Інтерв'ю Іспанська дизайнерка Juana Martin: фемінізм у жіночності
Редагувати перекладХуана Мартін стала першою іспанкою, яку Французька федерація кутюр'є (Fédération de la Haute Couture et de la Mode) вибрала для участі у Тижні високої моди у Парижі. Натхненна культурою та традиціями її рідної Кордови, красою фламенко та вишуканістю іспанських авангардистів, дизайнерка поєднує крайності жіночої натури – находити фемінізм у жіночності, а силу у крихкості. Невагомі волани та екстравагантні аксесуари компенсують мінімалізм крою та кольорів. Напередодні показу її нової колекції «Andalucía» осінь/зима 22-23, яка відбудеться в рамках офіційного календаря Haute Couture, вона розповіла про культурні коди, пошуки натхнення та свою fashion-ікону в ексклюзивному інтерв'ю Хуана Мартін розповіла Marie Claire Ukraine.
Хуано, вітаю з показом, здається, це перший вихід на подіум після пандемії?
Так, повернення до Парижа – це як відродження для бренду. Усі тяжко переживали пандемію, і було складно повернутися до звичної життя, але треба ризикувати, оскільки життя продовжується, потрібно давати шанс іспанській та андалузькій моді.
Ви – єдина іспанська дизайнерка, яка бере участь цього сезону у Тижні високої моди у Парижі.
Це дуже хвилююче для мене, та водночас я дуже пишаюся цим!
В колекції LA RENAISSANCE присутні лише два кольори – чорний та білий. Що саме ви хотіли підкреслити таким чином?
Колекція символізує «світло в кінці тунелю» та надію на те, що туга, яка затрималася надовго, нарешті, розвиється. Я не хочу застрягати в минулому, вона святкує сьогодення, наголошує на іспанській ремісничій майстерності та на культурі фламенко. В результаті вийшов одяг, який перегукується із традиційним андалузьким костюмом. Деталі з мережева та гіпюрова вишивка, об'ємні рукави та капюшоні з органзи. А пізнаваний мотив «горошок» трансформувався у рокерські заклепки.
Чим ви надихалися, працюючи над колекцією LA RENAISSANCE?
Моя батьківщина Кордоба – моє невичерпне джерело натхнення! Особливо навесні, коли все квітне. А також фламенко та іспанські авангардисти — це ті культурні коди, які можна знайти у кожній колекції бренду.
Що ви слухали, працюючи над ескізами?
Переважно це були композиції Бейонсе. Вона сильна та дуже чуттєва – такі жінки надихають.
Минулого разу під час вашого показу на подіум вийшла відома іспанка – Россі де Пальма. Розкажіть про вашу співпрацю.
Россі ідеально підходить для вираження серця фламенко – ДНК нашого бренду. Те, як вона рухається, як вона відчувається – це у неї в крові. І я дуже рада, що вона пристала на мою пропозицію. Надіюсь, що вона зможе вийти на подіум і представити колекцію Андалусія.
У вас є улюблений колір?
Так. Чорний.
«Відтінку іспанської ночі» - як у Крістобаля Баленсьяги?
Звичайно! Іспанської ночі, яку супроводжують звуки фламенко! (Посміхається.)
Ви полагодили як майстер з пошиття костюмів для фламенко — це правда?
Це було моє хобі. Я займалася виготовленням одягу для фламенко для себе, своїх сестер. У світі моди є багато пуристів, яких я поважаю та люблю. У своїй більшості вони оберігають те, що було створено вже до них. В тім реальність така, що для того, щоб вас поважали дизайнером, ви маєте щось привнести, переосмислити. Власне, цим я й займаюся.
Хто ваш улюблений дизайнер?
Мій кумир – Крістобаль Баленсьяга. Для мене він майстер серед майстрів. Своє натхнення він черпав у культурі Іспанії. Наприклад, на створення білої блузи «від Баленсьяга» його вдохновили бакські рибалки. А драпірівки на рукавах того самого культового пальта-«кокона» створені за мотивами ряс іспанських священиків. Його вдохновлювали костюми королівської знаті та народні кістки, одяг тореарів та танцівників фламенко. Це те що я також намагаюся наслідувати та у своїй моделях одягу.
Хто ще з відомих брендів вам подобається?
Мені подобаються John Galliano, Dior, Nicolas Ghesquière, Louis Vuitton.
Мене надихає Яйої Кусама, її ще називають «принцесою у горошок». Вона всю життя боролася з психічним розладом і була аутсайдером світу мистецтва – а до 80-ти набула міжнародного визнання. Нею захоплювалися Дональд Джадд та Джозеф Корнелл. Вона дружила з Енді Ворголом. Під впливом її інсталяції «Шоу тисячі човнів», Воргол створив свої «Коров'ячі шпалери». Тільки подумати 1960-х Кусаму називали «ганьбою міста», а сьогодні її виставки в Центрі Помпіду, MoMA і вона створює колаборацію з Louis Vuitton… Такі історії та персоналії мене захоплюють.
Чим пахне щастя?
Моїм сином Мануелем.
Читайте також: НА PITTI UOMO ПРЕДСТАВИЛИ 11 УКРАЇНСЬКИХ БРЕНДІВ