UA
RU

Sustainability Talk: український свідомий бренд STARCHAK

Все буде свідома Україна!

В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з STARCHAK, адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Марією Старчак.

Sustainability Talk: український свідомий бренд STARCHAK-Фото 1

Як народилася ідея створення бренду?

Я завжди знала, що хочу власний бренд одягу, але чомусь мені здавалось, що до реалізації цієї мрії ще дуже далеко. Маючи профільну освіту, любов до індивідувльної роботи з клієнтами та практику в стилістиці, я вже мала досвід роботи  в багатьох процесах. Але бракувало ще віри у себе та усвідомлення власного таланту (на той час мені здавалось, що у всіх краще ніж в мене).

Тому, як тільки в 2019 році, я отримала перемогу на конкурсі молодих дизайнерів, де мене оцінювали експерти в даній галузі — питання в усвідомленні таланту відпало і я активно почала працювати з брендом та колекціями.

Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?

Сировину для переробки ми купуємо у вінтажних магазинах, локальних секонд-хендах та онлайн платформах з вживаним одягом. Також у нас є опція переробки піджака, який у вас давно пилиться в шафі на модель бренду STARCHAK, або за індивідуальною розробкою, враховуючи ваші мірки, тип фігури та запити.

Sustainability Talk: український свідомий бренд STARCHAK-Фото 2

Що найголовніше у роботі sustainable бренду?

Майже 95% одягу бренду STARCHAK виготовляється в техніці апсайклінг, де ми даємо нове життя вінтажним речам. Також ми використовуємо відрізки від бахроми для пакування нашого продукту.

Як війна вплинула на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?

До 24 лютого ми готувались  співпрацювати з одним великим  українським магазином, вели комунікацію та збільшували кількість продукції. Але вже після  24 лютого невеличка майстерня-студія перетворилась з вінтажного красивого осередку естетики на цех з пошиття одягу для військових. Наші апсайклінг-піджаки ми спакували в спеціальні чохли і мені вже здалось, що їхнє життя закінчилось, бо на той момент були більш глобальні  проблеми.

Десь наприкінці березня ми отримли пропозицію від берлінського магазину і найбільшою складністю для нас було все, що пов‘язвне з різким виходом на зовнішній ринок, про який ми нічого не знали. Тому пртрібно будо швидко вчитися, шукати додаткову інформацію та бути гнучкою щоб втриматись.

Sustainability Talk: український свідомий бренд STARCHAK-Фото 3 

 

Sustainability Talk: український свідомий бренд STARCHAK-Фото 4

Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?

Реакція українського споживача на колекції STARCHAK завжди була і буде полярною. Я створюю артові колекції з сильними концептами  і темами, які власне і є частинкою мене. Я дуже тішуся, коли маю можливість особисто поспілкуватися з клієнтами бренду, адже коли я розказую їм про концепт виробу, який вони обрали- то він завжди їм відгукується. Так я розумію, що на правильному шляху.

Також є й негативні відгуки, як от до прикладу «килимовий скандал». Стільки хейту,поширень та публікацій навколо себе та бренду в мене ще не було.

Читайте також: Sustainability Talk: український свідомий бренд Sheezen

Чим ви надихаєтеся при створенні колекцій?

Завжди надихалась і надихатимусь людьми. Вони такі різні і такі прекрасні. Власне й тому особистість — одна з основних складових бренду STATCHAK.

Перша колекція про сильну жінку, інша про людину і що вона має право проявлятись у своїй інакшості. Третя колекція про дитинство і про те, що всі ми у ньому були. Остання про те, що відбувається з нами сьогодні. Про війну. В ній багато болю, але є надія на життя.

Sustainability Talk: український свідомий бренд STARCHAK-Фото 5

Sustainability Talk: український свідомий бренд STARCHAK-Фото 6

Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?

Як на мене, для того, аби якнайшвидше перейти на усвідомлене споживання пртрібно робити заходи з освітниками або призентаціями на дану тематику. Вже рідше, але все ж зустрічаю людей які взагалі не чули, що таке апсайклінг, або те, що бренди просто продають секонд-хенд задорого. Я впевнена, що якщо дати людині один раз помацати якісну шерсть — вона вже не захоче доторкатись до акрилу з масмаркету.

Для того щоб  мати усвідомлення- потрібно мати компетенцію, щоб могти відрізнити якісне.

Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелений бік»?

У мене не будо чіткої межі переходу на «зелену сторону». Я апсайклила собі одяг ще у підлітковому віці, не маючи освіти, задовго до того як це стало трендом. На той час ніхто й не задумувався про усвідомлене споживання, а просто експерементували, бо це був доволі бютжетний  спосіб самовираження.

Sustainability Talk: український свідомий бренд STARCHAK-Фото 7

Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, щоб це було?

Я б видала всесвітній закон, щоб у ДНК будь-якого бізнесу була тенденція усвідомленого  споживання та соціального підприємництва. Думаю, з приходом такого у світ, ми  б могли автоматично закрити багато проблем.

У майбутньому хочу таке збудувати в Україні. Швейний цех, який би був обладнаний всім необхідним для комфортної роботи людей з інвалідністю чи молодих мам, які мали б можливість віддавати дітей до дитячої кімнати на роботі.

 
Статьи по теме