Закрити
UA
Мода

Sustainability Talk: свідомий український бренд одягу Alina Olive

Поділись:

Все буде свідома Україна!

В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з Alina Olive, адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Alina Olive.

Як народилась ідея створення бренду?

Я завжди прагнула виглядати акуратно та презентабельно, але без “офіціозу”, тому якось вирішила переробити власний піджак: подарувати йому друге життя за допомогою оригінального дизайну. Виявилося, на це був попит, тож треба було масштабуватися.

Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?

Головна ідея бренду Alina Olive – рятувати одяг, який скоріше за все потрапить на звалище і буде забруднювати планету. Саме тому я шукаю вінтажні піджаки в секонд-хендах і не працюю з новими матеріалами.

Що найголовніше у роботі sustainable бренду?

Найголовніше – бути чесним із собою. Я спостерігаю цікаву тенденцію: багато fashion-брендів називають себе “sustainable”, бо нібито їх так краще сприймає ринок. Але у більшості випадків це просто маркетинговий хід, а не глибинна sustainable філософія.

Sustainable – це в першу чергу про мене, а потім про бренд Alina Olive. Я веду екологічний спосіб життя. При виборі одягу надаю перевагу якості, а не кількості. Намагаюся використовувати громадський транспорт замість таксі; раціонально купую продукти, щоб потім не викидати. Навіть у моєї дитини були багаторазові тканинні підгузки.

Я рятую практично всі піджаки, які потрапляють в мої руки, навіть ті, які здаються безнадійними. Так, це надзвичайно складний процес: іноді на один піджак йде дуже багато дорогої фурнітури і швачка працює над ним цілий день. Але такі реалії sustainable бренду.

 

Читайте також: Sustainability Talk: свідомий український бренд одягу 1991

 Як війна вплинула на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?

Під час війни екологію нібито відсунули на другий план. Звичайно, наразі є актуальніші проблеми, але це не означає, що треба поставити питання захисту довкілля на паузу. Дуже важливо продовжувати говорити про екологію, створювати круті sustainable проєкти, поглиблювати знання в цій сфері та ділитися ними з оточенням. Я вірю, що за цим майбутнє.

Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?

Щоразу як я виходжу в світ на різні поп-апи, в мене майже повний sold out. Це найкраща оцінка моєї діяльності. Думаю, велику роль відіграє класний та візуально привабливий дизайн, над яким я працюю особисто. До того ж я не повторюю дизайни та дарую можливість придбати дійсно унікальну річ. 

 

Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій?

У мене немає “джерела натхнення” як такого. Воно приходить ззовні, а не зсередини. Я купую дуже багато фурнітури та обрізків вінтажної тканини. Розкладаю перед очима та уявляю, що і як саме можна об’єднати, щоб створити окрему історію для кожного піджака. Процесом створення окремих речей я часто ділюся в Instagram бренду.

Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?

На мою думку, потрібно перейти від глобального до особистого, тобто почати з себе. Впроваджувати більше еко-звичок. Усвідомити, що ви несете відповідальність за кожну річ, яку купуєте. А якщо вона вам більше не потрібна, ваш обов’язок – знайти їй застосування. Наприклад, в Україні вже багато організацій, які приймають непотрібні речі: від дитячих іграшок до зламаної техніки.

Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?

Неможливо сказати, що хтось “перейшов на зелену сторону”, адже самим фактом свого існування ми залишаємо вуглецевий слід на планеті. Тому важливо просто відповідальніше ставитися до навколишнього середовища та вичерпних природних ресурсів планети.

Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?

Я б внесла зміни до системи освіти на загальнонаціональному рівні, щоб сфера захисту довкілля стала пріоритетною. Екологію треба вивчати з дитинства: тоді у людини формуватиметься база знань, яка в майбутньому допоможе вести відповідальний спосіб життя.