Sustainability Talk: український бренд етичної косметики Anvi
Все буде свідома Україна!
В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з Anvi— брендом, що створює екологічну та фізіологічну космтику. Адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Юлією Марченко.
Як народилась ідея створення бренду?
Все почалося, коли я очікувала народження свого старшого сина. Я обирала засоби по догляду за немовлятами й саме тоді почала цікавитися та досліджувати склад косметики, яка є на ринку. Забігаючи наперед скажу, що я так і не купила дитячу олійку, тому що всі засоби, що траплялися, містили продукти нафтопереробки, а я не могла і не хотіла використовувати їх для моїх малят.
Це був початок моєї зацікавленості косметичною хімією, а довготривалий декрет по догляду за трьома дітьми дав мені час та поштовх до професійного вивчення цієї теми.
Так, поступово навчаючись та досліджуючи, я прийшла до того, що це рішення (виробляти косметику) стало неминуче-очевидним, хоч і не простим.
Розкажіть про ваше виробництво: звідки ви берете інгредієнти для створення своєї продукції, упаковки?
Ми закуповуємо інгредієнти з усього світу і це не перебільшення. В нашому списку Франція, Великобританія, Нідерланди, Німеччина, Кенія, Перу та інші країни. А ще, в переважній більшості наших продуктів є “зірковий” український інгредієнт — олії коноплі, зародків пшениці, шипшини, гарбуза, екстракти та трави.
Оскільки пакування це теж надзвичайно важливий для нас аспект, ми максимально відмовилися від використання пластику — зараз це до 5% (лише ковпачки та дозатори), а все інше папір, скло та алюміній.
Наша команда пишається тим, що алюмінієві туби, які ми використовуємо, виготовлені в Харкові. Паперові туби для дезодорантів та бальзамів для губ замовляємо з-за кордону.
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Дуже складне питання! Не можу виділити щось одне: для мене це постійне балансування та пошук дієвих, екологічних складників, розробка та тестування формул, тара, виробничі процеси — все це має скластися в одну sustainable “мелодію”.
Як війна повпливала на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?
Як це дивно не звучить, але війна дала нам поштовх, адже у вересні 22 року хобі перетворилося в бізнес. Критична ситуація змусила діяти швидше, робити, а не розмірковувати та планувати, тому що завтра може і не бути.
Як український споживач реагує на вашу sustainable продукцію?
Дехто цілеспрямовано шукає sustainable продукти, а дехто лише відкриває їх для себе та щиро дивується, що вони працюють, що так, виявляється, можна. Це дуже класний досвід як для нас, так і для наших клієнтів.
Я відчуваю наскільки людям це важливо, звичайно не всім, але якщо вже люди хочуть щось змінювати, якщо наші цінності перетинаються з цінностями наших споживачів та виходить щира дружба, рекомендації друзям та повторні покупки.
Чим ви надихаєтесь при створенні косметичних лінійок?
Перше, що приходить на думку — природа. Впевнена, що в неї є все що нам необхідно, нам залишається вивчати її та вміло використовувати.
Читайте також: Sustainability Talk: український етичний бренд косметики DOTYK
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?
Мені здається, що дуже багато людей прагнуть зменшувати кількість відходів та економніше використовувати природні ресурси, але у нас на ринку дуже обмежений доступ до sustainable товарів. Впевнена, що в сучасних реаліях жорсткої конкуренції виробникам важливо звертати увагу на екологічність своїх товарів та пакування, і саме цим виділятися на фоні конкурентів, давати людям вибір.
Наведу приклад зі свого життя: дуже важко купити крупи, макаронні вироби, цукор у звичайному супермаркеті, щоб вони були запаковані в папір чи у власну торбинку. В 95% випадків — це пластикове пакування, придатне лише для спалювання. Дайте мені можливість обрати інший варіант і я буду вашим відданим клієнтом.
Тобто мотивувати, звісно, варто, але і впроваджувати закони, які б регулювали та обмежували виробництво та використання “нехороших” матеріалів під час виробництва та реалізації. Це, на мою думку, могло б значно прискорити процес. Згадаймо, як це було з надтонкими пакетами в супермаркетах — виявилося що можна і без них чудово жити!
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?
Я вважаю, що я ще в процесі) Купувати гречку в супермаркеті в пакуванні, не придатному для перероблювання, мене засмучує, але я, неймовірно, радію кожній партії твердого шампуню Anvi, для якого ми не використали жодної пластикової пляшки, радію коли приходить нова паперова тара для дезодорантів, коли в лабораторії готується бальзам для губ і пахне какао маслом та ефірною олією апельсина. Для мене це особливе задоволення знати що ми робимо все можливе щоб перейти на «зелену сторону»!
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?
Раніше я б сказала щось про заборону небезпечних для людини та планети речовин, але зараз я дуже хочу, (як і всі ми), щоб вирішилась найглобальніша і найстрашніша проблема — закінчилася війна. Перемога буде! А з нею прийде і розквіт країни та довкілля.