14 січня, 11.00
Кришталь, порцеляна, уранове скло, срібло та емалі – понад 50 видів старовинних флаконів представлені на виставці у Victoria Museum.
“Парфуми завжди були бажаним подарунком, а флакончик деякою мірою проявляв почуття та фантазію дарувальника. Власниці парфумів часто зберігали флакони як пам’ять, і навіть коли дорогоцінна рідина закінчувалася, – залишали їх для того, щоб поностальгувати, поринути спогадами у минуле. Таким чином ці крихкі, рідкісні та ефемерні пляшечки дійшли до нашого часу та стали окрасою музейної колекції. Флакони для парфумів – окремий вид мистецтва, розквіт якого припав на 18-19 століття. Тож насолодитися естетикою та різноманіттям рідкісних пляшечок ви змождете у “Флаконному раю”, створеному для вас у музеї костюма та стилю Victoria Museum” – розповідає Вікторія Лисенко, засновниця Victoria Museum.
В колекції Музею є флакон для парфумів з уранового скла. Цей матеріал набув популярності з середини ХІХ ст. и утримував до себе інтерес майже до 1940-х рр. Унікальність флаконів з уранового скла полягає у тому, що вони “світяться” під дією ультрафіолетового випромінювання за рахунок доданих у скло з’єднань урану. При цьому вироби з уранового скла не становлять небезпеки для людини. Традиційно уранове скло називали “канарковим”, оскільки диапазон кольорової гами скла нагадував кольори канарок. Але бум уваги до уранового скла розпочався після того, як один із виробів у 1885 був подарований королеві Великобританії Вікторії. Вона зауважила, що колір скла нагадав їй захід сонця на Бірмі. З того часу це скло, а отже і флакони отримали назву – бірманські.
Читай также: Экстаз и триггеры: Самые дискомфортные сцены первого сезона “Эйфории”
Флакон для парфумів представляє особливий вид парфумерних флаконів, спосіб зовнішнього прикрашання яких спричинив нову моду. Це – деколь, коли флакон оздоблювався вже не ручним декоруванням, а перенесенням зображення з паперу на порцеляну. Саме тому на флаконі є місця так званого “розриву”, коли малюнок не достатньо щільно відбився на основі. З одного боку – це зменшило собівартість виробу, і, відповідно, розширило коло споживачів. А з іншого – кожен виріб одразу ставав унікальним, оскільки результат нанесення малюнку з трафарета щоразу був индивидуальнім та неповторним.
Невеличкі за об’ємом флакони, які були частиною жіночого поясу – шатлена, використовувалися панянками як швидка допомога у разі, якщо вони втрачали свідомість. У таких флаконах могли бути парфуми з різким ароматом або спеціальні нюхальні солі. Часто було й так, що “споживання” нюхальної солі на світських раутах перетворювалося на особливий ритуал, подібній до “споживання” нюхального тютюну. Фактично сіль являла собою ароматичну суміш, яка у своєму складі мала аміак. Оскільки такі флакони носились так, щоби їх усі бачили, то кожна пані прагнула мати “свій” унікальний та неповторний аксесуар, який би виділявся або матеріалом, з якого він був виготовлений, або декором.
Для довідки:
Історія флаконів для парфумів така ж тривала, як і історія їхнього вмісту. Флакон – відображення характера парфуму та втілення фантазії дизайнера. У флаконі красномовне все: колір, форма, розмір… Наприклад, витончений флакончик з притертою пробкою, зазвичай, зберігав насичені та концентровані духи. А велика пляшечка, як правило, завжди заповнена туалетною водою.
“Кохання буде зберігатися у вашому флаконі,
спогади чи просто парфуми – вирішувати вам!”
З питань акредитації звертайтеся за тел.:
Ольга Тацій, PR-менеджер Victoria Museum
067-880-81-90