Sustainability Talk: український свідомий бренд Hate Date
Все буде свідома Україна!
В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з Hate Date, адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Діаною Любімовою.
Як народилась ідея створення бренду?
Hate Date був заснований вже під час війни. Бренд в той момент був «рятівним колом», психологічною допомогою і можливістю підтримати країну фінансово в складний час. Концепцію upcycling обрали одразу і без сумнівів. Ми працюємо над популяризацію цього напрямку, переробляємо вінтажні речі і даємо одягу другий шанс на довге життя. Війна відіграла свою роль у дизайні наших колекцій, захотілось додавати більше нашого українського ДНК, культури, традицій.
Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
Для перетворення за основу ми беремо вінтажні речі (чоловічий піджак, брючний костюм або сорочки) зі стокових магазинів, фабрик, секонд-хендів. Зокрема, перекуповуємо не продані колекції або брак у інших брендів. Це завжди якісні і натуральні тканини. Кожна річ — це унікальна одиниця.
Наголошуємо, що всі речі перед виробництвом спочатку проходять хімчистку.
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Найголовніше це не тільки те, що ми створюємо, а шо стоїть за цим. Історія, філософія та чітка мета. У нас дуже чітка соціальна позиція – ми прагнемо підвищити свідомість громадськості про важливість сталого розвитку та мінімізувати вплив людини на довкілля.
Як війна вплинула на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?
Війна вплину на все у нашому житті, зокрема і на бренди. У кожного українці зв’явилась своя історія пов’язана з цією трагедією, свою ж ми розказуємо через колекції. У час, коли росія намагається знищити нас як націю, українська символіка стала необхідністю та потребою. Навіть попри відключення світла, постійні обстріли та стрес ми продовжували працювати та підтримувати свою країну.
Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?
Люди діляться на 3 категорії. Одним байдуже на походження одягу, їм просто подобається наш дизайн, стиль і вони купують. Є категорія поціновувачів upcycling, вони розуміють що це і навіщо ми це робимо, але поки їх дуже мало. Більша частина людей не підтримують такий напрям, вважаючи, що це за цим не має цінності і природу таким не врятувати. Для них це просто «старий піджак дідуся». Я завжди особисто спілкуюсь з такими покупцями на маркетах, намагаюсь пояснити нашу місію. Ми дуже сподіваємося, що дуже скоро для багатьох людей це буде нормою.
Читайте також: Sustainability Talk: український свідомий бренд STARCHAK
Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій?
По-перше, Україною, нашою природою, культурою, традиціями. Ми хочемо інтегрувати це в базовий одяг, щоб вишиванка та національні елементи стали для українців частиною повсякденного образу. По-друге, нашими людьми. У нас неймовірна нація, українці надихають своєю мужністю та сміливістю. Ми дуже хочемо створювати одяг, який личить вільному, свідомому народу.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна мотивувати людей до цього?
Зі своєї сторони ми маємо максимально поширювати свої ідеї через якісний одяг. Таким чином ми зруйнуємо міф, що вінтажні речі – це нікому непотрібне лахміття. Чим більше свідомих брендів – тим більше людей відчувають важливість свідомого споживання. Суспільству важливо бути причетним до чогось великого. Потрібно доносити свої ідеї через цікаву історію, а покупка залучить їх до виконання важливої місії.
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?
Свідоме споживання стало новою нормою у повсякденному житті. І якщо чесно, після цього складно уявити як може бути по іншому.
У моїй квартирі стало більше місця, у шафі тепер тільки те, що точно буду носити. Я живу правилом «краще 1 якісна річ ніж 10 дешевих». І це дійсно круто.
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?
Зараз у всіх нас одна проблема — жорстока та несправедлива війна на нашій землі. Для початку ми здобудемо перемогу над ворогом, а вже далі будемо будувати світле майбутнє. Ми хочемо бачити Україну сучасноюsu, зеленою та квітучою державою.