Закрити
UA
Життя

12 ознак, як розпізнати поганого вчителя англійської

Поділись:

Шкільні конфлікти з учителями залишилися далеко в минулому: виклики батьків до школи, двійки та чергова «домашка» зі сльозами на очах. Якщо вам це знайомо, то наша стаття стане чудовою підмогою, щоб не допустити розвитку такого сценарію знову.

Як правило, бажання вивчити мову — це приблизно п’ятдесят відсотків успіху, решта ж — лежить на совісті вчителя, який ця мова викладає. Важливо розуміти, що ваші очікування чи рекомендації в інтернеті можуть не співпадати з реальністю та тим, який підхід обирає викладач, будучи в контакті з учнем. Тому, щоб у майбутньому уникнути проблем із мовним бар’єром, внутрішніми затискачами та бажанням кинути вивчення на половині шляху, необхідно підійти до пошуку викладача з особливою відповідальністю.

Спільно з онлайн-школою англійської мови JustSchool розбираємося, як не помилитися у виборі викладача і зрозуміти, в яких ситуаціях необхідно змінити підхід до навчання, а в яких самого вчителя. 

Один із найчастіших моментів, на який скаржаться учні, — це викладач, котрий постійно перебиває їх без з’ясування причин.

posts-to-db-Фото 1

Якщо ваші сміливі спроби висловитись на задану викладачем тематику перетворюються на суцільні виправлення та коментарі з боку – час замислитися над зміною вчителя.

Завжди варто пам’ятати, що основа мовного успіху — у практичних заняттях із досвідом постійного говоріння, незалежно від того, яку мову ви почали вчити. Приділяти цьому необхідно якомога більше часу, помиляючись, промовляючи одні й ті ж конструкції, багато разів.

Тому, навмисно не даючи вам висловитися, він вибирає найпростіший спосіб зміцнити страх перед помилкою та звести величезний мовний бар’єр. Таку поведінку не можна назвати педагогічною, і її не можна виправдати, мабуть, нічим.

posts-to-db-Фото 2

Агресія та різкі висловлювання у ваш бік на додаткові питання на тему — так само не можуть бути обумовлені нічим, крім непрофесіоналізму. «Терпіння, терпіння, лише терпіння…». Уміння вислухати, доступно і зрозуміло пояснити, а також відповісти на додаткові запитання учня — ті вміння, якими має мати справжній професіонал у галузі викладання. Але якщо ваш учитель починає дратуватися при найменшій проблемі або, тим більше, підвищувати голос – біжіть.

Під ці ж критерії потрапляють вчителі, які люблять присоромити студента на очах усього класу. “Соромно таке не знати!” – як елемент, що обеззброює будь-кого. Пам’ятайте, що одне з учительських завдань — створити атмосферу співпраці, а не внести в атмосферу розбрат та негатив.

Амбіції — чудовий інструмент для підтримання та примноження власного рівня знань та умінь, безперечно!
Однак по-справжньому мотивований у вашому розвитку вчитель не буде обіцяти «зірок з неба», особливо на першому ж занятті.

posts-to-db-Фото 3

“Навчаємо до рівня С2 за пару тижнів” – відверта брехня, якою люблять прикритися псевдо-професіонали, які бажають підзаробити на вас. Насправді ж ми розуміємо, що будь-яка справа вимагає великих витрат сил і енергії, особливо, якщо це стосується вивчення мов, тому сподіватися на швидкий результат не варто.

Інший, не менш «шкідливий» тип викладання – навмисне нудне викладання.

На щастя, розпізнати його легко: ви не можете ніяк відгукуватися про уроки та вчителя, не розуміє, що вам подобається, а що – ні, а як наслідок – не можете вивчити мову.

Такий викладач не знає, що без привернення уваги весь цей інформаційний потік буде безповоротно втрачено вже за кілька днів. Для того, щоб не потрапити на вудку до такого викладача, докладно розберіться, що вам найбільше запам’яталося на занятті, які теми проходили, і що з нової лексики зуміли засвоїти.

Читай також: Нова жертва: Майлі Сайрус запідозрили у відносинах із відомим співаком 

Якщо результат невтішний — цей викладач не той, хто потрібний для екологічного вивчення мови.

posts-to-db-Фото 4

Протилежний до попереднього тип викладача — той, який твердить про те, що він дуже гарний для цієї роботи. Незважаючи на комічність заголовка, такі справді існують! Вони самі не в курсі, навіщо і для чого займається цим, адже попереду на них чекає «велике» майбутнє.

