Закрити
UA
Мода

12 костюмів із фільму «Союзники»

Поділись:

В український прокат вийшла військова драма «Союзники» з Бредом Піттом та Маріон Котійяр у головних ролях. Фільм викликав неоднозначну реакцію публіки, проте всі сходяться на думці, що з візуального погляду стрічка заслуговує на вищу похвалу. Про те, як створювалися костюми до однієї з найбільш обговорюваних картин 2016 року, читайте у нашому матеріалі.

Кадр із фільму "Союзники"

«Союзники» – нова, 18-та, робота легендарного режисера Роберта Земекіса. В основі сюжету – реальна історія, яку сценарист Стівен Найт почув, коли йому було 21 рік. Через багато років він вирішив її втілити на екрані. Дія фільму розгортається під час Другої світової війни. Він і вона – офіцер канадської розвідки Макс Ватан та учасниця французького Опору Маріанна Босежур – зустрічаються у 1942 році в Марокко для виконання секретної місії. Вони пристрасно закохуються одна в одну, а потім одружуються в Лондоні, і в них народжується дитина. Однак щасливий шлюб руйнується тоді, коли Макс дізнається про те, що його дружина – ймовірний нацистський шпигун.

Кадр із фільму "Союзники"

Ще до виходу на екрани «Союзників» назвали новими «Містером та місіс Сміт». І справа не тільки у схожому сюжеті (хоча куди більше асоціацій картина викликає з «Касабланкою» Майкла Кертіса), а ще й у романі, який встигли приписати Пітту та Котіяр, що, звичайно, не могло не підігріти інтерес до фільму. Проте стрічку вважають провальною: за 2 тижні «Союзники» зібрали у світовому прокаті близько $55 мільйонів, що за загального бюджету $85 мільйонів виглядає не дуже вражаюче. І хоча Земекіс називає «Союзників» своєю кращою кінороботою, багато критиків зустріли фільм досить прохолодно, відзначивши затягнутість оповіді та відсутність горезвісної «хімії» між головними персонажами, тією, яка так підкупила глядачів у «Містері та місіс Сміт» (хоча зрозуміло чому). Але ось чого у «Союзників» не відібрати, то це вражаючих декорацій і костюмів, що дозволяють перенестися на кілька десятиліть тому і поринути в атмосферу драматичних 1940-х.

Кадр із фільму "Союзники"

За вбрання до фільму відповідала британська художниця з костюмів Джоанна Джонстон. На її рахунку – понад 30 картин, більшу частину яких зняли Стівен Спілберг та Роберт Земекіс. За драму “Лінкольн” Спілберга Джонсон була номінована на “Оскар”. З Земекісом вона працювала над такими стрічками, як «Хто підставив кролика Роджера», «Назад у майбутнє» (2 та 3 частина), «Форрест Гамп» та «Ізгою».

Кадр із фільму "Союзники"

Розробляючи костюми до «Союзників», Джонсон уважно досліджувала стрічки старого Голлівуду – «Касабланку» (1942), «Мати і не мати» (1944) та «Вперед, мандрівник» (1942). ікони стилю того часу, такі як Інгрід Бергман, Бетт Дейвіс, Хеді Ламарр, Кетрін Хепберн, Барбара Стенвік, Лорен Бекол, Гері Купер та Шарль Буайє, послужили основними джерелами натхнення. Костюмер переглядала старі фотографії та журнали мод, а також відвідувала знаменитий лондонський блошиний ринок Портобелло у пошуках відповідних вінтажних речей. Проте набувала вона їх переважно не як реквізит, а для прикладу.

Я хотіла, щоб герої фільму виглядали бездоганно, а цього важко досягти за допомогою речей 70-річної давності.

– каже Джонсон.

Кадр із фільму "Союзники"

Кожен елемент гардеробу головних персонажів був виконаний на замовлення найкращих майстрів.

За словами костюмера, 1940-ті були «дуже гламурним періодом»:

Я думаю, що в той непростий час люди спеціально одягалися так гарно, щоби підняти свій моральний дух.

Фіолетова сукня Маріанни

Кадр із фільму "Союзники"

Кадр із фільму "Союзники"

Перша зустріч Макса та Маріанни відбувається у Касабланці, у нічному клубі «Ріволі».

Я хотіла, щоб сукня була сексуальною, але елегантною, що ні в якому разі не кричить. Я знала, що перше, що ми побачимо, це її спина. Тому я подумала: “Нехай сексуальним елементом вбрання буде відкрита спина”. Я хотіла, щоб вона виглядала жіночно, тому перед сукні закритий – мені подобається таке поєднання. Сукня виготовлена ​​з тонкого італійського шовку. Крім того, в тканині є срібна нитка, яка гарно мерехтить під час руху,

− пояснює Джонсон.

Сцена на даху

Кадр із фільму "Союзники"

Кадр із фільму "Союзники"

Сцена на даху є дуже емоційною. Глядач має прямо відчути, як стало спекотно. Я хотіла, щоб вони обоє виглядали сексуально, але щоб Котіяр був такий класично сексуальний, тому на ньому шовкова нічна сорочка з мереживом. А зверху пеньюар – мені хотілося, щоб він рухався на вітрі, тому дуже легкий. Я використала дуже тонкий шовк,

− розповідає костюмер.

