Все буде свідома Україна!
В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з CHERESHNIVSKA , адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Іриною Коханою.
Бренд CHERESHNIVSKA був заснований у Львові у 2015 році. Основним фокусом команди є сталість. З 2024 року 50% усього асортименту бренду складуть Upcycle та Recycle речі. В основі кожної колекції бренду лежить глибока ідея, відкрита до інтерпретації. Принти – це роботи художниці та дизайнерки бренду Анастасії Розавої.
Як народилась ідея створення бренду?
Початкова ідея була не про бренд одягу. Я завжди хотіла створити українську компанію з гарними умовами роботи та допомагати талановитим людям на старті їх кар’єри. Ми з моїми друзями завжди працювали у чудових компаніях, тому я вирішила застосувати свій досвід там, де це не так очевидно. Після деяких досліджень, натрапила на інформацію про фешн-індустрію, та кількість проблем які вона генерує, тому прийняла рішення створити бренд одягу з власним виробництвом.
Вже через рік познайомилась з нашою нинішньою дизайнеркою Анастасією Розавою. Це був дуже важливий момент для бренду, адже він співпав з нашими цінностями та дозволив нам якісно змінитись. Так ми стали більш артистичними та модними.
Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
Маємо декілька джерел, звідки беремо матеріали для створення своїх колекцій. В пешу чергу це секонд-хенди та речі, які нам надсилають клієнти. До прикладу, джинси ми перемо, вирізаємо пошкоджені частини, розпорюємо і шиємо нові речі. Подібним чином ми апсайклимо також сорочки та піджаки. Для принтованих сорочок органічну бавовну купуємо в Європі. Для тренчів закуповуємо тканину в Англії. Слідкуємо за європейським ринком іноваційних матеріалів. Так маємо в асортименті білі сорочки, на яких не залишаються плями від рідин, поту, та сохнуть лише за одну годину.
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Найголовніше у роботі sustainable бренду це одночасно і найважче – робота з матеріалами з секонд-хенду, їх пошук та переробка. Це про обмеження, які накладає такий спосіб виробництва. Також важливо пояснити чому така річ досить дорого коштує. Виготовлене в Україні не має означати дешеве і про це треба говорити.
Як війна повливала на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?
Війна суттєво вплинула на нас. Основні зміни торкнулись ринків збуту. Адже миттєво втративши основний український ринок, не так просто розпочати продаватись за кордоном. Ми активно приймаємо участь в торгових заходах за кордоном, презентаціях та показах. Використовуємо кожну можливість заявити про себе.
Також суттєвою проблемою для нас було відключення світла. Майстерня працювала в середньому 20-24 години в тиждень. Але на щастя ця проблема вже вирішена.
Читайте також: Вперше українська шуба з конопель Devohome стала переможцем престижної міжнародної нагороди Green Product Award 2023
Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?
Український споживач дуже позитивно реагує на наші sustainable капсули. Завдяки українському споживачу ми мали змогу усі ці роки рости і розвиватись. Найбільше подобаються сорочки та піджаки. Також український споживач полюбляє наші унікальні вироби пошиті в одному екземплярі.
Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій?
“Натхнення – це скоріше емоційна складова” – каже наша дизайнерка Анастія Розава. Це конкретний момент життя. Як наприклад політичні чи культурні події, нові знайомства та нові місця, музика, творчість діячів мистецтва чи просто люди що поряд. У колекції Noise ми говорили про передозування інформацією, коли людина втрачає себе як особистість. Або принт People – про цікавих незнайомих людей, яких можна зустріти в кафе, транспорті чи на якійсь події.
Оскільки зараз в Україні повномаштабна війна, то це не можна назвати натхненням, скоріше рефлексія на те, що відбувається.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?
Думаю перейти на відповідальне споживання є достатньо великим викликом сьогодні. Це система цінностей, яка починається з щоденної рутини. Також це досить дорого і потребує ретельного планування, постійної самоосвіти, та контролю над собою.
Змотивувати можна постійно освітлюючи тему відповідального споживання, навчанням дітей починаючи з дитячих садочків, та впроваджуючи певні нормативи чи закони.
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?
Ми, як бізнес завжди були досить відповідальні. Тому різкого переходу у нас не було. В особистому житті я стараюсь слідувати правилам відповідльного споживання уже близько 15 років, тому і бізнес з самого початку будувала з фокусом на сталість.
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?
Якби мені випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то я би фокусувалась на освіті.
Розкажіть, як у вас почався цей рік і про що ваша нова колекція?
Цього року презентували бренд у Берліні, Нью-Йорку та Парижі. Дві останні події відбулись за підтрмки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України». Показували базові речі та нову колекцію, натхненням для створення якої стало рідне місто Львів.
В основі принтів колекції – роботи українських скульпторів, які можна знайти у Львові: а саме дерев’яні скульптури Йогана Пінзеля, яким притаманна велика емоційність і динаміка, надання створеним формам життєвих рис. Скульптури Петра Вуйтовича та його надзвичайно виразні та динамічні фігури, які є головною прикрасою Львівського оперного театру. А також роботи таких митців як Антон Попель, Михайло Дзиндра та Теодозія Бриж.
Образи в колекції як комбінація м’яких анатомічних ліній скульптири, бруквіки та запутанних ліній міста. Це все про різноманітність та глибину Львова.
Також в цьому році ми показуємо найкраще з наших попередніх колекцій. Адже за кордоном про ці речі мало хто знає. Це наші принтовані сорочки та Upcycle колекція джинсів, сорочок та піджаків, капсула з вінтажних парушутів з 1980-х років.