Вони люблять поговорити про життя, замість методичного планування уроку, згадати все те добре (і не дуже), що сталося у них за цей тиждень, а також за останні півтора роки. Якщо ви помітили це за вчителем, ввічливо зупиніть його, попросивши повернутися до необхідного матеріалу.

Звичайно, ми не маємо нічого проти доречних розповідей про життя протягом уроку, особливо якщо вони мають хоча б якесь відношення до заданої тематики, адже якщо викладач буде страждати на зайвий академізм – Вчити предмет буде складно рівно настільки, наскільки це можливо.

posts-to-db-Фото 5

Відчуття від спілкування з таким викладачем схоже на тонну граматичних правил, що обрушилися, з дієсловами-виключеннями прямо вам на голову.

Для того, щоб нормально сприймати академічну лексику та теорію із незрозумілими термінами — потрібна відмінна підготовка, інакше це перетворюється на «гру в одні ворота», де вчитель розповідає матеріал сам для себе, а ви вважаєте мух на стелі.

Зі школи ми пам’ятаємо, як важко було виконувати велика кількість домашньої роботи, особливо після важкого та завантаженого шкільного дня.
Важливо пам’ятати, що домашнє завдання це перевірка вже засвоєного матеріалу, і ніяк інакше. Якщо викладач вимагає від вас самостійного проходження нового матеріалу — він безглуздо втрачає свій час. Спочатку, учень повинен розуміти, за якою схемою виконуватиметься «домашка», які теми вона торкнеться і за яким принципом необхідно підготуватися до наступного заняття.

Ще один вид «нестерпного викладання» – це вчитель, який назавжди застряг у позиції жертви. Зазвичай він починає скаржитися вам на все: чоловік, діти, непослух класу, життя… Не має значення! Висновок напрошується сам собою: якщо викладач виносить особисте за рамки занять – змініть викладача.

Некомпетентність та токсичний метод роботи, на жаль, не принесе жодного якісного чи кількісного результату. Бажання завоювати увагу аудиторії шляхом аб’юзу – сумнівна ідея, яка може тривати протягом усієї викладацької діяльності деяких викладачів. І саме у ваших силах припинити це!

posts-to-db-Фото 6

Іноді буває таке, що ви не можете пояснити собі, що йде не так, але це гостро відчуваєте.

Вже з перших занять ви розумієте, що після залишається неприємний осад, а стан близький до спустошення і точно не відчувається бажання згортати гори, навчаючись чогось нового. Не намагайтеся ігнорувати ці відчуття, можливо, вони підказують те, що ви поки що не можете викрити слова.

Може бути ваш викладач надмірно строгий чи висміює вас? Чи не дотримується кордону? Нарочито ігнорує? Проведіть аналіз: що могло піти негаразд.

Якщо викладач часто скасовує заняття без пояснення причин або пропадає на кілька днів – шукайте нового викладача. Така поведінка — вкрай непрофесійна і має змусити вас замислитися над тим, чи варто продовжувати з нею займатися?

Вчительська етика має на увазі можливість перенесення занять на інший день, заздалегідь погодивши цей момент з учнем, але якщо ви помічаєте, що «прогули» вашого лінгвістичного ментора почастішали, а відповідальність за проведення уроку знизилася і досягла позначки «-1» — сміливо змінюйте викладача без зайвих коливань.

Відсутність прогресу після довгих і тривалих занять – також є тривожним дзвіночком, не ігноруйте його!

Як ми вже згадували вище: будь-якого навчання вимагає достатньої кількості прикладених сил та витраченого на нього часу. Однак якщо ви вивчаєте англійську кілька років, але все ще не може пов’язати і двох пропозицій у «простому теперішньому» часі – це привід замислитися.

Методик навчання іноземних мов — величезна кількість, і якщо за цей тривалий проміжок часу, який ваш викладач провів з вами пліч-о-пліч, він так і не знайшов «чарівного ключика» до серця англійської, швидше за все, справа саме в ньому.

Спробуйте змінити спосіб вивчення, частоту занять, але якщо відчуваєте, що справа не в цьому, то, здається, настав час тактовно попрощатися з вашим учителем.