Тиждень високої моди у Парижі розпочався зі скандалу. Кутюрна колекція Sсhiaparelli обурила публіку, а світлини в соцмережах модного Дому зібрали сотні гнівних коментарів.
Причини обурення – вбрання з головами тварин і російська модель Ірина Шейк.
Хоча дизайнер Даніел Розберрі і пояснив свій задум, наче він хотів зобразити тварин з «Божественної комедії» Данте Аліг’єрі; хоча представники бренду й наголосили, що при створенні колекції жодна тварина не постраждала, – все це не допомогло. Глядачі побачили в цьому вбранні не “оспівування слави природи”, як це задумав Розберрі, а популяризацію полювання і вбивства тварин. Правда, представники PETA підтримали образи з кутюрної колекції Schiaparelli.
Українців більш за все обурила поява на подіумі росіянки Ірини Шейк. Влітку 2022 року в день ракетного удару по Вінниці модель опублікувала в Instagram світлину з салатом олів’є і підписом англійською: “Росіяни у середу”. Але у слові “росіяни” спеціально використала літери Z – russianzz.
Z – символ російських окупаційних військ. Після повномасштабного вторгнення деякі європейські країни заборонили символ війни, деякі прирівняли Z до націстської свастики.
Врешті росіянка видалила цю світлину. Але українці вимагали і вимагають, шоб відомі бренди призупини співпрацю з Іриною Шейк. Проте з липня 2022-го модель стала обличчям аромату Angel від Mugler, рекламних кампаній Adidas x Ivy Park, Amazon Luxury Stores, Burberry, Armani і Zara, з’явилася на обкладинках журналів V та Vogue, приймала участь у показах Versace, Burberry, Vivienne Westwood, Chanel, Jacquemus і ось зараз – у показі Schiaparelli.
В більшості коментарів під світлинами з нової колекції – нерозуміння, як можна наймати людину, яка підтримує війну, а разом з нею й геноцид українців. Зі свого боку, прихильники Шейк кажуть у захист: 1 березня в Instagram вона написала “ні – війні” і заявила, що передасть гроші “Червоному хресту” і Unicef. Щоправда, більше про війну Ірина не висловлювалась.
Автор: Яна Панюшкіна
Фото: Instagram / Irina Shayk, Instagram / Schiaparelli
Читайте також: СКАНДАЛ ЗИМОВОЇ КАЗКИ DIOR: РОЗБИРАЄМОСЯ, ЩО НЕ ТАК З РЕКЛАМНОЮ КАМПАНІЄЮ БРЕНДУ