цілі ви сьогодні переслідуєте як митець , як бізнесмен, як людина?

Моя мета – продовжувати виробляти речі в Україні, але продавати їх глобально, щоб таким чином підтримувати економіку. Випускати колекціі, за допомогою яких можна привертати увагу до подій у нас, популяризувати нашу культуру. Робити міжнародні колаборації, щоб українські фахівці отримували новий крутий досвід. Читати лекції українським студентам та випускати освітній подксат про моду. Просувати ідеї свідомого споживання, ресайклінгу. Працювати, щоб мати змогу донатити. Підтримувати свою родину та команду.

Розкажіть ваш перший спогад про українську культуру. Що це було? 

Чомусь згадалась «Наталка Полтавка» в Оперному в Києві. Ми ходили з сестрою і мамою, коли я була ще дитиною. Я вперше побачила українські народні костюми тоді, і вони мене сильно вразили.

Який антивоєнний твір ви вважаєте шедевром, таким, який зміг вплинути на суспільство та змінити його?

Зараз всі такі твори здаються безглуздими, адже не змогли ніяк запобігти страшній війні.

Кампейн квіткової художниці Floweirdy для Kseniaschnaider:

 Автор: Дарія Кибець, Ірина Татаренко

Читайте також: ЮЛІЯ ПЕЛІПАС, ЗАСНОВНИЦЯ БРЕНДУ BETTTER: «МІЙ ВИБІР НЕПРОСТОГО ШЛЯХУ В ІНДУСТРІЇ МОДИ – ЦЕ НЕ ЗАБАГАНКА ЧИ БАЖАННЯ ЗДАВАТИСЯ ОРИГІНАЛЬНОЮ. ЦЕ РЕЗУЛЬТАТ МОЄЇ МАЙЖЕ 20-РІЧНОЇ ЩОДЕННОЇ РОБОТИ В СФЕРІ МОДИ»