Мода чи бізнес? За мотивами тижнів моди весна-літо 2023: колонка Ксенії Крячко
Постпандемічні тижні моди в Парижі та Мілані завершені. Вочевидь, публіка дуже скучила за offline гедоністичними турами модними столицями Європи. Це відбилося на небувалій кількості туристів, живих черг у ресторани та збиваючих з ніг цінників. Не менше всі засумували й за можливостями заміряти своїм власним поглядом (для привілейованих та наближених — помацати) культуру в точці «SS'23». Кім Кардашьян безпосередньо взяла участь у створенні колекції для D&G..?! Каньє Вест місив багнюку в костюмі, схожому на костюм головного героя фільму "Командо", відкриваючи "апокаліптичний" показ Balenciaga..?! Що відбувається?
Це про моду чи про бізнес? Навіть якщо про бізнес, то яке, чорт забирай, в ньому місце займаємо ми, Наша Величність Споживачі? Куди нас ведуть стежки з бруду, майстерно вириті у центрі Парижу дорогими продакшн-компаніями?
Наведу короткі відповіді від безпосередніх винуватців:
Демна геніальний у своєму затяжному протесті, повідомив, що повідомляти більше ні про що не збирається. Зрештою, «бути, а не повідомляти» теж гасло, яке вдало лягає у глобальний протестний меседж.
Любуся Кім (за якою сьогодні стоїть сукупна на Кардашьян-Дженнер авдиторія в майже 700 мільйонів фолловерів) не вигадливо (що помітно відбилося на самій колекції) нам повідомляє, що в душі вона ніяка не дизайнерка і навіть не футуристична Барбі, а домогосподарка італійської родини.
Всі ті, хто роками чи десятиліттями були ображені на моду за її відчуженість, гонор та снобізм можуть полегшено видихнути. Адже тепер навіть звичайна вірменська (чи то італійська) домогосподарка Кім доклала свою мозолисту домогосподарську руку до колекції одного із найвідоміших та найуспішніших модних будинків. А простий афроамериканський репер Каньє у співпраці із простим грузинським хлопцем Демною, як і водиться у простих хлопців, просто шльопають мовчки калюжами з багнюки. Бо якщо потрібно щось пояснювати, значить пояснювати не потрібно.
Очевидно, навіть найвідоміші бренди зробили величезний крок назустріч публіці, що страждала від несправедливої віддаленості високої моди від людини звичайної.
Кайдані снобської псевдоінтелектуальності та наносного аристократизму — скинуті.
Одне поки що лишається не зрозумілим: що робити з цінами на моду, якій тепер «близьке все людське».
Якщо ж ви всією душею приймаєте і розумієте віяння новітньої високої моди, але вас не полишають питання пересічної людини штибу: а чи прийнятно під кутюрними обладунками носити спіднє, і чи можна біле «сімейного» покрою? Або чи можна і вам покопирсатися в стоках відомих дизайнерів, пришити до них мереживо ручної роботи від бабусиної скатертини, і чи буде це вважатися модним, а головне — sustainable модним?
Тоді вам варто звернути увагу на ті процеси, що проходять паралельно на всіх тижнях моди, у безпосередніх модних цехах. Адже за нескромною медійною картинкою кожного тижня моди горить скромна робота шоу-румів, виставок, де професіонали зі всіх сфер (виробники та шоу-руми, байєри-рітейлери) вирішують, що саме закупити у ваш найулюбленіший магазин.
На скільки додаткових сантиметрів в об’ємі рукавів-ліхтариків (мінус чи плюс) ви ризикнете. Ну і головне, яку максимальну націнку можна поставити на чоботи з налітом бруду ручної роботи.
Original: Тому що саме в цих пенатах реального життя у тому самому магазині за рогом, ви і розшукуватимете відповіді на питання, якими будете саме ви в цьому прекрасному світовому модному розмаїтті.
Читайте також: ГАЛЕРЕЯ УФФІЦІ ПОДАЛА ДО СУДУ НА ЖАНА ПОЛЯ ГОТЬЄ ЗА ВИКОРИСТАННЯ ЗОБРАЖЕНЬ БОТТІЧЕЛЛІ