Джонсон зізнається, що закохалася у це вбрання, а особливо у малюнок на тканині.

Маріанна та Макс у Касабланці 

Кадр із фільму "Союзники"

На створення цієї сукні Джонсон надихнула ілюстрація з вінтажного французького журналу:

Мені сподобалася ідея із діагональною клітиною. Я хотіла, щоб спідниця була цільною: щоб там, де картатий принт з’єднується з рештою сукні, не було швів. Це варіація сукні-сорочки – воно повсякденне, але елегантне.

Синій колір спідниці перегукується із відтінком військового костюма Макса, у якому він з’являється пізніше.

Кадр із фільму "Союзники"

Капелюх спочатку також був синім, але потім його вирішено було замінити на класичну солом’яну.

Я трохи змінила дизайн, але в цілому цей капелюх – данина поваги образу Бетт Дейвіс у картині «Вперед, мандрівник»,

– каже Джонсон.

Кадр із фільму "Союзники"

Вбрання Пітта – світлий костюм-трійка з однобортним піджакомвиготовлений з дуже легкої костюмної тканини. Він був пошитий на замовлення відомою лондонською компанією Holland&Sherry.

Тренувальна стрілянина

Кадр із фільму "Союзники"

Маріон була у захваті від нарядів своєї героїні.

Костюми – один із шарів персонажа, тому, звичайно, вони допомагають вжитися в образ,

− зазначає вона, додаючи, що жакет та штани у стилі мілітарі зі сцени з тренувальною стрільбою − один із її найулюбленіших образів.

Сцена у пустелі

нулю

Я хотіла, щоб їхній одяг був дуже простим, тому зупинилася на світлих відтінках. Я хотіла, щоб у цьому епізоді одяг не перетягував увагу на себе. При цьому на сукні героїні є гарна ажурна деталь, а під нею – шовкова спідня білизна ніжно-рожевого кольору. Дії героїв були першому плані під час створення цих нарядів,

− розповідає Джонсон про сексуальну сцену в пустелі.

Макс Ватан 

 Кадр із фільму "Союзники"

Тюрбан Макса – алюзія на «Англійського пацієнта» з Рейфом Файнсом. А ці окуляри по-справжньому круті. Разом із відділом реквізиту ми вигадали класний рюкзак. Мені сподобалася його асиметрія, тому що він нагадує патронташ,

– каже Джонсон.

Черевики головного героя були виготовлені англійською компанією Tricker’s, яка існує з 1829 року та спеціалізується на чоловічих брогах.

Секретна місія

Кадр із фільму "Союзники"

Одна з ключових сцен фільму – Макс та Маріанна відвідують звану вечерю в німецькому посольстві в Касабланці, де, власне, вони й мають виконати свою секретну місію. На героїні – її найкраща сукня.

Я хотіла, щоб вона виглядала як богиня – сильна та м’яка одночасно. Тому у сукні чітка форма у верхній частині і поділ, що струмує. У цій сцені героїня мала бігати і багато рухатися, тому спідниця досить вільна. Виникає асоціація з водою за рахунок кольору та рухливості тканини,

− пояснює костюмер.

Кадр із фільму "Союзники"

На героя Пітта класичний смокінг у стилі 1940-х років: піджак трохи довший, а штани зі стрілками трохи ширші, ніж у сучасних костюмів.

Лондон

Кадр із фільму "Союзники"

З Касабланки дія фільму переноситься до Лондона.

У Касабланці Маріанна суперелегантна, французька стильна. У Лондоні вона насолоджується тим, що вона дружина і мама, тому на ній твідові та вовняні речі, хоча французький стиль все ще є,

– каже Джонсон.

Крім того, за словами костюмера, історія стає заплутанішою, у ній з’являються півтони, тому в образах героїв також менше ясності. Джонсон використовує більш щільні тканини та нашаровує речі.

Передати характер Маріанни Джонсон постаралася за допомогою кольору.

У Касабланці вона віддає перевагу холодним відтінкам, у Лондоні – теплим. Одяг допомагає розвинути історію на підсвідомому рівні,

− каже вона.

Військова форма

Кадр із фільму "Союзники"

Справжнім викликом для Джонсона стало створення військової форми. Їй треба було одягнути величезну кількість персонажів: французьких вішистів, офіцерів британських та канадських військово-морських, сухопутних та повітряних сил. Більшу частину роботи зробив асистент Джонсон Ендрю Флетчер. Також костюмер зверталася за консультацією до лондонського Імперського військового музею.

Кадр із фільму "Союзники"

Джонсон підкреслює, що працюючи над костюмами для «Союзників», вона не ставила перед собою завдання досягти максимальної автентичності – костюмер не копіює образи 1940-х, а інтерпретує їх по-своєму.

Я завжди думаю про те, чи це буде цікаво сучасному глядачеві. Тому що надто старомодні речі не близькі людям. Я намагалася створити вбрання, яке добре виглядає сьогодні. Для мене важливо звертатися до аудиторії через одяг, щоб хтось міг подивитися фільм і сказати: «О, таку сукню я носила б із задоволенням».

Статті по темі:

Кохання під час війни: Бред Пітт та Маріон Котійяр у новому трейлері фільму «Союзники»
Бред Пітт і Маріон Котійяр у військовій драмі «Союзники»
Сукні-легенди: 5 знакових образів із кінематографу

Фото: B&H film distribution