Все буде свідома Україна!
В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з JJSQUEE , адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Валерією Ястреб.
Як народилась ідея створення бренду?
В 2017 році я була проджект-менеджером в ювелірному бренді. Вже тоді знала, що хочу займатись своєю справою та бути дизайнером одягу. Напрямок обрала одразу – апсайклінг. Це було ще тоді, коли про нього знали та говорили далеко не всі.
Головна задача була створити бренд з особливим одягом в лімітованій кількості або ж в єдиному екземплярі, використовуючи максимально екологічні матеріали. Так пройшли ще 3 роки планувань та мрій. Кожного дня я щось вигадувала, намагалась зшити різні клаптики між собою, створювала багато замальовок. Здається просто був не час на старт, бо створений JJSQUEE в 2017 точно був би не таким, яким є сьогодні.
За цей період змінилось багато: від ескізів (спочатку це мав бути спортивний та вуличний одяг ) до розуміння як вибудовувати внутрішні процеси бренду. В 2021 році я почала шукати не тільки швею, а й свою людину, яка надалі візьме на себе все виробництво. Спроб було дуже багато, і після всіх невдалих (з тими, з ким я раніше працювала, навіть й не знали спочатку про цей напрямок) я знаходжу свою майстриню і трохи пізніше всю команду, яка зі мною від початку. Відтоді все почалось: перші образи на MFW, перші перемоги, факапи та життя бренду.
Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
Матеріали для створення колекцій ми знаходимо на стоках, ресейл-платформах, секонд-хендах та інших вторичних ринках. Також використовуємо різні залишки виробництв.
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Зберігати максимальну екологічність на всіх етапах виробництва, в першу чергу. І багато говорити про стійку моду з клієнтами, спонукати їх відповідально споживати будь-які ресурси. Наразі ми розвиваємо нові напрямки, щоб залучити якомога більше людей та донести їм, що апсайклінг — це дійсно круто, і що давно забута річ може стати новою, якщо додати трішки зусиль.
Як війна вплинула на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?
2 місяці після початку війни бренд не функціонував. Не можливо було створювати дизайни та думати про бізнес, коли біля тебе гинуть люди. Для нас це був час для переосмислення. Перший дроп під назвою «Nezlamni” був випущений в травні. Відтоді ми змінились: сяючі стразові ланцюжки замінило домоткане полотно ( в 50% знаходили залишки з браком, або обрізки ), а перли – бахрома з вишитої тасьми. Ми зрозуміли, що маємо голосно говорити про Україну. Відроджувати українські мотиви на нашому одязі. Складнощі були лише з пошуком матеріалів та логістикою. В іншому — ми мусили знайти в собі сили та йти далі, що б допомагати хлопцям. Ще з початку війни я багато волонтерила, робила збори.
Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?
Пам‘ятаю тільки 3 негативні реакції на те, що це не нова основа, в інших випадках — наші клієнти та їх відгуки безцінні, бо кожна розуміє, що на ній піджак не тільки з особливою історією, а ще й виготовлений з мінімальним використанням ресурсів.
Читайте також: Sustainability Talk: український свідомий бренд Hate Date
Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій?
Мене надихають історії та жінки, мій внутрішній стан. А ще символізм, наші колоски, дизайн яких придумали саме ми, а потім цю ідею підхватили інші бренди, бо здається вони вже всюди – хороший приклад. Для мене вони про красу, родючість та духовне багатство. Обожнюю, коли у всьому є прихований сенс.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна мотивувати людей до цього?
Здається в більшості випадків це культура виховання та відсутність масової інформації про те, як впливає не екологічний спосіб життя на навколишнє середовище. Якщо не виховувати себе, не навчатись та не вивчати проблеми, які нас оточують – буде важко перейти на свідоме споживання. 12.03.23 ми провели івент зі стилісткою Іреною Вінцюк, яка розповідала про модні тенденції та поєднання, втілили в життя наш перший майстер-клас по створенню броші «Колосок», яку кожна з учасниць робила сама: тепер готова прикраса буде сяяти на улюблених речах, тим самим даючи нове дихання. Також додаємо функцію кастомізації клієнтського гардеробу, створення екологічного гардеробу по запиту клієнта, та багато іншого.
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?
Так, звісно. Я стала щасливішою! Тому що розумію, що мій маленький вклад в sustanaible fashion є! А те, що ми не тільки свідомо створюємо речі, а ще й робимо цей світ красивішим, змушує радіти ще більше! Я дуже хочу, що б всі задумались над тим, що б перейти на «зелену сторону».
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?
Я би запровадила використання натуральних та перероблених тканин «без відходів». Але тут більше питання до їх створення. Надіюсь на те, що скоро їх буде дуже багато! А зараз мрію, що б хоча б бренди працювали з технологію «zero waste”. Менше залишків виробництва дорівнює меншому забрудненню навколишнього середовищу.