Закрити
UA
Краса

6 наукових лайфхаків, які допоможуть сфокусуватися на роботі

Поділись:

Не знаєте, як утриматися, щоб не натиснути на нове повідомлення? Електронна пошта та нескінченні листування відволікають від основної роботи? Думаємо, таке знайоме багатьом. 

posts-to-db-Фото 1

Гучні розмови колег, соціальні мережі, постійні повідомлення та шум навколишнього середовища не лише відволікають від важливих завдань, а й повністю вбивають працездатність. Налаштуватись на продуктивний лад, коли колеги за сусідніми столами обговорюють досягнення на любовній ниві, вкрай складно. Але вихід із будь-якої ситуації, навіть такий, є! Зібрали шість лайфхаків, які допоможуть позбутися зайвого та сфокусуватися на роботі. 

Читайте також: Все встигнути: 5 технік планування дня

 

1. Правильна їжа

Під час розщеплення їжі в організм викидається глюкоза, яка дає нам почуття ситості і змушує мозок не спати. Але не завжди після обіду, сніданку чи вечері є бажання перевертати гори та закривати усі дедлайни. Якщо з’їсти швидкі вуглеводи або продукти з високим вмістом цукру, то не дивно, що захочеться прилягти та відпочити, а не активно працювати. 

Повільні вуглеводи з низьким глікемічним індексом допоможуть підтримувати стабільний рівень цукру в крові та, відповідно, довше концентруватися на одному завданні. Додайте до раціону шпинат, капусту, помідори, огірки, свіжі фрукти, батат, вівсяну крупу. Не забувайте і про перекушування з низьким вмістом вуглеводів. 

posts-to-db-Фото 2

2. Перерви

Працювати в режимі нон-стоп, можливо, реально, але не в нашому світі. Дослідження Алехандро Ллераса, професора університету Іллінойсу, показує, що перерви підвищують здатність зосередитися на задачі. Через 50 хвилин концентрація на одному об’єкті починає падати і саме у цей час варто взяти невелику паузу. 

Цей факт підтверджує техніка тайм-менджменту Pomodoro, розроблена Франческо Чирілло у 1980-х роках. Суть методу проста: потрібно активно працювати протягом 25 хвилин, та був відпочивати близько 3-5. Щоб не забувати про перерву, варто заводити таймер. Тимчасові уривки можуть змінюватись в залежності від посидючості людини, але принцип загальний для всіх. Навіть прогулянка до кулера з водою, за кавою або бесіда з колегою допоможе переключити фокус уваги, а потім повернутися до робочої колії з новими силами. 

Читайте також: Як легко влитися у робочий режим після відпустки?

3. Обмеження електронної пошти 

Навіть якщо ваша робота пов’язана безпосередньо з веденням комунікацій, постійний моніторинг електронної пошти відволікатиме від іншої роботи, а згодом почне дратувати. Щоб такого не відбувалося, відведіть для перевірки пошти чіткий час, наприклад, вранці, коли починаєте працювати, і в обід. Якщо часто доводиться чекати на важливі листи, увімкніть повідомлення для робочого столу і будьте завжди напоготові. 

posts-to-db-Фото 3

4. музика

Музика не тільки викликає емоції радості чи смутку, а й допомагає сконцентруватися. Але без нюансів, звісно, ​​не обійшлося. Як показує дослідження Школи медицини та Університету Північної Кароліни-Грінсборо, музика допомагає лише в тому випадку, якщо вона вам подобається. У ході експерименту було виявлено, що саме під час прослуховування улюбленої музики у піддослідних зміцнюється зв’язок між частинами мозку, які відповідають за слух та пам’ять. Коли учасники слухали пісні, які їм не подобалися, покращень у фокусуванні на одному завданні не було помічено.

Щоб завжди слухати улюблену музику і не відволікатися на шум в офісі, обзаведіться якісними навушниками з шумом придушення і слухайте все, що завгодно, починаючи від інструментальної музики Баха і закінчуючи репом Емінема. 

posts-to-db-Фото 4

Купити бездротові навушники

posts-to-db-Фото 5

Купити навушники Marshall

5. Медитація

Дослідження, проведене у 2010 році Асоціацією психологічних наук, показало: медитація може покращити уважність людини та концентрацію на одному завданні. Інше дослідження Массачусетського технологічного інституту і Гарварда стверджує, що люди, які навчалися медитації протягом двох місяців, краще контролювали альфа-ритми свого мозку і зводили до мінімуму фактори, що відволікають. 

Читайте також: Вигоряння на роботі: як його розпізнати та що робити

6. Порядок на робочому місці

Дослідники з Інституту нейробіології Прінстонського університету виявили, що безлад у полі зору обмежує здатність мозку фокусуватися та обробляти інформацію. Відмовку про «творчий безлад» краще залишити у минулому, якщо хочете цілий день продуктивно працювати, а не прокрастинувати. 

Щоб краще зосередитися, упорядкуйте робоче місце, позбавтеся від мотлоху, а потрібні речі розкладіть у спеціальні контейнери та місця для зберігання. До того ж, гарна канцелярія на столі радуватиме око. Не забувайте і про цифровий робочий стіл. У хаосі з сотень фотографією та документів знайти потрібні буде складно, та й швидкість роботи комп’ютера чи ноутбука в такому разі бажатиме кращого. 

posts-to-db-Фото 6

Купити канцелярське приладдя IKEA

 

[product_gallery id=171955]
 

Фото: unsplash.com