Не знаєте, як утриматися, щоб не натиснути на нове повідомлення? Електронна пошта та нескінченні листування відволікають від основної роботи? Думаємо, таке знайоме багатьом.
Гучні розмови колег, соціальні мережі, постійні повідомлення та шум навколишнього середовища не лише відволікають від важливих завдань, а й повністю вбивають працездатність. Налаштуватись на продуктивний лад, коли колеги за сусідніми столами обговорюють досягнення на любовній ниві, вкрай складно. Але вихід із будь-якої ситуації, навіть такий, є! Зібрали шість лайфхаків, які допоможуть позбутися зайвого та сфокусуватися на роботі.
Читайте також: Все встигнути: 5 технік планування дня
Під час розщеплення їжі в організм викидається глюкоза, яка дає нам почуття ситості і змушує мозок не спати. Але не завжди після обіду, сніданку чи вечері є бажання перевертати гори та закривати усі дедлайни. Якщо з’їсти швидкі вуглеводи або продукти з високим вмістом цукру, то не дивно, що захочеться прилягти та відпочити, а не активно працювати.
Повільні вуглеводи з низьким глікемічним індексом допоможуть підтримувати стабільний рівень цукру в крові та, відповідно, довше концентруватися на одному завданні. Додайте до раціону шпинат, капусту, помідори, огірки, свіжі фрукти, батат, вівсяну крупу. Не забувайте і про перекушування з низьким вмістом вуглеводів.
Працювати в режимі нон-стоп, можливо, реально, але не в нашому світі. Дослідження Алехандро Ллераса, професора університету Іллінойсу, показує, що перерви підвищують здатність зосередитися на задачі. Через 50 хвилин концентрація на одному об’єкті починає падати і саме у цей час варто взяти невелику паузу.
Цей факт підтверджує техніка тайм-менджменту Pomodoro, розроблена Франческо Чирілло у 1980-х роках. Суть методу проста: потрібно активно працювати протягом 25 хвилин, та був відпочивати близько 3-5. Щоб не забувати про перерву, варто заводити таймер. Тимчасові уривки можуть змінюватись в залежності від посидючості людини, але принцип загальний для всіх. Навіть прогулянка до кулера з водою, за кавою або бесіда з колегою допоможе переключити фокус уваги, а потім повернутися до робочої колії з новими силами.
Читайте також: Як легко влитися у робочий режим після відпустки?
Навіть якщо ваша робота пов’язана безпосередньо з веденням комунікацій, постійний моніторинг електронної пошти відволікатиме від іншої роботи, а згодом почне дратувати. Щоб такого не відбувалося, відведіть для перевірки пошти чіткий час, наприклад, вранці, коли починаєте працювати, і в обід. Якщо часто доводиться чекати на важливі листи, увімкніть повідомлення для робочого столу і будьте завжди напоготові.
Музика не тільки викликає емоції радості чи смутку, а й допомагає сконцентруватися. Але без нюансів, звісно, не обійшлося. Як показує дослідження Школи медицини та Університету Північної Кароліни-Грінсборо, музика допомагає лише в тому випадку, якщо вона вам подобається. У ході експерименту було виявлено, що саме під час прослуховування улюбленої музики у піддослідних зміцнюється зв’язок між частинами мозку, які відповідають за слух та пам’ять. Коли учасники слухали пісні, які їм не подобалися, покращень у фокусуванні на одному завданні не було помічено.
Щоб завжди слухати улюблену музику і не відволікатися на шум в офісі, обзаведіться якісними навушниками з шумом придушення і слухайте все, що завгодно, починаючи від інструментальної музики Баха і закінчуючи репом Емінема.
Дослідження, проведене у 2010 році Асоціацією психологічних наук, показало: медитація може покращити уважність людини та концентрацію на одному завданні. Інше дослідження Массачусетського технологічного інституту і Гарварда стверджує, що люди, які навчалися медитації протягом двох місяців, краще контролювали альфа-ритми свого мозку і зводили до мінімуму фактори, що відволікають.
Читайте також: Вигоряння на роботі: як його розпізнати та що робити
Дослідники з Інституту нейробіології Прінстонського університету виявили, що безлад у полі зору обмежує здатність мозку фокусуватися та обробляти інформацію. Відмовку про «творчий безлад» краще залишити у минулому, якщо хочете цілий день продуктивно працювати, а не прокрастинувати.
Щоб краще зосередитися, упорядкуйте робоче місце, позбавтеся від мотлоху, а потрібні речі розкладіть у спеціальні контейнери та місця для зберігання. До того ж, гарна канцелярія на столі радуватиме око. Не забувайте і про цифровий робочий стіл. У хаосі з сотень фотографією та документів знайти потрібні буде складно, та й швидкість роботи комп’ютера чи ноутбука в такому разі бажатиме кращого.
Купити канцелярське приладдя IKEA
Фото: unsplash.com